ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کاربران موبایل در نیمه نخست امسال چقدر برای خرید اپلیکیشن ها هزینه کردند؟

هر روز که می گذرد کاربران موبایل مبالغ بیشتری را در اپ استور صرف میکنند هرچند که این روند سرعت سال گذشته را ندارد. براساس گزارش تازه ای که شرکت Sensor Tower منتشر کرده اپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۴

هر روز که می گذرد کاربران موبایل مبالغ بیشتری را در اپ استور صرف میکنند هرچند که این روند سرعت سال گذشته را ندارد.

براساس گزارش تازه ای که شرکت Sensor Tower منتشر کرده اپ استور و گوگل پلی در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ مجموعا ۳۹.۷ میلیارد درآمد داشتند که این رقم ۱۵.۴ درصد از ۳۴.۴ میلیارد دلار کسب شده در بازه زمانی مشابه سال قبل بیشتر است. با این حال رشد سال به سال درآمدهای این دو بازار اپلیکیشن های مجازی در سال قبل برابر با ۲۷.۸ درصد بود (به مراتب بیشتر از امسال).

اما در باب درآمدزایی باید بگوییم که اپ استور اپل همچنان گوگل پلی را کنار می زند و جایگاه نخست را دارد.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ مشتریان جهانی ۲۵.۵ میلیارد دلار را در اپ استور اپل صرف کردند که رشدی ۱۳.۲ درصدی را نسبت به رقم ۲۲.۶ میلیارد دلاری صرف شده در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نشان می دهد. مبالغ صرف شده در اپ استور طی سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز رشدی ۲۶.۸ درصدی داشته.

در هر حال رقم ۲۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده توسط اپل برای درآمدهای اپ استور طی نیمه نخست ۲۰۱۹ ۸۰ درصد بالاتر از درآمد خالص ۱۴.۲ میلیارد دلاری برآورد شده برای پلی استور است. درآمدهای پلی استور در این باره رشدی ۱۹.۶ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نشان میدهد.

عامل اصلی این کند شدن روند رشد درآمدها را میتوان به عملکرد iOS در چین نسبت داد با این حال طبق پیش بینی Sensor Tower چین طی ۱۲ ماه آینده مجددا به رشد مثبت باز می گردد. اما این کاهش رشد دلایل دیگری هم دارد که از آن جمله میتوان به عملکرد اپلیکیشن هایی نظیر نتفلیکس اشاره نمود.

سال گذشته امکان ثبت نام اشتراک درون برنامه نتفلیکس برای کاربران اندروید حذف شد و در پایان دسامبر ۲۰۱۸ همین اتفاق برای کاربران iOS افتاد. البته این مساله بلافاصله روی درآمدهای نتفلیکس اثر نگذاشت چراکه این سرویس همچنان از مشترکان سابق خود پول در می آورد اما تعداد این مشترکان مرتبا کم می شود و با تمام شدن دوره اشتراک کاربران قبلی، امکان ثبت نام مجدد آنها درون برنامه میسر نخواهد بود.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ نتفلیکس دومین اپلیکیشن غیربازی پردرآمد دنیا بود و کاربران ۳۳۹ میلیون دلار را در آن صرف کردند که این رقم طبق از درآمد برآورد شده ۴۵۹ میلیون دلار آن در بازه زمانی مشابه سال قبل کمتر است.

نتفلیکس در نیمه نخست سال گذشته عنوان پرفروش ترین اپ غیربازی را در این پلتفرم ها داشت امسال اما کاربران هزینه بیشتری را روی اپلیکیشن Tinder صرف کردند که مجموعا ۴۹۷ میلیون دلار درآمد از اپ استور و پلی استور داشت و این رقم رشدی ۳۲ درصدی را نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نشان می دهد.

کاربران موبایل

در عین حال آمار نصب اپلیکیشن روی iOS در نیمه نخست ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد که این نیز بعد از کاهش دانلودها (به خاطر افت استقبال چینی ها) در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ اتفاق افتاد.

از مجموع ۵۶.۷ میلیارد نصب اپلیکیشن در بازه زمانی یاد شده، ۱۴.۸ میلیارد عدد از نصب ها به iOS مربوط می شوند. ۴۱.۹ میلیارد نصب نیز از طریق گوگل پلی اتفاق افتادند که رشدی ۱۶.۴ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد و در مقایسه با حجم نصب های انجام شده روی iOS حدود ۲.۸ برابر است.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ واتس اپ، مسنجر و فیسبوک بیشترین تعداد نصب را داشتند و پس از آنها تیک تاک و اینستاگرام بودند که جایگاه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. تیک تاک توانست با رشدی ۲۸ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل تعداد دانلودهایش را به رقم ۳۴۴ میلیون برساند.

کاربران موبایل

گیمینگ موبایل نیز در بازه زمانی مذکور رشد سال به سال ۱۱.۳ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل داشت و مجموع درآمد این بخش روی اپ استور و گوگل پلی به رقم ۱۹.۶ میلیارد دلار رسید. درآمدهای اپ استور در زمینه گمینگ موبایل با رشد سال به سال ۷.۸ درصدی به ۱۷.۶ میلیارد دلار رسید و کاربران پلی استور نیز امسال ۱۶.۸ درصد بیشتر از سال قبل در آن پول صرف کردند و ۱۲ میلیارد دلار را در این بخش عاید آن کردند.

پر درآمدترین بازی ها در این دو پلتفرم نیز عبارتند از:

  • Honor of Kings
  • Fate/Grand Order
  • Monster Strike
  • کندی کراش
  • پابجی موبایل
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی