ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های نیمه هادی
تکنولوژی

۲۱۹ سال زندان در انتظار پروفسوری که چیپ های آمریکایی را به چین صادر می کرد

وزارت دادگستری آمریکا از احتمال صدور حکم ۲۱۹ سال زندان برای مهندس برقی خبر داده که چیپ های نیمه هادی آمریکایی را به چین صادر می کرده است. یی چی شی مهندس ۶۴ ساله چینی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا از احتمال صدور حکم ۲۱۹ سال زندان برای مهندس برقی خبر داده که چیپ های نیمه هادی آمریکایی را به چین صادر می کرده است.

یی چی شی مهندس ۶۴ ساله چینی که به صورت دوره ای در لس آنجلس آمریکا سکونت می کرده ظاهرا چیپ های نیمه هادی حساس که مصارف نظامی هم داشته اند را بدون دریافت مجوزهای لازم به سرزمین مادری اش صادر می کرده است.

هیئت منصفه همچنین آقای شی را به خاطر دروغ پراکنی آنلاین و اظهارات نادرست در مورد دارایی هایش به اداره مالیات آمریکا و تلاش برای دسترسی بدون مجوز به یک کامپیوتر حفاظت شده به منظور دریافت اطلاعات حساس آن مجرم شناخته است.

متهم از اساتید دانشگاه کالیفرنیا بوده است

براساس شواهد ارائه شده در طول دوره شش هفته ای از دادرسی، مشخص شد متهم که از پروفسورهای دانشگاه کالیفرنیا هم بوده در کنار هم دست خود کیت آن مای به صورت غیرقانونی به یک کامپیوتر حفاظت شده در یک شرکت آمریکایی تولید کننده چیپ های نیمه هادی و MMIC دسترسی پیدا کرده است.

چیپ های نیمه هادی

MMIC ها کاربردهای متنوعی دارند که از استفاده در موشک ها و سیستم های هدایت گرفته تا جت های جنگی و پیکار الکترونیک را شامل می شوند.

گفته می شود های خود را به عنوان یک مشتری بالقوه برای چیپ های سفارشی سازی شده به شرکت مورد نظر معرفی کرده و اعلام نموده که قصد دارد از آنها در داخل خاک امریکا استفاده نماید. اما در ادامه با همراهی شی چیپ های خریداری شده را به شرکت چینی Chengdu GaStone Technology فروخته که هم اکنون مشغول راه اندازی کارخانه تولید MMIC براساس ساختار چیپ های سرقتی است.

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا شی ریاست این شرکت چینی را برعهده داشته که در سال ۲۰۱۴ میلادی نامش به فهرست سیاه آمریکا اضافه شد.

چیپ های نیمه هادی

شی برای تامین بودجه مورد نیاز تاسیس این کارخانه از سرمایه شرکتی به نام Pullman Lane Productions استفاده کرده که تحت مالکیت خودش بوده و در هالیوود استقرار داشته است. آن شرکت نیز طبق بررسی های وزارت دادگستری آمریکا بودجه خود را از یک کمپانی چینی تامین کرده که آن هم در فهرست سیاه آمریکا بوده است.

بازرسان این پرونده مدعی شده اند که چیپ های شرکت آمریکایی در حوزه های نظامی و تجاری به کار گرفته شده اند و مشتریان آنها طیف وسیعی از سازمان ها از جمله نیروی هواویی، دریایی و سازمان پروژه های تحقیقاتی دفاعی (دارپا) را در بر می گیرد.

البته جلسه دفاعیه متهم هنوز برگزار نشده و پیش بینی شده که در صورت اثبات ۱۸ اتهام مطرح شده علیه وی، این مهندس سالخورده با ۲۱۹ سال زندان روبرو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    با این قلدری های آمریکا برای دنیا هیچ تکنولوژی انحصاری بهتره نداشته باشن

    • آریا
      آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

      فعلا که دارن ? ? ?

  • ya.alimadad2006
    ya.alimadad2006 | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    البته ، اینکار پروفسور چینی ، یه کار طبیعی در مقابل آمریکاست.
    آمریکا ، منابع کشورهای دیگه رو غارت میکنه ، ولی این آقای چینی ، علمشون رو دزدیده.
    حالا خودتون قضاوت کنید که کدوم کار ، کثیف تره.
    ۱_ ریختن خون مردم و دزدیدن منابع طبیعی کشورهای ضعیف
    ۲_ دزدیدن علم یک کشور.
    لطفا علت را هم بیان بفرمائید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی