ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش سود سامسونگ
کسب و کار

تخمین سامسونگ برای درآمدهای سه ماهه دوم 2019 منتشر شد

رویترز گزارش کرده بود که سود سامسونگ در سه ماه دوم 2019 احتمالاً نصف خواهد شد. گفته شده دلیل این موضوع کاهش قابل توجه فروش چیپ های حافظه این شرکت است. اکنون گزارش مالی تخمینی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

رویترز گزارش کرده بود که سود سامسونگ در سه ماه دوم 2019 احتمالاً نصف خواهد شد. گفته شده دلیل این موضوع کاهش قابل توجه فروش چیپ های حافظه این شرکت است. اکنون گزارش مالی تخمینی منتشر شده توسط سامسونگ خبر از شرایطی کمی بهتر می دهد.

به نظر می رسد شرایط هواوی و تحریم هایی که بر آن اعمال شده به سامسونگ هم آسیب زده و بر کاهش سود اثر گذاشته؛ چرا که هواوی از مشتریان چیپ های سامسونگ به حساب می آید. تحلیل گران اعلام کرده بودند که سامسونگ در دوره سه ماهه دوم (آوریل تا ژوئن) نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش سود عملیاتی در حدود 60 درصدی (سود عملیاتی معادل با 5.14 میلیارد دلار) و کمترین میزان درآمد در تقریباً 3 سال اخیر را ثبت خواهد کرد. اما گزارش اخیر سامسونگ نشان داد که با 56 درصد کاهش اندکی بهتر از پیش بینی ها عمل کرده است. بر اساس این گزارش سامسونگ به سود عملیاتی حدود 5.6 میلیارد دلار دست یافته است.

کاهش سود سامسونگ

سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند و نیز  بزرگترین تأمین کننده چیپ های DRAM و NAND به حساب می آید. کسب و کار مرتبط با چیپ ها بیش از دو سوم از کل سود این شرکت را تشکیل می دهد اما بازار چیپ های حافظه از مشکل عرضه بیش از حد رنج می برد و تقاضا از سوی دیتا سنترها نیز کاهش یافته. این موضوع موجب شده در برخی از بازارها که با کاهش فروش مواجه بوده اند قیمت تراشه ها کاهش یابد. تحلیلگران باور دارند که بازگشت سامسونگ به شرایط عادی حداقل چند سه ماهه مالی طول خواهد کشید.

با وجود شرایط نا مساعد بخش تراشه ها اما احتمال می رود با کاهش 40 درصدی فروش گوشی های هوشمند هواوی در بازار بین المللی، سامسونگ موفق به فروش موبایل های بیشتری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی