ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت میموجی
تکنولوژی

خودزنی به سبک چینی؛ اشتباه مضحک شیائومی در تبلیغ میموجی [تماشا کنید]

شیائومی هفته گذشته از سری جدید Mi CC9 رونمایی کرد اما این قابلیت میموجی بود که بیش از خود گوشی ها سرو صدا به پا کرد. تصاویر ارائه شده در این ویژگی به صورت انکار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شیائومی هفته گذشته از سری جدید Mi CC9 رونمایی کرد اما این قابلیت میموجی بود که بیش از خود گوشی ها سرو صدا به پا کرد. تصاویر ارائه شده در این ویژگی به صورت انکار ناپذیری به مموجی های اپل شباهت دارند و حالا شیائومی با یک اشتباه ویرانگر و در عین حال مضحک روی کپی بودن آنها مهر تایید گذاشته است.

کمپانی چینی که به خاطر شباهت محصولاتش به آی‌دیوایس ها از مدت ها قبل به عنوان اپل چین شناخته می شود، همزمان با اعلام قیمت گوشی های سری Mi CC9 ویدیویی کوتاه را هم برای معرفی میموجی منتشر کرده که چیزی جز تیزر تبلیغاتی قدیمی اپل برای مموجی نیست!

جانی آیو کپی‌برداری از اپل را دزدی خواند بود

این تیزر که در سایت های پربازدید JD.com و Suning منتشر شده به ویدیوی اپل برای مموجی مربوط می شود که در آن استیکر متحرک «خالید رابینسون» به نمایش درآمده است. واکنش گسترده کاربران به این اشتباه مضحک باعث شد مدیر روابط این شرکت با این ادعا که کارکنان دچار اشتباه شده اند، سریعا تیزر مذکور را پاک کند.

سوال اما اینجاست که کارکنان این شرکت حین بارگذاری تیزر چطور متوجه لوگوی اپل نشده اند و اساسا چرا باید تیزر رسمی شرکت را به جای دریافت از بخش های دیگر، از اینترنت دانلود کنند؟

اپل مموجی را سال گذشته معرفی کرد که در آیفون و آیپد پروهای مجهز به TrueDepth در دسترس است اما شیائومی کپی برداری از آنها را شدیدا تکذیب کرده و حتی تهدید کرده کسانی که این اتهام را به کمپانی چینی وارد کنند، تحت تعقیب قرار می دهد.

شیائومی در کپی برداری از اپل ید طولایی دارد و هدفون های ایرداتز این شرکت را هم می توان رونوشتی از ایرپاد به حساب آورد. جانی آیو پنج سال قبل این استراتژی شیائومی را دزدی و ناشی از تنبلی دانسته بود که زحمات چند ساله اپل و تلاش های شبانه روزی او حتی در تعطیلات آخر هفته را بر باد می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

    عمدا این کار رو کرده ، هر سایتی میری یه پست راجع بهش زدن. کمه ؟ خوب تبلغاتیه خب!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی