ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برین نت
علمی

آزمایش موفقیت‌آمیز اولین سیستم ارتباط بین مغز انسان‌ها؛ تحقق تله پاتی به لطف تکنولوژی

محققان مدعی شده اند که روشی برای ارتباط مغزی 3 نفر به منظور حل مسائل را توسعه داده و یا موفقیت آزمایش کرده اند. سیستم برِین نِت (BrainNet) توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن توسعه داده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

محققان مدعی شده اند که روشی برای ارتباط مغزی 3 نفر به منظور حل مسائل را توسعه داده و یا موفقیت آزمایش کرده اند.

سیستم برِین نِت (BrainNet) توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن توسعه داده شده و اولین شبکه بین مغز در نوع خود است. به گفته محققان این سیستم پیشرفت مهمی در تحقق ارتباط تله پاتیک به شمار می رود.

به ادعای محققان این اولین باری است که یک فرد می تواند تنها با استفاده از فکر خود اطلاعات را هم بفرستد و هم دریافت کند. علاوه بر این اولین سیستمی است که چنین قابلیتی را برای بیش از دو نفر ارائه می دهد.

در آزمایش، یک بازی مشابه با تتریس در نظر گرفته شد و دو فرد که تنها بازی را می دیدند ولی کنترلی روی آن نداشتند تلاش کردند اطلاعات را به فرد سومی ارسال کنند. هر سه فرد در اتاق های جداگانه بودند و امکان مشاهده و شنیدن یکدیگر و صحبت با هم را نداشتند. فرد سوم تنها می توانست بخش محدودی از بازی را مشاهده کند و برای باقی اطلاعات به دریافت از دو فرد دیگر و به واسطه برین نت متکی بود.

برین نت

به گفته «آندریا استوکو» از محققان پروژه برین نت برای ارسال پیام ها به گیرنده از کابل و وسیله ای مشابه با راکت که به پشت سر فرد گیرنده وصل می شد، استفاده شد. یک سیم پیچ وظیفه تحریک کردن بخشی از مغز فرد گیرنده را بر عهده داشت؛ بخشی که سیگنال های دریافت شده از چشم را تفسیر می کند.

به عبارت دیگر در این فرایند نورون های بخش پشت مغز به گونه ای فریب داده شدند که فرد تصور کند سیگنالی از چشم دریافت شده است. طی این فرایند فرد گیرنده تصور مشاهده قوس های روشنی را داشت که ناگهان در مقابل چشمان او ظاهر می شدند.

محققان امیدوارند در آینده تکنولوژی برین نت به حدی پیشرفت کند که حل مسائل پیچیده توسط گروهی از افراد با مغزهای متصل را ممکن نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • binam
    binam | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    سلام علی‌اقا. همون‌جور که می‌دونید بیشتر پژوهش‌های فیزیک تا سدهٔ پیش روی کارکرد نظریه‌ها و قوانین بود. یعنی وقتی به یک فیزیک‌دان می‌گفتیم میدان و نیرو و جرم چیه؟ می‌گفت نمی‌دونم، من تنها می‌دونم که این نظریه و این تصویرسازی و قانون فیزیکی داره کار می‌کنه و به ما خروجی می‌ده. ولی اخیراً گویا داره تلاش می‌شه گسترده‌تر از اون روش science به جهان نگاه بشه و بخش متافیزیک پشت قوانین و نظریه‌ها و چرایی کارکردشون هم نقادانه توسط فیزیک‌دان بحث می‌شه. اگه در این باره چیزی جستی برامون در هر ماه چیزی بنویس. منظورم بیشتر خود کارهای فیزیکی و تکنولوژیک هست که با این نگاه انجام شده را بنویسی، نه صرف بحث‌های متافیزیکی. ممکنه به این صفحه سر نزنم و پاسخم را نبینم ولی مطمئنم تحقیق خواهی کرد. سپاس.

مطالب پیشنهادی