ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

8de69461-bmw-phevs-to-automatically-switch-to-ev-mode-3
خودرو

عملکرد هوشمند موتورهای هیبریدی؛ راهکار جالب ب ام و برای کاهش آلایندگی مرکز شهر

ب ام و اخیرا سیستمی معرفی کرده که می تواند در کاهش آلودگی هوای مناطق شهری نقش مثبتی داشته باشد. این سیستم eDrive Zone نامگذاری شده و از تکنولوژی ژئوفنس یا حصار جغرافیایی برای تشخیص ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

ب ام و اخیرا سیستمی معرفی کرده که می تواند در کاهش آلودگی هوای مناطق شهری نقش مثبتی داشته باشد. این سیستم eDrive Zone نامگذاری شده و از تکنولوژی ژئوفنس یا حصار جغرافیایی برای تشخیص مناطقی که تردد خودروهای درون سوز یا آلاینده در آنجا ممنوع است، استفاده می کند.

پس از تشخیص چنین مناطقی توسط سیستم eDrive Zone، محصولات هیبریدی شارژی ب ام و به طور خودکار موتور بنزینی را خاموش کرده و تنها با تکیه بر موتور برقی ادامه مسیر می دهند تا هیچ گاز آلاینده ای از اگزوز آنها خارج نشود.

bmw_phev_tech_2020_004

خودروساز پیشگام آلمانی امیدوار است به لطف قابلیت eDrive Zone، خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) مجوز تردد در منطقه های مخصوص اتومبیل های برقی را کسب کنند. آنطور که ب ام و اعلام کرده، تمامی محصولات هیبریدی شارژی این شرکت از سال آینده به سیستم eDrive Zone مجهز خواهند شد.

32b451a4-bmw-phevs-to-automatically-switch-to-ev-mode-2

به غیر از سیستم مذکور، باواریایی ها قصد دارند از طریق اپلیکیشن BMW Points دارندگان مدل های هیبریدی شارژی را به استفاده حداکثری از حالت تمام الکتریکی خودروی خود تشویق کند. در صورت پیمایش مسافت در حالت تمام الکتریکی، امتیازهایی به رانندگان اعطا می شود، این امتیازها می توانند برای شارژ سریع باتری خودروها مورد استفاده قرار گیرند.

چنانچه میزان امتیازهای دریافتی از حد معینی فراتر برود، دارندگان خودروهای هیبریدی شارژی ب ام و به شارژ رایگان در ایستگاه های Charge Now نیز دسترسی خواهند داشت. گفته شده در آینده ب ام و جوایز بیشتری را برای حائزان امتیازهای بالا (مثل پارک رایگان) در نظر خواهد گرفت.

ب ام و

سیستم ابداعی ب ام و سال گذشته در یک دوره سه ماهه، توسط جمعی 50 نفره از داوطلبین در روتردام هلند تست شده است. همانگونه که پیشتر به اطلاع شما مخاطبین گرامی دیجیاتو رسانده ایم، این شرکت آلمانی برای عرضه 25 مدل برقی شده تا سال 2025 برنامه ریزی کرده است. بیش از نیمی از این مدل ها را، خودروهای تمام الکتریکی تشکیل خواهند داد.

گفتنی است سال گذشته گروه ب ام و توانست 142,617 خودروی الکتریکی شده به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. برای امسال دستیابی به آمار کل نیم میلیون خودروی الکتریکی شده (از ابتدا تاکنون) هدفگذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی