ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خطای 30 درصدی دوربین های قدیمی پلیس در خوانش پلاک خودرو ها

سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو به عنوان یک وسیله کارا و اثر بخش در بازار جهانی مطرح است و به عنوان یک سیستم پیشرفته در خدمت اهداف سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار گرفته ‌است. این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو به عنوان یک وسیله کارا و اثر بخش در بازار جهانی مطرح است و به عنوان یک سیستم پیشرفته در خدمت اهداف سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار گرفته ‌است. این سامانه از یک‌سو مجهز به دوربین‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می ‌توان در مدت زمان بسیار کوتاه و با دقتی فوق العاده، تصویری از خودروی در حال عبور اخذ کرد. از سوی دیگر مجهز به نرم افزار پردازشگر است که با پردازش تصاویر، شماره پلاک خودرو ها را استخراج می نماید. تصویرها برای کاربردهای بعدی از قبیل اعمال محدودیت تردد و گزارش عبور و مرور خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلاک خودرو

محمد علی کرونی با اشاره به آمارهایی ارائه شده در خصوص کاهش بار ترافیکی در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا گفت: «آمارهای معاونت حمل و نقل در خصوص کاهش ترافیک در محدوده زوج و فرد سابق نامعتبر است و جنبه تبلیغاتی دارد. همچنان تردد غیر مجاز در محدوده های طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا ادامه داشته و متاسفانه دوربین های خروجی محدوده زوج و فرد سابق نیز تکمیل نشده است کما اینکه تعدادی از دوربین های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی کنند و حتی تا 30 درصد خطا در خوانش پلاک خودرو ها را شاهد هستیم.»

وی ادامه می دهد: «کاهش ترافیک هرساله در تیرماه و با توجه به تعطیلی دانشگاه ها رخ می دهد و بهتر است معاونت حمل و نقل به جای عجله در موفق نشان دادن طرح های محدودیت تردد به فکر اقدامات اساسی و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی باشد.»

کرونی تاکید کرد: «کارایی طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا از مهرماه قابل سنجش است چنانچه سال پیش نیز با همین آمارها سعی در موفق نشان دادن طرح جدید ترافیک داشتند اما در نهایت دیدیم چه بلایی بر سر ذینفعان و ساکنین این محدوده آمد و بالغ بر سه میلیون و نیم تردد غیر مجاز در این محدوده به ثبت رسید.اینکه براساس تردد ثبت نام کنندگان در سامانه آماری مبنی بر کاهش ترافیک اعلام کنیم قطعاً خطاست چرا که متاسفانه مسافران مترو و اتوبوس در این محدوده ها کاهش داشته است و اگر شهروندان با خودرو تردد نکرده اند احتمالاً با دوچرخه وارد محدوده شده اند.»

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: «در اولین هفته تابستان، ترافیک معابر داخل محدوده دوم طرح ترافیک حدود 30 درصد و ترافیک معابر خارج از محدوده 6 درصد کاهش یافته است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afreind
    afreind | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    این چه طرز خبررسانیه!؟؟ سامانه تشخیص پلاک توی بازار جهانی مطرحه؟ کدوم سامانه کدوم بازار؟ این آقای محمدعلی کرونی کی هست اصلا؟ نباید ذکر شه چیکاره است آخه؟ پاراگراف آخر چه ربطی به تیتر و کلیت خبر داره؟؟ الان به عنوان یه سایت فناوری، باید دلایل این خطای بالا رو موشکافی کنید نه اینکه صرفا متن بقیه رو کپی پیست کنید!

مطالب پیشنهادی