ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وداع با یک اسطوره؛ خالق فورد ماستنگ درگذشت

صبح امروز دنیای خودرو و تجارت با یکی از بزرگان خود وداع کرد . مردی که در دهه 1960 ماستنگ را بر روی خط تولید برد و ناجی کرایسلر در دهه 1980 بود ، در ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

صبح امروز دنیای خودرو و تجارت با یکی از بزرگان خود وداع کرد . مردی که در دهه 1960 ماستنگ را بر روی خط تولید برد و ناجی کرایسلر در دهه 1980 بود ، در گذشت. Lido Anthony Iacocca در 15 اکتبر سال 1924 در ایالت پنسیلوانیا از یک پدر و مادر مهاجر به دنیا آمد. وی برای آنکه بتواند هنگام مسافرت هایی که برای آموزش نمایندگی های فورد برای فروش کامیون ها انجام میداد اسمش راحت تر تلفظ شود آن را به Lee تغییر داد. Iacocca در سال 1946 به شرکت فورد پیوست و فکرش را هم نمی کرد، روزی نقش مهمی در توسعه خودرویی مانند فورد ماستنگ داشته باشد. خودرویی که سگمنت جدیدی را در دنیای خودرو پایه گذاری کرد. در سال 1970 به عنوان رییس فورد شناخته شد اما در سال 1978 توسط فرزند هنری فورد از سمتش برکنار شد.

خالق فورد موستانگ

طی مصاحبه ای که با Iaccoca پس از برکناری اش از ریاست فورد انجام شد وی آن را اینگونه توصیف کرد: هنگامی که به این سمت رسیدم خودم را در بالای قله ها می دیدم ، همان موقع بود که سرنوشت اینگونه جواب من را داد که کار ما هنوز با تو تمام نشده و به تو نشان می دهیم که پرت شدن از قله اورست چه طعمی دارد و من را به پایین انداخت.

در سال 1978 وی به شرکت کرایسلر پیوست و در سال بعد به عنوان مدیر شرکت انتخاب شد. این بار خود را در همان ارتفاع اما بر روی قله دیگری می دید. کرایسلر که خود را در آستانه ورشکستگی می دید به لطف Iaccoca توانست با دولت فدرال بر سر کمک مالی به توافق برسد .وی که ارزش خودرو های بهینه و کم خرج را با فورد تجربه کرده بود اینبار آن را با کرایسلر به کار برد. او که تجربه های زیادی از توسعه خودروی سری K بدست آورده بود، توانست دوباره این شرکت را زنده کند. کمک مالی دولت زودتر از موعد مقرر بازپرداخت شد . بعد از گذشت از این بحران Iaccoca که اراده قوی در به وجود آوردن سگمنت های پر طرفدار مثل ماستنگ داشت تصمیم گرفت سمت سگمنت جدیدی با عنوان مینی ون ها برود.

کمک مالی که به کرایسلر شد این جسارت را به آنها داد تا سمت خودرو های سبز خانوادگی و حتی دوج وایپر نیز بروند.

آقای Iaccoca بر اثر عوامل طبیعی و عوارض بیماری پارکینسونی که به آن دچار شده بود در خانه شخصی خود در لس آنجلس در گذشت. فیات کرایسلر در این باره بیانیه ای نیز صادر کرد تا احساسات تمام اعضا شرکت را بیان کند: مرگ Iaccoca غم عظیمی بر این شرکت وارد کرد. کسی که رانندگی تاریخی پشت فرمان مدیریت این شرکت ایفا کرد و توانست با ایجاد یک بازار رقابتی سالم ما را از بحران نجات دهد. او یکی از بزرگترین رهبران شرکت ما و صنعت خودرو سازی در تمام تاریخ است. انرژی تمام نشدنی و عطش ملی گرایی وی باعث شد همچنین در جبهه ملی نیز کمک های بشر دوستانه زیادی انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • parsarezaee۳۳۲
    parsarezaee۳۳۲ | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    روحش شاد❤

مطالب پیشنهادی