ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میموجی
تکنولوژی

شیائومی از کسانی که میموجی را کپی مموجی اپل بدانند شکایت می‌کند

شیائومی که یکی از برندهای مطرح تولید کننده گوشی‌های مقرون به صرفه است، همزمان با رونمایی سری جدید CC، قابلیت پشتیبانی از Mimoji را هم معرفی کرد. تا اینجا به نظر می‌رسد میموجی تقلید واضحی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

شیائومی که یکی از برندهای مطرح تولید کننده گوشی‌های مقرون به صرفه است، همزمان با رونمایی سری جدید CC، قابلیت پشتیبانی از Mimoji را هم معرفی کرد.

تا اینجا به نظر می‌رسد میموجی تقلید واضحی از مموجی اپل باشد. در واقع نه تنها نام این انیموجی شیائومی کاملا مشابه اپل است بلکه حتی در ظاهر آن هم تغییری ایجاد نشده و دقیقا همان شمایل مموجی‌های اپل را به ذهن متبادر می‌کند.

میموجی

نکته اینجاست که شیائومی چند روز پیش با انتشار یک بیانیه خبری اعلام کرد که میموجی‌ها از روی مموجی اپل کپی نشده‌اند و افرادی که این شرکت را متهم به چنین کاری کنند به صورت قانونی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت. در بیانیه این شرکت آمده:

ما یک بازرسی درون سازمانی انجام داده و شواهد نشان می‌دهند که میموجی‌های ما به هیچ عنوان تقلیدی از سایر رقبا مثل اپل نیست.

ما در زمان معرفی نسخه دیسکاوری از شیائومی 8، میموجی را معرفی کردیم و در آخرین نسخه آن المان‌های چهره شرقی را در آن گنجاندیم. در حال حاضر 165 المان هستند که می‌توان آن‌ها را به میلیون‌ها روش مختلف با هم ترکیب کرد.

تا جایی که می‌دانیم مموجی اپل قابلیت‌های ساخت اتوماتیک کاراکتر را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند و این یعنی محصولات ما تفاوت‌های اساسی با هم دارند.

ما عمیقا به مالکیت معنوی احترام می‌گذاریم و شدیدا مخالف تقلید هستیم. اگر کسانی که ما را متهم به کپی از محصولات دیگر کرده‌اند بتوانند این موضوع را ثابت کنند ما مراتب عذرخواهی خود را اعلام کرده و با افراد مسئول برخورد خواهیم کرد.

اما اگر آن‌ها نتوانند ادعای خود را ثابت کنند ما با آن‌ها و افراد دیگری که پشت قضیه هستند برخورد قانونی خواهیم کرد.

این اولین باری نیست که شیائومی با چنین جریانی روبه رو می‌شود. سال گذشته این شرکت از انیموجی‌های اپل در گوشی پرچمدار خود می 8 تقلید کرد. پیش از آن هم این شرکت یک مدل مشابه از ایرپاد اپل را معرفی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    حق داره خوب اسم miمال خوده شیائومیه نمیشه که نذاره ،دوستانی هم که نمیدونن بدونن یکی از گرون ترین دامنه ها mi.comکه ۵میلیون دلار شیائومی خریدش وخوب طبق همین مقاله قابلیت های میموجیه شیائومی خیلی بیشتر از اپله پس حرفی برای گفتن باقی نمیمونه

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

      لطفا به خار و مادر منطق رحم کنید و به آنها تجابز نکنید

  • AtMan
    AtMan | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    یه جورایی قضیه اینه که داره میگه میتونیم کپی میکنیم جرات داری بگو کپی کردیم تا جرت بدیم ما اینجا کاپی نداریم کاااپی نا کاپیی???

مطالب پیشنهادی