ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: بازدید از جدیدترین فناوری های سرمایشی و گرمایشی ال جی در دبی [تماشا کنید]

کشورهای زیادی در سرتاسر جهان با موج گرمای طاقت فرسا دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص کشورهایی مثل ایران که اقلیم گرم و خشک دارند. به همین دلیل تجهیزات سرمایشی یکی از ملزومات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

کشورهای زیادی در سرتاسر جهان با موج گرمای طاقت فرسا دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص کشورهایی مثل ایران که اقلیم گرم و خشک دارند. به همین دلیل تجهیزات سرمایشی یکی از ملزومات اساسی زندگی محسوب می شود.

شرکت ال جی که یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دنیا به شمار می آید، چندی پیش ما را به دبی دعوت کرد تا بیشتر با آخرین دستاوردهای این شرکت آشنا شویم. گزارشی که در ادامه می بینید حاصل این سفر است. از شما دعوت می کنیم با دیجیاتو همراه باشید.

جالب است بدانید ال جی حدود پنجاه سال قبل یعنی در سال 1968 اولین دستگاه تصفیه هوا را در کره جنوبی تولید کرد. این شرکت حالا بیش از 74 هزار کارمند دارد و درآمدش در سال 2018 میلادی به 54.5 میلیارد دلار رسیده است.

طبق پیش بینی Mordor Intelligence که از شرکت های بزرگ مطالعه بازار جهان محسوب می شود، سیستم های مدیریت انرژی در خاورمیانه تا سال 2021 رشد 11.87 درصدی برابر با 3.76 میلیارد دلاری را تجربه می کنند. همچنین پیش بینی ها نشان می دهند ارزش بازار سیستم های سرمایشی و گرمایشی تا سال 2024 به بیش از 136 میلیارد دلار می رسد که ال جی هم سهم قابل توجهی از آن را در اختیار خواهد داشت.

این روند پیشرفت با توسعه سیاست های مدیریت انرژی ممکن می شود. به همین دلیل اعضای شورای همکاری خلیج فارس، سرمایه گذاری روی زیرساخت های انرژی با تکیه بر شبکه های برق هوشمند را افزایش داده اند.

در مناطقی با اقلیم گرم و مرطوب مثل خاورمیانه با دمای حدود 50 درجه، راهکارهای گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع یا HVAC بهترین گزینه برای مدیریت هوشمند انرژی محسوب می شوند. به عنوان مثال حدود 70 درصد انرژی مصرفی عربستان به تأمین سرمایش اختصاص دارد، در حالی که این رقم در اروپا فقط 48 درصد است.

ال جی در این رویداد، سیستم های پیشرفته HVAC با فناوری Multi V را به نمایش گذاشت که از کمپرسورهای اینورتر قدرتمند استفاده می کنند. این تکنولوژی در نخستین شهر بدون مصرف انرژی خاورمیانه یعنی شهر توسعه پایدار به کار گرفته شده است.

این شرکت همچنین سیستم مدیریت انرژی هوشمند جدیدی به نام BECON را معرفی کرده که روی پلتفرم اینترنت اشیاء (IoT) کار می کند. این سیستم با سنسورهای متعدد می تواند نظارت از راه دور و مدیریت بهره وری انرژی را ممکن کند.

ال جی همیشه حضور فعالی در بازار کشورمان داشته و در زمینه سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه مطبوع و همچنین تصفیه هوا، چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعتی عملکرد خوبی داشته باشت. حتی با وجود تحریم های کنونی، این شرکت توانسته روند تأمین محصولاتش را حفظ کند.

کولرهای صنعتی ال جی با تکنولوژی Multi V هم اکنون در پروژه های مختلف از جمله هتل زندیه شیراز، برج مدوبن نمک آبرود و چندین هتل و برج در کیش استفاده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    خیلی سعی کردم به خودم تلقین کنم تبلیغات نبود

مطالب پیشنهادی