ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مصرف برق سوئیس
تکنولوژی

سوئیس کمتر از ماینرهای بیت‌کوین برق مصرف می کند

براساس گزارش جدید محققان دانشگاه کمبریج انرژی مورد نیاز ماینرهای بیت‌کوین بیشتر از برق مصرفی سوئیس است. ابزار آنلاینی که این هفته راه اندازی شد و شاخص مصرف الکتریسیته بیتکوین (به اختصار CBECI) نام دارد مقدار انرژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

براساس گزارش جدید محققان دانشگاه کمبریج انرژی مورد نیاز ماینرهای بیت‌کوین بیشتر از برق مصرفی سوئیس است.

ابزار آنلاینی که این هفته راه اندازی شد و شاخص مصرف الکتریسیته بیتکوین (به اختصار CBECI) نام دارد مقدار انرژی مورد نیاز برای نگهداری شبکه بیتکوین را تخمین می زند.

در حال حاضر اطلاعات ارائه شده توسط CBECI نشان می دهد که شبکه جهانی بیتکوین بالغ بر ۷ گیگاوات برق مصرف می کند که در بازه زمانی یکساله این رقم با ۶۴ تراوات ساعت مصرف انرژی برابری می کند. این رقم نیز از میزان برق مصرفی سوئیس در یک سال که برابر با ۵۸ تراوات ساعت است بیشتر اما از مصرف برق کامبوج با رقم ۶۸ تراوات ساعت در سال کمتر است.

برق مصرفی سوئیس

به بیان دیگر بیتکوین حدود ۰.۲۵ درصد از کل مصرف برق جهانی را به خود اختصاص می دهد؛ برای آنکه درک بهتری از این رقم داشته باشید کافیست میزان مصرف برق همه کتری های چای در انگلستان را طی بازه زمانی ۱۱ سال تصور کنید.

میشل راچس از دست اندرکاران تهیه این ابزار در مصاحبه اخیر خود چنین گفته:

ما می خواهیم با کمک مقایسه هایی که انجام می دهیم درک این مساله را برای مردم راحت تر کنیم. افرادی که به وبسایت ما سر می زنند میتوانند خودشان به این نتیجه برسند که برق مصرفی شبکه بیتکوین زیاد است یا خیر؟

۰.۲۵ درصد از برق مصرفی جهان به بیتکوین اختصاص دارد

اینکه بیتکوین به برق زیادی نیاز دارد بر کسی پوشیده نیست. ماینرهای سراسر دنیا که سخت افزار لازم برای استخراج بیتکوین را خریداری کرده اند در هر لحظه مقدار قابل توجهی برق را برای این ماجراجویی خود صرف میکنند اما نباید فراموش کنید که این ارقام همگی تخمین هستند و میتوانند کمتر از مقدار واقعی باشند.

برق مصرفی سوئیس
همین عدم اطمینان در ارقام اعلام شده توسط CBECI نیز نمود یافته و اگر سری به این وبسایت زده باشید در خواهید یافت که نتایج در قالب بیشترین و کمترین تخمین ها ارائه شده اند. در حال حاضر کمینه مصرف برق برابر با ۲۲ تراوات ساعت عنوان شده و بیشینه روی رقم ۱۵۰ تراوات ساعت است.
اما وبسایت دیگری به نام Digiconomist هم اقدام به ارائه گزارشی در رابطه با میزان مصرف تخمینی شبکه بیتکوین کرده است و آن را برابر با ۷۰ تراوات ساعت عنوان کرده که ۶ تراوات ساعت از میزان تخمین کمبریج بیشتر است.

تب استخراج رمز ارز در کشورمان نیز مدتی است که حسابی داغ شده و انتشار گزارشات جسته و گریخته از استفاده غیرقانونی از برق برای این منظور و بار اضافه تحمیلی بر شبکه برق کشور باعث شد که سازمان توانیر از قطع برق مراکز ماینینگ رمزارز خبر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی