ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 10 پلاس احتمالاً به 2 حسگر ToF مجهز خواهد شد

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از حسگر زمان پرواز (ToF) در کنار ماژول های دوربین اصلی بهره می برند اما سامسونگ تا همین چند ماه قبل هنوز این تکنولوژی را در گوشی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از حسگر زمان پرواز (ToF) در کنار ماژول های دوربین اصلی بهره می برند اما سامسونگ تا همین چند ماه قبل هنوز این تکنولوژی را در گوشی های خود تعبیه نکرده بود. بر اساس گزارش رسانه ای کره ای گلکسی نوت 10 سامسونگ احتمالاً از حسگر سه بعدی ToF بهره مند خواهد شد.

حسگر زمان پرواز فاصله سوژه از دوربین را از طریق محاسبه زمان رفت و برگشت نور بین این دو اندازه گیری می کند. این فناوری به محاسبه فاصله از طریق عمق سنجی کمک می کند و می تواند در ثبت تصاویر بوکه، قابلیت های مبتنی بر واقعیت افزوده و تشخیص چهره کاربرد داشته باشد. نسخه 5G گلکسی اس 10 که مدتی است عرضه شده از این حسگر برای دوربین های جلو و عقب بهره می برد. گلکسی A80 هم با دوربین چرخنده اش به ToF مجهز شده است.

بر اساس گزارش ها شرکت KOLEN که در زمینه تولید لنز فعال است 21.6 میلیون دلار برای ساخت کارخانه ای در ویتنام سرمایه گذاری کرده تا میزان تولید خود را از 13 میلیون لنز به 25 میلیون عدد افزایش دهد. کولِن با سامسونگ همکاری می کند و دلیل انتخاب مکان کارخانه این است که سامسونگ بیش از نیمی از گوشی های خود را در ویتنام تولید می کند.

حسگر مدت پرواز گلکسی نوت 10
پیش از این تصویری از ماژول های دوربین گلکسی نوت 10 منتشر شده بود که از احتمال مجهز شدن دوربین به حسگر ToF خبر می داد.

احتمال می رود حسگر ToF گلکسی نوت 10 تنها به نسخه پلاس این گوشی محدود باشد. رندرهایی که از قاب های گلکسی نوت 10 (تصویر زیر) منتشر شده بود نیز نشان از دوربین سه گانه مدل معمولی نوت 10در کنار یک فلش داشت.

حسگر مدت پرواز گلکسی نوت 10
رندرهایی از گلکسی نوت 10 (سمت راست) در کنار نسخه پلاس

علاوه بر این برخی گمانه زنی ها به این موضوع اشاره کرده اند که احتمالاً مدل پلاس به دو حسگر ToF مجهز خواهد شد؛ مشابه با نسخه 5G گلکسی اس 10یکی برای دوربین اصلی و دیگری برای دوربین سلفی. البته مشخص نیست که حسگر جلویی چگونه در حفره نمایشگر که میزبان دوربین است جای خواهد گرفت؛ چرا که تصاویری از محافظ نمایشگر گلکسی اس 10 فاش شده بود که نشان از حفره ای دایره ای (و نه مشابه با نسخه 5G گلکسی اس 10به شکل بیضی) داشت. شاید هم در نهایت ToF دوربین سلفی تنها در نسخه 5G گلکسی نوت 10 ارائه شود.

گلکسی نوت 10 در 16 مرداد ماه رسماً معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    چی خواهد شد؟
    تیتر

  • Mohy
    Mohy | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    حسگر تف جالبه?

مطالب پیشنهادی