ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فهرست سیاه آمریکا
تکنولوژی

نام هواوی از فهرست سیاه آمریکا حذف نشده است

گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهند هواوی هنوز در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد و تحریم های دولت ترامپ علیه آن همچنان به قوت خود باقی هستند. طبق گزارش رویترز، مقامات ارشد وزارت بازرگانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهند هواوی هنوز در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد و تحریم های دولت ترامپ علیه آن همچنان به قوت خود باقی هستند.

طبق گزارش رویترز، مقامات ارشد وزارت بازرگانی آمریکا به کارکنان این سازمان اطلاع داده اند که هواوی همچنان در فهرست سیاه این کشور قرار دارد و شرکت های آمریکایی برای مراودات تجاری با این شرکت با مشکل روبرو هستند.

همانطور که هفته گذشته در خبرها خواندید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی توافقی که با شی جین پینگ رهبر چین انجام داد اعلام نمود که تحریم ها علیه هواوی را تا حدود زیادی کاهش می دهد و امکان مراوده این غول فناوری چینی با شرکت های امریکایی را فراهم می کند. در واقع ترامپ به رهبر چین وعده داد که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد محصولاتشان را مانند سابق به هواوی بفروشند.

شرکت های آمریکایی می توانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند. منظورم تجهیزاتی است که فروششان خطری را متوجه امنیت ملی کشور نمی کند.

فهرست سیاه آمریکا

رئیس جمهور آمریکا همچنین در صحبت هایش خاطر نشان کرد که هواوی نقش بسیار پررنگی در مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا ایفا می کند.

همانطور که در خبرها خواندید حدودا سه ماه پیش هواوی به فهرست سیاه آمریکا اضافه شد و استدلال ترامپ هم این بود که شرکت مورد بحث برای دولت چین جاسوسی می کند و تحریم های آن علیه کشورمان را هم دور زده است.

ایمیل ارسالی برای رویترز مبنی بر باقی ماندن نام هواوی در فهرست سیاه آمریکا را جان ساندرمن معاونت دفتر صادرات اداره بازرگانی آمریکا برای رویترز ارسال کرده است. در این نامه همچنین ذکر شده که هرگونه درخواست شرکت های آمریکایی برای فروش محصول به هواوی باید با در نظر داشتن این نکته بررسی شود که نام هواوی همچنان در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد ضمن اینکه احتمال رد شدن این درخواست ها هم وجود دارد.

هواوی نیز با ارسال بیانیه ای برای رویترز به نقل از رن ژنگفی چنین گفت که اظهارات ترامپ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ «برای شرکت های آمریکایی خوب بوده اند. ما تاثیر چندانی را در شرایط کنونی احساس نمی کنیم اما همچنان تمرکزمان را روی کارمان می گذاریم تا به بهترین نحو آن را انجام دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ya.alimadad2006
    ya.alimadad2006 | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    مرگ بر آمریکا

مطالب پیشنهادی