ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج رمز ارز
تکنولوژی

جهرمی: تدوین مقررات برای ماینینگ در دولت در حال انجام است

«محمد جواد آذری جهرمی» باور دارد که برق ایران برای کسانی که به دنبال استخراج رمز ارز هستند بسیار جذاب است درحالیکه برای تولید برق باید حجم زیادی از آب پشت سدها که حق مردم ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

«محمد جواد آذری جهرمی» باور دارد که برق ایران برای کسانی که به دنبال استخراج رمز ارز هستند بسیار جذاب است درحالیکه برای تولید برق باید حجم زیادی از آب پشت سدها که حق مردم و کشاورزان است، مصرف شود. به گفته وزیر ارتباطات بخش زیادی از شبکه برق کشور و منابع تولیدی ما در ساعات غیر پیک آزاد است و استخراج رمز ارز به نوعی صادرات ارز به صورت مجازی محسوب می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع نیازمند سیاستگذاری و تدوین مقررات است، گفت:

«تدوین مقررات در دولت در حال انجام است و قرار است که مکان هایی را در کشور در نزدیکی نیروگاه ها برای این کار در نظر بگیرم. اینکه در نیروگاه برق را تولید کنیم و هزینه زیادی را برای انتقال آن پرداخت کنیم بخشی از آن هم در شبکه توزیع اتلاف شود و در نهایت به دست کسانی که می خواهند در زمینه استخراج ارز کار کنند برسد، هزینه‌های ما را بالا می برد لذا نیاز است که مزرعه‌های ویژه‌ای در نزدیکی نیروگاه‌ها برای این کار در نظر گرفته شود. از طرف دیگر نباید نرخ ارایه برق به این مراکز با نرخ مصرف عادی باشد با توجه به اینکه این افراد درآمد بالای ارزی دارند نرخ برق باید متناسب با درآمد انها تصویب شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری دولت چین برنامه‌ای برای حضور در عرصه استخراج رمز ارز در ایران ندارد اما ممکن است بخش خصوصی و مردم چین در این حوزه فعال بوده باشند. او در گفتگو با ایرنا در پکن با تاکید بر اینکه مدرک مستندی از فعالیت چینی‌ها در ایران وجود ندارد و او هم به صورت شفاهی این موضوع را شنیده است، گفت:

«استخراج رمز ارز امروز پدیده‌ای رایج در دنیا است. قیمت برق در ایران با قیمت جهانی آن قابل قیاس نیست هزینه هر کیلووات ساعت برق صنعتی در برخی از کشورهای اروپایی ۲۰ سنت است متوسط قیمت منطقه ای هم عدد بالایی است هم اکنون نیز برق صادراتی ما هم هر کیلووات حدود ۹ تا ۱۰ سنت است. ضمن آنکه هزینه تمام شده برق مصرفی در ایران به دلیل برخورداری کشور از منابع گازی که به صورت تقریباً رایگان در اختیار تولید برق قرار می گیرد با سایر کشورها قابل قیاس نیست و قیمتی هم که عرضه می شود متناسب با همان هزینه‌هاست.»

جهرمی می‌گوید باید به فعالان این بخش پروانه فعالیت قانونی داده شود و امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا آنها بتواند فعالیتشان را به صورت قانونی انجام دهند. جهرمی می‌گوید در این مدت واردات این نوع تجهیزات در گمرک ممنوع بوده ولی اکنون می‌دانیم که حجم زیادی از این دستگاه‌ها وارد کشور شده و بسیاری از آنها در مراکز دولتی و غیر دولتی استفاده شده است:

«حتی در یک مورد متوجه شدیم که بدون اطلاع مدیران در مراکز مخابراتی هم این تجهیزات نصب شده است. علاوه بر مقررات گذاری خاصی که باید در دولت انجام شود کسانی هم که این کار را انجام می دهند باید تلاش کنند خود را در چارچوب قانون و مقررات قرار دهند این موضوع باید سریع‌تر تعین تکلیف شود این افراد شناسایی شوند و بر آنها نظارت صورت بگیرد و در ساعات های غیر پیک بتوانند کار کنند.‌»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehdi_peymaei
    mehdi_peymaei | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    مشکل برق نبود
    مشکل جیب شما بود
    خوبه یه چیز دیگه برا دزدی و پول در اوردن جور شد

  • herogame
    herogame | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    همه چیز تناقض اخه اگه قانون براش دارین درست میکنین دیگه چرا دارین مردم و سرمایه شو به زور میگیرین میدزدین ازشون بعد تکلیف مزرعه های دولتی چی میشه اونا هم همین قانونی که دارین درست میکنین براشون صادقه یا فقط برا جیب مردمه

مطالب پیشنهادی