ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش سوزی مک بوک پرو

آتش گرفتن باتری معیوب یک دستگاه مک بوک پرو بعد از هشدار اپل

ماه گذشته اپل اعلام کرد که تعداد محدودی از مدل های قدیمی مک بوک پرو را به خاطر خطر آتش سوزی باتری هایشان از سطح بازار جمع آوری می کند. اپل در توضیحات خود اعلام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

ماه گذشته اپل اعلام کرد که تعداد محدودی از مدل های قدیمی مک بوک پرو را به خاطر خطر آتش سوزی باتری هایشان از سطح بازار جمع آوری می کند. اپل در توضیحات خود اعلام کرده بود که برخی مدل های خاص از مک بوک پرو ۱۵ اینچی حاوی باتری هایی هستند که ممکن است بیش از اندازه گرم شده و خطراتی را متوجه کاربرانشان نمایند. حالا عکس های تازه ای در فضای مجازی دست به دست می شوند که به خوبی نشان می دهند آتش سوزی مک بوک پرو های قدیمی به خاطر باتری معیوب چه ابعادی میتواند داشته باشد.

این تصاویر که نخستین بار توسط وبسایت PetaPixel رویت شدند یک مک بوک پرو ۱۵ اینچی را نشان می دهند که فردی به نام Steven Gagne (مالک دستگاه) از لپ تاپ خود در فیسبوک منتشر کرده. در توضیحات این تصاویر آمده است که لپ تاپ استیو سه روز قبل از اعلامیه اپل آتش گرفته است.

Gagne در پست فیسبوکی خود اشاره کرده بود که لپ تاپش شبانگاه دچار آتش سوزی شده است:

دوشنبه شب بود و من در رختخوابم بودم که باتری مک بوکم دچار آتش سوزی شد و خانه ام را دود برداشت. به سرعت از تختم بیرون پریدم. در ابتدا با صدای ترکیدن باتری از خواب بیدار شدم و بعد بوی مواد شیمیایی و در حال سوختن بود که مرا از جا پراند.

اما نکته جالب در این باره آنکه لپ تاپ Gagne حین آتش سوزی به پریز متصل نبوده و او هم از آن استفاده نمی کرده. او می گوید به خاطر کنار گذاشتن یک عادت همیشگی توانسته خانه اش را از آتش سوزی نجات دهد.

آتش سوزی مک بوک پرو آتش سوزی مک بوک پرو آتش سوزی مک بوک پرو

معمولا مک بوکم را روی کاناپه یا درون سبدی از کتاب و دفترم هایم می گذارم. خوشبختانه آن شب برخلاف همیشه آن را روی میز گذاشته بودم و به نظرم به همین خاطر خانه ام آتش نگرفت.

اپل در بیانیه خود برای جمع آوری مک بوک های معیوب اعلام کرد که این دستگاه ها در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ به فروش رفته اند و برای اینکه بدانید باید باتری مک بوک پرو خود را عوض کنید یا خیر می توانید مدل آن را در صفحه ویژه ای که اپل برای این منظور راه اندازی کرده بررسی نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی