ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعیین تعرفه برق برای ماینینگ تا پایان تیرماه

بر اساس اعلام سخنگوی صنعت برق ایران، تعرفه‌های برق برای فعالان استخراج ارزهای دیجیتال احتمالا تا پایان تیرماه از سوی دولت مشخص و اعلام خواهد شد. به گفته «مصطفی رجبی مشهدی» پس از مشخص شدن این تعرفه، ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۲

بر اساس اعلام سخنگوی صنعت برق ایران، تعرفه‌های برق برای فعالان استخراج ارزهای دیجیتال احتمالا تا پایان تیرماه از سوی دولت مشخص و اعلام خواهد شد. به گفته «مصطفی رجبی مشهدی» پس از مشخص شدن این تعرفه، فعالان استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند به صورت رسمی برق مورد نیاز خود را اعلام کرده تا برای آنها تأمین شود.

مشهدی در گفتگو با ایرنا به این موضوع اشاره کرد که استخراج ارزهای دیجیتال کاری انرژی‌بر است و انرژی زیادی در دو بخش استخراج ارز و سیستم‌های سرمایشی مصرف می‌شود. او با بیان اینکه برای تولید رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال و برای تولید هر بیت‌کوین نیاز به ۷۲ کیلوات ساعت برق است، گفت:

«این میزان معادل مصرف یک واحد مسکونی با مصرفی متعارف (۳۰۰ کیلوات ساعت) در تهران و در طول ۲۴ سال است. ضمن آنکه علام افزایش و یا کاهش میزان مصرف برق امری مقایسه‌ای است، با به روز شدن فناوری‌ها و استفاده از تکنولویی‌های جدیدتر، مصرف این استخراج‌کنندگان به حدود نصف رسیده است؛ این رقم در گذشته ۲.۲ کیلووات بود که اکنون این رقم به ۱.۱ کیلووات کاهش یافته است.»

تعرفه برق استخراج‌ ارز دیجیتال

رجبی مشهدی تاکید می‌کند که وزارت نیرو مخالف استفاده استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از برق شبکه نیست بلکه تاییدیه‌ای که از سوی مرکز ملی فضای مجازی برای فعالیت استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی داده شده که بر اساس آن، استخراج کنندگان باید نسبت به دریافت پروانه فعالیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند تا پس از آن بتوانند نسبت به دریافت برق مورد نیاز خود درخواست ارائه دهند:

«وزارت نیرو هم برق مورد نیاز آنها را بر اساس تعرفه‌ای که از سوی دولت به احتمال زیاد در همین ماه تعیین خواهد شد اختصاص تأمین خواهد کرد. اکنون و به دلیل مشخص نشدن این تعرفه، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال برق مورد نیاز خود را از بخش‌هایی مانند بخش کشاورزی و یا صنعتی دریافت می‌کنند که این امر خلاف است.»

سخنگوی صنعت برق ایران با اشاره به اینکه در برخی شهرک‌های صنعتی استفاده غیرمجاز از برق صنعتی و انشعاب غیر مجاز باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دیگر صنایع شده، افزود: «استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید به صورت رسمی مراجعه کرده و براساس پروانه‌ای که برای آنها صادر خواهد شد برق مورد نیاز خود را اعلام کنند. برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید تعرفه‌ای مشخص داشته باشد و براساس استانداردهای جهانی به شبکه وصل شده و مصرف کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mehran
    Mehran | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    اونهایی که یکی دوتا تو خونه دارن که عمرا شناسایی کنید فارم ها هم راه در رو داره ولی خب سخته

  • zitanix
    zitanix | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    طمع کردید
    شورش در آوردید
    صدتا صدتا گذاشتید
    حالا منتظر باشید
    تا به نام قانون نابودتون کنند

    • mohammad ghorbani
      mohammad ghorbani | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

      الان وقت دولته که طمع کنه و نه خود خورد نه کس دهد، گنده کند به س گ دهد شه! امیدوارم قیمت منطقی زیر ۳۰۰ تومن بذارند و با مالیات کم. وگرنه آب راه آب رو پیدا میکنه و مردم کار خودشونو به شکل غیر قانونی ادامه میدن. بهتره خودشون با قوانین منطقی و عقلانی باعث شن مردم قانونمند کار کنند.

مطالب پیشنهادی