ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیس تایم
نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت بتای iOS 13 ارتباط چشمی مصنوعی را به فیس تایم می‌آورد

حتماً هنگام چت ویدیویی با گوشی با این موضوع مواجه شده اید که طرف مقابل به جای دوربین گوشی به نمایشگر نگاه می کند و به نظر می رسد حواسش به شما نیست. قابلیت جدیدی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

حتماً هنگام چت ویدیویی با گوشی با این موضوع مواجه شده اید که طرف مقابل به جای دوربین گوشی به نمایشگر نگاه می کند و به نظر می رسد حواسش به شما نیست. قابلیت جدیدی که در نسخه بتای iOS کشف شده این مشکل را در فیس تایم به روش عجیبی حل می کند.

اپل در رویداد WWDC 2019 که در خرداد ماه امسال برگزار شد از iOS 13 رونمایی کرد و از قابلیت های متنوع آن گفت. اما یکی از مواردی که به تازگی در یک نسخه بتا فاش شده مربوط به قابلیتی جالب در فیس تایم است. با این قابلیت زمانی که با مخاطب خود چت می کنید از دید هر دو نفر به نظر می رسد که مستقیماً به یکدیگر نگاه می کنید.

برخی از کاربران معتقدند که با این قابلیت شبیه به مرده به نظر می رسند.

تعدادی از کاربران و افرادی که نسخه بتای iOS را آزمایش کرده اند متوجه این موضوع شده اند. به گفته «دیوید شوکین» از تسترهای نسخه بتا این قابلیت بر ARKit مبتنی است و تغییرات را با استفاده از نقشه تهیه شده از صورت کاربر اعمال می کند.

به پیچ و تاب خودرن ظریف چشم ها و اطراف بینی هنگام حرکت دسته عینک توجه کنید.

ظاهراً این قابلیت نسخه بتا تنها برای آیفون XS و XS مکس فعال شده و انتظار می رود در عرضه نسخه نهایی iOS 13 (احتمالاً در پاییز امسال) برای گوشی های دیگری هم عرضه شود.

از دید برخی ممکن است این قابلیت هیجان انگیز باشد اما شاید برخی دیگر که به زل زدن طرف مقابل در چت تصویری چندان عادت ندارند به سختی با آن کنار بیایند. علاوه بر این زل زدن طرف مقابل در تمام طول مکالمه چندان هم طبیعی نیست و برخی از کاربران معتقدند که با این تغییرات شبیه به مرده به نظر می رسند. در نهایت این سوال پیش می آید که آیا کاربران خواهان واقعیت هستند یا تصویری ایده آل را ترجیح می دهند؟ احتمالاً برخی از کاربران چندان هم از این قابلیت استقبال نخواهند کرد و به همین دلیل شاید اپل امکان غیر فعال کردن آن را هم در نظر بگیرد یا ایده خود را بیش از این بهبود دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی