ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات تکمیلی از هوندا E؛ تلاش ژاپنی ها برای ساخت یک هاچ بک برقی فوق ارزان قیمت

مانند تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ، شرکت هوندا نیز قصد دارد رفته رفته مدل های برقی را به سبد محصولات خود اضافه کند. هاچبک شهری و کوچک E که اسفند ماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

مانند تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ، شرکت هوندا نیز قصد دارد رفته رفته مدل های برقی را به سبد محصولات خود اضافه کند. هاچبک شهری و کوچک E که اسفند ماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد، یکی از مدل هایی است که این کمپانی ژاپنی برای مشتریان اروپایی خود تدارک دیده است.

هوندا E

اگر چه در زمان رونمایی اطلاعات فنی چندانی درباره E ارایه نشد، اما از آن تاریخ تاکنون هوندا سعی کرده گاه و بی گاه به برخی از مشخصات این خودرو اشاره کرده و آن را در کانون توجه نگه دارد.

در یکی از آخرین اقدامات این چنینی، هوندا با انتشار تصاویری از پروتوتایپ E، جزئیات جدیدی از هاجبک الکتریکی خود را در اختیار رسانه ها قرار داده است. آنطور که این شرکت خوشنام ژاپنی اعلام کرده، نیروبخش خودروی شهری E یک موتور الکتریکی با 148 اسب بخار قدرت است. این موتور در قسمت عقب نصب شده و توانایی تولید 300 نیوتن متر گشتاور را دارد.

2020-honda-e-prototype (4)

هنوز مشخص نیست با این پیشرانه شتاب E چقدر خواهد بود، اما نشریه انگلیسی Autocar که پروتوتایپ این خودرو را تست کرده، مدعی است دستیابی به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت از حالت سکون، به حدود 8 ثانیه زمان نیاز دارد.

2020-honda-e-prototype (9)

وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی بر عهده پک باتری 35.5 کیلووات ساعتی گذاشته شده، به لطف این باتری E توانایی پیمایش 200 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارا خواهد بود. از آنجایی که این پک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند، با 30 دقیقه شارژ، تا 80 درصد از ظرفیت آن پر می شود.

2020-honda-e-prototype (1)

اگر چه مسافت قابل پیمایش هوندا E به عنوان یک خودروی شهری مناسب است، اما رقیب اصلی آن یعنی رنو زوئی توانایی بسیار بیشتری داشته و قادر است با تکیه بر باتری 52 کیلووات ساعتی خود تا 390 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

2020-honda-e-prototype (8)

با توجه با فاکتورهایی نظیر ابعاد کوچک، قدرت و گشتاور بالا، انتقال قدرت به محور عقب، توزیع وزن 50-50 و همچنین مرکز ثقل پایین، انتظار می رود هوندا E لذت رانندگی بالایی داشته باشد. مساله مهم دیگر اینکه ژاپنی ها این هاچبک سبز را به حالت اسپرت مجهز کرده اند که با انتخاب آن واکنش های خودرو به پدال گاز سریع تر و تیزتر می شود. البته انتخاب این حالت انرژی ذخیره شده در باتری را زودتر تمام می کند.

ابعاد کوچک هوندا E سبب شده شعاع گردش این خودرو برابر با 4.3 متر باشد که برای محیط های شهری بسیار مناسب است. قرار گرفتن چرخ ها در چهار گوشه اتاق نیز امکان بهره برداری حداکثری از فضای داخلی را به فراهم کرده است.

هر چهار چرخ هوندا E از سیستم تعلیق مستقل از نوع مک فرسون سود می برند، به همین خاطر پیش بینی می شود کابین این خودرو آسایش مناسبی داشته باشد.

2020-honda-e-prototype (3)

همانگونه که از روی تصاویر نیز مشخص است، هوندا E فاقد آینه های رایج بوده و در آن از دوربین های جانبی استفاده شده است. این دوربین ها در مدل پایه نیز به کار گرفته شده و تصاویر آنها از طریق دو نمایشگر موجود در گوشه های داشبورد در اختیار راننده قرار می گیرند.

مشخصات فنی هوندا E

honda-e-side-camera-mirror-system (5)

بر اساس برنامه ریزی ها، نسخه نهایی و تولیدی هوندا E اواخر امسال پرده برداری خواهد شد. در حال حاضر امکان پیش خرید این خودروی کوچک در برخی از کشورهای اروپایی فراهم شده، اما قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست. با این حال می توان گفت که هوندا قصد دارد تا وارد سخت ترین بخش صنعت خودرو، یعنی بازار پر رقابت هاچ بک های شهری شود. جایی که اسطوره های بنزینی نظیر گلف با قیمتی مناسب، فرصت نفس کشیدن به هیچ رقیبی را نمی دهند و یک خودرو برقی با قیمت بالاتر از رقبای بنزینی، شانس اندکی برای عرض اندام در این بخش از بازار خودرو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehran
    Mehran | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    اینو میگن خودروی برقی نه اون لگن چند خبر پایین تر

مطالب پیشنهادی