ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

المپیک هوش مصنوعی و حیوانات برگزار می شود

وقتی مسائل از قبل به صورت دقیق تعریف شده باشند سیستم های هوش مصنوعی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند و به همین خاطر است که در بازی هایی مثل شطرنج انسان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

وقتی مسائل از قبل به صورت دقیق تعریف شده باشند سیستم های هوش مصنوعی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند و به همین خاطر است که در بازی هایی مثل شطرنج انسان مغلوب ماشین می شود. اما اغلب مسائلی که یک حیوان با آنها روبرو می شود با جزئیات تعریف نمی شوند و یک جانور باید در حیات وحش با طیف وسیعی از مشکلات از پیش تعیین نشده دست و پنجه نرم کند. طبیعت نیز قوانینی پنهان دارد که حیوانات بدون درکشان از آنها تبعیت می کنند. بنابراین هوش معنایی متفاوت برای یک حیوان و یک برنامه نویس دارد.

به همین خاطر نیز جمعی از محققان مرکز هوش آینده LeverHulme در کمبریج با همراهی مرکز GoodAI در پراگ قصد دارند امسال تابستان با برگزاری المپیک حیوانات و هوش مصنوعی به تشخیص و بررسی این تفاوت ها بپردازند؛ رقابتی که هدف آن بررسی سیستم های هوش مصنوعی از طریق تست های شناختی طراحی شده برای حیوانات است و شرکت در آن برای هرفردی که قصد طراحی هوش مصنوعی را داشته باشد آزاد است.

المپیک هوش مصنوعی و حیوانات

این رقابت امروز رسما آغاز شد و برگزار کنندگان آن نسخه اول از محیط تست را منتشر کرده اند و قوانین رسمی برای شرکت کنندگان، جوایز و دیگر اطلاعات کلیدی برای شرکت در این رویداد را اعلام کرده اند.

متیو کراسبی از محققان دوره پسا دکترا در زمینه هوش مصنوعی که با این پروژه همکاری دارد در این رابطه گفت:

جایزه این رویداد ارزشی برابر با ۳۲ هزار دلار دارد که از این مبلغ ۲۰ هزار دلار آن به صورت نقدی پرداخت می شود و مابقی در قالب هزینه سفر به سه نفر برگزیده تعلق می گیرد. ما همچنین به ۲۰ نفر بعدی هر کدام یک کارت اعتباری ۵۰۰ دلاری با مجموع ارزش ۱۰ هزار دلاری هدیه می دهیم.

المپیک هوش مصنوعی و ماشین

شمار شرکت کنندگان طبق اعلام نهاد برگزار کننده از رقم ۱۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر رسیده که قرار است در ۱۰ گروه مختلف با یکدیگر رقابت کنند. نتیجه آزمون ها نیز رد یا قبولی خواهد بود (نقطه میانی وجود ندارد) و حداقل امتیاز لازم برای ادامه رقابت ۳۰۰ است.

دسته بندی رقابت ها براساس میزان دشواری شان انتخاب شده اند و از آوردن غذا در محیط های خالی که بسیار ساده است شروع می شوند و به حل مسائل پیچیده تری که به استدلال قوی تر نیاز دارند ختم می گردند. با این حال شرکت کنندگان نمی دانند که تست در ادامه چه شکلی پیدا میکند؛ یعنی آنها باید هوش مصنوعی خود را برای اهداف کلی طراحی کنند.

درخواست ها برای شرکت در المپیک هوش مصنوعی و حیوانات حداکثر تا سه روز دیگر پذیرفته می شوند و خود رقابت نیز تا نوامبر امسال (آبان-آذر) ادامه خواهد داشت. در طول این بازه شرکت کنندگان میتوانند چندین بار وارد رقابت شوند و شانس خود برای دریافت امتیاز بیشتر را بالا ببرند. نتایج نهایی این رقابت نیز در کنفرانس NeurIPS 2019 اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    مسولین هم توش هستن؟

مطالب پیشنهادی