ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پنتاگون در فکر ساخت پاسگاه نظامی فضایی

پنتاگون قصد دارد پاسگاه فضایی نظامی مشابه فیلم استارترِک در فضا بسازد و در نهایت خدمه انسانی را در آن مستقر کند. وزارت دفاع ایالات متحده فکر ساخت یک پاسگاه فضایی خودمختار در مدار زمین را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پنتاگون قصد دارد پاسگاه فضایی نظامی مشابه فیلم استارترِک در فضا بسازد و در نهایت خدمه انسانی را در آن مستقر کند.

وزارت دفاع ایالات متحده فکر ساخت یک پاسگاه فضایی خودمختار در مدار زمین را در سر می پروراند؛ ایستگاهی که قرار است نقش یک قطب مرکزی برای آزمایش برنامه های فضایی نظامی این کشور را ایفا کند.

واحد نوآوری های دفاعی ارتش ایالات متحده (DIU) نیازمندی های این طرح را ارائه کرده است. راه حل هایی که از سوی پیمانکاران ارائه می شوند باید روش هایی برای امکان مونتاژ ایستگاه در فضا، آزمایشات جاذبه ضعیف، تدارکات و ذخیره سازی، تولید، آموزش و آزمایش و ارزیابی، پذیرش محموله ها و کاربردهای دیگر را ارائه کنند.

پاسگاه فضایی
ایده وزارت دفاع ایالات متحده مشابه با فضاپیمای سریال Star Trek: Deep Space Nine است.

این ایستگاه فضایی باید از منبع نیروی مداوم بهره مند باشد و نیاز به فضای داخلی حداقل یک متر مربعی و قابلیت حمل محوله هایی با وزن 80 کیلوگرم دارد. به این ترتیب در مقایسه با ایستگاه فضایی بین المللی بسیار کوچکتر خواهد بود. پاسگاه فضایی در نهایت می تواند به مکانی برای جای دادن یک خدمه بدل شود و بر اساس آنچه در نیازمندی ها تشریح شده باید بتواند به دیگر پاسگاه های مشابه هم متصل شود. مقامات نظامی ایالات متحده برای آماده شدن ایستگاه طی دو سال پس از انتخاب پیمانکار این پروژه برنامه ریزی کرده اند.

تمامی اینها به این معنی است که DIU قصد دارد حضور نظامی در مدار زمین را افزایش دهد. همین حالا آژانس های دولتی مستقلی از جمله ناسا در فضا حضور دارند اما هر گونه حضور نظامی در فضا می تواند مناقشه های متعددی را به همراه داشته باشد.

دونالد ترامپ در آذر ماه سال 1397 فرمان تشکیل فرماندهی فضایی را صادر کرد و قصد دارد ایجاد ششمین بخش نیروی نظامی ایالات متحده را تا سال 2020 کلید بزند.

علی رغم اینکه پاسگاه فضایی ایالات متحده با اندازه کوچک و ظرفیت حمل محموله محدود نمی تواند به عنوان یک سلاح نظامی تهدید آمیز تلقی شود اما هنوز مشخص نیست که این کشور به چه قصدی از ایستگاه استفاده خواهد کرد. به گفته یکی از مقامات DIU، ارتش بیش از اینکه به دلیل این پروژه علاقه مند باشد به چگونگی اجرای آن فکر می کند.

توضیح: تصویر تیتر مطلب تزئینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی