ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت از سامسونگ به خاطر ادعاهای نادرست درباره گوشی‌های ضد آب

کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) از سامسونگ به خاطر ادعاهای نادرست در مورد گوشی‌های ضد آب سری گلکسی شکایت می‌کند. سامسونگ از پیشتازان تولید گوشی‌های ضد آب است و چند نسل از سری ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) از سامسونگ به خاطر ادعاهای نادرست در مورد گوشی‌های ضد آب سری گلکسی شکایت می‌کند.

سامسونگ از پیشتازان تولید گوشی‌های ضد آب است و چند نسل از سری گلکسی S خود را به تکنولوژی ضد آب و غبار IP68 مجهز کرده. IP68 در حال حاضر به عنوان استاندارد این صنعت شناخته می‌شود و شرکت‌هایی مثل اپل و هواوی هم در گوشی‌های پرچمدار خود از همین استاندارد استفاده می‌کنند.

به گفته سامسونگ این تکنولوژی امکان شناور بودن در آبی با عمق حداکثر 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه را برای گوشی‌ها فراهم می‌کند. با این حال نکته‌ای که بیشتر سازندگان به آن اشاره نمی‌کنند این است که ادعای مذکور برای آب شیرین درست است و در آب دریا یا استخر این استاندارد قادر به محافظت از گوشی‌ها نیست.

گوشی‌های ضد آب
مقامات استرالیایی اعتقاد دارند که چنین تبلیغاتی باعث گمراهی و انتخاب ناآگاهانه مشتریان سامسونگ شده

اما به هر حال چنین موضوعی شرکت‌ها را از تبلیغ محصولات منطبق بر این استاندارد باز نداشته و حالا هم سامسونگ به خاطر همین دچار مشکل شده است. در بیانیه ACCC آمده است:

این کمیسون ادعا می‌کند که تبلیغات سامسونگ گمراه کننده و نادرست بوده است چرا که این شرکت ادعا کرده سری گوشی‌های گلکسی می‌توانند قرار گرفتن در معرض هر نوع از آب اعم از آب دریا و استخر را تحمل کنند اما در واقع چنین نبوده است.

سامسونگ برای جذب مشتریان، گوشی‌های گلکسی را در موقعیت‌هایی نشان می‌دهد که در واقع برای تحمل آن طراحی نشده‌اند.

به عقیده ما سامسونگ با تبلیغات نادرست خود قدرت انتخاب آگاهانه را از مصرف کنندگان سلب کرده و به همین وسیله یک برتری رقابتی ناعادلانه به دست آورده است.

البته در واقع سامسونگ اعلام کرده که استاندارد IP68 برای محافظت از گوشی‌ها در آب شیرین طراحی شده اما همانطور که از بیانیه ACCC بر می‌آید مشکل این کمیسیون با نحوه تبلیغات این شرکت و عدم اعمال گارانتی برای خسارت‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آب است.

بیانیه سامسونگ در پاسخ به ادعاهای ACCC به این شرح است:

سامسونگ در حمایت از متد بازاریابی و تبلیغات خود اعلام می‌کند که این شرکت خدمات پس از فروش رایگان متناسب با قوانین مصرف کنندگان در استرالیا به مشتریان خود ارائه می‌کند. رضایت مصرف کنندگان برای ما یک اولویت مهم بوده و این شرکت متعهد به عملکردی است که بهترین منفعت را برای مشتریانش داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arash512
    Arash512 | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    freshwater میشه آب شیرین/تصفیه شده..."آبِ تازه" دیگه چیه

    • Marshall
      Marshall | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

      افرین درسته. خیلی ضایعه اب تازه!!!!!!

    • زینب عابدی راد
      زینب عابدی راد | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

      سلام با تشکر از دقت شما به مطالب، موردی که تذکر دادید اصلاح شد

مطالب پیشنهادی