ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر در ژاپن
نرم افزار و اپلیکیشن

تحویل نودل با پای پیاده؛ استراتژی کارکنان سالخورده اوبر در ژاپن برای سلامتی

در کشور ژاپن اشتراک گذاری سفر (کاری که اوبر انجام می دهد) ممنوع است و به همین خاطر این کمپانی برای آنکه بازار نابی چون ژاپن را از دست ندهد به فکر استراتژی جالبی برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

در کشور ژاپن اشتراک گذاری سفر (کاری که اوبر انجام می دهد) ممنوع است و به همین خاطر این کمپانی برای آنکه بازار نابی چون ژاپن را از دست ندهد به فکر استراتژی جالبی برای حضور در آن افتاده است: استفاده از مادربزرگ ها و پدربزرگ های کتانی پوش برای تحویل نودل درب منازل.

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر در هفته ای که گذشت به ژاپن سفر کرد تا بار دیگر بر اهمیت این بازار تاکید نماید؛ بازاری که اوبر در آن یک کسب و کار تحویل غذا راه اندازی کرده و سفرهای اشتراکی خود را صرفا به تاکسی ها محدود کرده است. اما ژاپن سرزمین مادری بزرگ ترین سهام دار اوبر یعنی سافت بنک هم هست و به همین خاطر خسروشاهی تصمیم گرفته که با وجود محدودیت ها، استخدام هایش را در سرزمین آفتاب تابان افزایش دهد. شرکت سافت بنک ۱۳ درصد از سهام اوبر با ارزش تقریبا ۹.۸ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

۱۳ درصد از سهام اوبر به شرکت ژاپنی سافت بنک تعلق دارد

خسروشاهی در مصاحبه اش با بلومبرگ چنین گفته:

سالخورده های ژاپن برای حضور در سرویس تحویل غذای اوبر موسوم به Eats ثبت نام می کنند. این سرویس به موفقیت خوبی در ژاپن دست پیدا کرده و انتظار می رود که برند اوبر را به بهترین شکل ممکن در این کشور معرفی نماید.

اوبر در ژاپن

با در نظر داشتن ممنوعیت سفر اشتراکی در ژاپنی شاید تقویت سرویس Eats بهترین شانس برای اوبر باشد و این کمپانی را در درآمدزایی هرچه بیشتر در سومین اقتصاد بزرگ دنیا یاری کند. بالغ بر ده هزار رستوران و ۱۵ هزار پیک تحویل غذا بخشی از شبکه تحویل غذای اوبر در ده شهر مختلف ژاپن را تشکیل می دهند. این یعنی هم اکنون تنها ۱۵ درصد از جمعیت ژاپن به سرویس Eats دسترسی دارند در حالی که در آمریکا این رقم برابر با ۷۰ درصد است. در نتیجه فضا برای رشد اوبر در ژاپن زیاد است.

نرخ بیکاری در ژاپن ۲.۴ درصد است

نرخ بیکاری در ژاپن برابر با ۲.۴ درصد است و قوانین این کشور قدمتی در حدود یکصد سال دارند و این یعنی بازار کاری بسیار سفت و سخت. جمعیت ژاپن نیز سالخورده است و جالب آنکه پوشک مخصوص بزرگسالان در این کشور از پوشک اطفال فروش بیشتری دارد. با در نظر داشتن آنچه گفته شد جای تعجب ندارد که جمعیت کثیری از افراد سالخورده و بازنشسته برای کار در سرویس تحویل غذا ژاپن ابراز تمایل کنند.

اوبر در ژاپن

اغلب این افراد هم برای تحویل غذا از اسکوتر یا دوچرخه استفاده میکنند اما افرادی که برای اهداف تندرستی و سلامتی خواستار کار برای اوبر هستند به صورت پیاده اقدام به تحویل غذاها می کنند که به گفته خسروشاهی این مشخصه ای یکتا و منحصربفرد است که تنها در ژاپن میتوان دید و اوبر حالا تلاش دارد که این فرهنگ را به سایر بخشهای دنیا نیز صادر کند.

اوبر در ژاپن

حضور اوبر در ژاپن با توجه به ممنوعیت اشتراک گذاری سفرهای ماشینی در این کشور چندان ساده نبود و در سال ۲۰۱۶ این شرکت طرح پایلوت خود را برای ارائه خدمات به افراد سالخورده ژاپنی در یک شهر ساحلی کوچک به نام Tangocho کلید زد .سال گذشته نیز اوبر با شرکت های تاکسی رانی محلی ژاپن وارد همکاری شد. این شرکت حالا با ده کمپانی تاکسی رانی در ژاپن قرارداد بسته است و در نقاط توریستی مختلفی چون اوزاکا، کیوتو و هیروشیما فعالیت خوبی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی