ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه لیبرا
تکنولوژی

نمایندگان کنگره رسما خواستار تعلیق پروژه های لیبرا و کالیبرا شدند

نمایندگان کنگره آمریکا از فیسبوک خواسته اند نه تنها کیف پول کالیبرا بلکه کل پروژه لیبرا را تعلیق کند چرا که آسیب پذیری های بالقوه این پروژه طعمه ای جذاب برای هکرها است و می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

نمایندگان کنگره آمریکا از فیسبوک خواسته اند نه تنها کیف پول کالیبرا بلکه کل پروژه لیبرا را تعلیق کند چرا که آسیب پذیری های بالقوه این پروژه طعمه ای جذاب برای هکرها است و می تواند سیستم مالی جهانی را با خطر مواجه کند.

«مکسین واترز»، نماینده دموکرات کالیفرنیا و رییس کمیسیون خدمات مالی مدت کوتاهی پس از معرفی رمزارز لیبرا نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بود. وی امروز با ارسال نامه ای رسمی به مارک زاکربرگ، شریل سندبرگ، مدیر عملیات فیسبوک و دیوید مارکوس، مدیر بخش کالیبرا رسما از آنها خواسته تا انجام تحقیقات و بازرسی های کافی موقتا از توسعه پروژه لیبرا دست بردارند. 

علاوه بر مکسین واترز رهبران کمیسیون های فرعی مالی مجلس هم این نامه را امضا کرده اند. واترز در بخشی از این نامه به احتمال رخنه هکرها به لیبرا اشاره کرده است:

اگر محصولات و سرویس هایی نظیر این بدون نظارت رها شده و قانونی در مورد آنها اعمال نشود، احتمالا ثبات مالی آمریکا و کل جهان را با خطرات سیستماتیک مواجه می کنند. هکرها می توانند با سوءاستفاده از آسیب پذیری پروژه از آن بهره ببرند، همانطور که قبلا در رمز ارزها، صرافی ها و کیف پول های دیگر شاهد آن بوده ایم.

سناتورهای دیگری از  جمله «شرود کامبل براون»؛ «پاتریک مک هنری» و «مایک کراپو»، رئیس کمیته‌ی بانکی سنا نیز نگرانی های خود در مورد این پروژه را پنهان نکرده اند. سناتور کراپو قرار است دغدغه های خود در مورد امنیت پروژه و حریم خصوصی را طی جلسه ای با مارکوس مطرح کند. یک روز پس از این نشست هم مدیران فیسبوک برای ادای توضیحات باید در کمیسیون مالی حاضر شوند.

پیش از این یکی از سخنگویان فیسبوک در واکنش به ابراز نگرانی نمایندگان تاکید کرده بود همزمان با پیشبرد پروژه های لیبرا و کالیبرا به سوالات قانونگذاران پاسخ خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی