ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرود خودکار
تکنولوژی

سیستم فرود کاملا خودکار با موفقیت هواپیمایی را روی زمین نشاند [تماشا کنید]

تیمی از محققان آلمانی موفق به طراحی یک سیستم فرود خودکار برای هواپیماهای کوچک شدند که نه تنها امکان فرود بدون هیچگونه دخالت خلبان را برای آن‌ها فراهم می‌کند بلکه هواپیما بدون استفاده از کمک ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تیمی از محققان آلمانی موفق به طراحی یک سیستم فرود خودکار برای هواپیماهای کوچک شدند که نه تنها امکان فرود بدون هیچگونه دخالت خلبان را برای آن‌ها فراهم می‌کند بلکه هواپیما بدون استفاده از کمک هیچ‌گونه پایگاه زمینی، فرود می‌آید.

در حال حاضر تکنولوژی خلبان خودکار با استفاده از مخابره سیگنال به پایگاه‌های مستقر روی زمین می‌تواند هواپیما را بدون دخالت خلبان روی زمین فرود بیاورد. محدودیت این تکنولوژی هم در واقع همین مخابره سیگنال است چرا که فقط برخی از فرودگاه‌های بزرگ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

فرود خودکار

با این وجود خلبانان از سیستم فرود خودکار به عنوان یک سیستم کمکی استفاده می‌کنند و در واقع به زمین نشستن هواپیما به ندرت توسط خلبان خودکار انجام می‌شود.

اما در پژوهش جدید دانشگاه صنعتی مونیخ، محققان سیستمی توسعه دادند که با آن می‌توان هواپیما را کاملا بدون دخالت خلبان و سیستم‌های مستقر روی زمین، فرود آورد. برای انجام این کار، هواپیما مثل یک خلبان می‌تواند از داده‌های دیداری استفاده کند و با کمک نور مرئی و دوربین‌های تعبیه شده روی دماغه آن مسیر درست برای فرود را تشخیص دهد.

برای آزمایش این سیستم، محققان از یک هواپیمای تک سرنشین که به سیستم سفارشی کنترل خودکار و پروسسور کامپیوتری پردازش تصویر مجهز شده بود استفاده کردند. این کامپیوتر برای تشخیص باند فرود از روی تصاویر دوربین‌ها تعلیم داده شد و توانست فرودی دقیق را به انجام برساند.

با اینکه طرح مذکور هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد اما به هر حال این سیستم می‌تواند دستاورد بزرگی در حوزه پرواز خودکار باشد چرا که تا به حال هواپیماها برای فرود خودکار کاملا به داده‌های ارسالی از پایگاه زمینی نیاز مبرم داشته‌اند. از آنجایی که این پایگاه‌ها در فرودگاه‌های اصلی وجود دارند، امکان انجام فرود خودکار در فرودگاه‌های کوچکتر فراهم نبوده است اما با این سیستم هواپیماها می‌توانند به صورت کاملا خودکار در هر فرودگاهی به زمین بنشینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی