ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

harald krueger (1)
خودرو

کناره گیری هارالد کروگر از مدیرعاملی ب ام و قطعی شد؛ تصمیمی درست یا شوک به باواریایی ها؟

به نظر می رسد سال 2019 سال سختی برای خودروسازان آلمانی باشد، چرا که پس از اعلام خبر کناره گیری دیتر زچه از مدیرعاملی مرسدس بنز در ماه می، حال خبر می رسد هارالد کروگر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

به نظر می رسد سال 2019 سال سختی برای خودروسازان آلمانی باشد، چرا که پس از اعلام خبر کناره گیری دیتر زچه از مدیرعاملی مرسدس بنز در ماه می، حال خبر می رسد هارالد کروگر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره ب ام و نیز تصمیم مشابهی گرفته و قصد ندارد برای دوره ای دیگر سکاندار باواریایی ها باشد.

harald krueger (2)
هرالد کروگر در کنار دیتر زیچه

آقای کروگر متولد شهر فرایبورگ است. وی دانش آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و از سال 1992 در کمپانی ب ام و فعالیت می کند. این مدیر 53 ساله در ابتدا در بخش تولید ب ام و مشغول به کار بود، اما با ارتقای رتبه شغلی سمت مهندس پروژه را بر عهده گرفته و بین سال های 95 تا 97 میلادی  در ساخت مجموعه تولیدی اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی نقشی کلیدی ایفا کرد.

harald krueger

با ورود به قرن بیست و یکم، آقای کروگر به عنوان مدیر بخش استراتژی های تولید و ارتباطات ب ام و منصوب شده و سه سال بعد بر صندلی مدیریت کارخانه Hams Hall در انگلستان تکیه زد. در سال 2008 و زمانی که هارالد کروگر 43 ساله بود، او به هیئت مدیره ب ام و راه پیدا کرده و مسئولیت مدیریت منابع انسانی را بر عهده گرفت. در آن دوران وی جوان ترین عضو هیئت مدیره به شمار می رفت.

روند طی کردن پله های ترقی تا سال 2012 ادامه یافت و مدیریت برندهای رولزرویس، مینی و موتوراد به آقای کروگر سپرده شد.

harald krueger (4)

با اثبات شایستگی ها و حمایت های زیاد خانواده کواندت (Quandt) که سهامدار بزرگ ب ام و محسوب می شوند، بالاخره در سال 2015 آقای کروگر جانشین نوربرت رایتهوفر شده و از آن تاریخ تاکنون در نقش مدیرعامل باواریایی ها انجام وظیفه کرده است.

درباره اینکه چرا آقای کروگر تصمیم گرفته دیگر در این سمت فعالیت نکند، فعلا جزئیات دقیقی در دست نیست، اما وی رفتن به دنبال تجارب کاری جدید را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی اعلام کرده است. او در بیانیه ای گفته:

گروه ب ام و به مدت 27 سال خانه حرفه ای من بوده؛ پس از یک دهه حضور در هیئت مدیره و بعد از چهار سال مدیرعاملی گروه ب ام و، من دوست دارم در حوزه های کاری جدیدی فعالیت نموده و از تجارب بین المللی گسترده خود برای پروژه ها و سرمایه گذاری های تازه استفاده کنم.

با وجود این صحبت ها، نشریه انگلیسی اتوکار مشکلات جسمانی را که از چند وقت پیش آقای کروگر را درگیر خود کرده، در گرفتن این تصمیم بی تاثیر ندانسته است. این نشریه عقب افتادن ب ام و از مرسدس بنز از لحاظ آمار فروش و همچنین عدم موفقیت در افزایش سرمایه گذاری در برند الکتریکی i را دیگر علل احتمالی بی میلی آقای کروگر به ادامه فعالیت در سمت خود اعلام کرده است.

harald krueger 6
زمین خوردن آقای کروگر در جریان یک کنفرانس خبری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2015

در زمان کنونی از Oliver Zipse مدیر بخش تولید و Klaus Fröhlich مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و به عنوان کاندیداهای احتمالی جانشینی آقای کروگر یاد می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی