ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگاه الکامپ باز هم بزرگ‌تر می‌شود

نشست خبری بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه الکامپ امروز (۱۵ تیرماه) در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد. به گزارش دیجیاتو، «محمدباقر اثنی عشری»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که رشد الکامپ امسال بیشتر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۵

نشست خبری بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه الکامپ امروز (۱۵ تیرماه) در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد. به گزارش دیجیاتو، «محمدباقر اثنی عشری»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که رشد الکامپ امسال بیشتر بوده و شاهد نمایشگاه بزرگ‌تری خواهیم بود:

«سال گذشته برای الکام استارز ۴ سالن داشتیم که امسال قصد داشتیم تعداد سالن‌های استارز را به ۶ عدد برسانیم که دوباره مجبور شدیم دو سالن دیگر به آن اضافه کنیم. این نشان می‌دهد که در این زمینه رشد داریم.»

او همچنین خبر داد که بخش الکام ترندز که معرفی‌کننده فناوری‌های نوظهور است، در قالب یک سالن مجزا به نمایشگاه الکامپ اضافه شده است. بخش جدید دیگری که باز هم در قالب یک سالن به الکامپ اضافه شده، الکام جابز است: «این بخش برای اولین بار نمایشگاه الکامپ اضافه شده و موضوع اشتغال را هدف گرفته است.» به گفته اثنی عشری، الکام تاکز هم امسال به شکل کامل‌تری برگزار خواهد شد.

اما آیا بزرگ‌تر کردن نمایشگاه الکامپ به شکل سالانه یک اقدام صحیح است و آیا بهتر نیست به جای اضافه شدن بخش‌های مختلف مانند الکام تاکز، الکام جابز و الکام ترندز، اهداف مشخصی به شکل تخصصی هدف گرفته شوند تا بر حل مشکلات تمرکز کنند؟ «امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری و معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به همین پرسش دیجیاتو گفت:

«واقعیت این است که من نمی‌دانم بزرگ‌تر کردن الکامپ کار درستی است یا خیر. فکر می‌کنم این یک سوال تردیدآمیز برای خود من و بقیه است. اما نهایتاً ما بزرگ‌ترین کاری که به عنوان دولت برای نمایشگاه انجام داده‌ایم این است که هیچ‌کاری انجام ندهیم و اجازه بدهیم تا بخش خصوصی تصمیم‌ بگیرد و جلو برود. این سوال برای من به عنوان یک شخص تردیدآمیز است اما نهایتاً تصمیم با نظام صنفی رایانه‌ای است و من فکر می‌کنم چنین بحثی می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. چرا که امروز جنبه‌های مختلف الکامپ زیاد شده است. خود ما، برخی از رونمایی‌هایی که برای الکامپ در نظر گرفته بودیم را با توجه به حجم نمایشگاه، تردید داریم که آیا در آن زمان انجام دهیم یا آن را به زمان دیگری موکول کنیم.»

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در پاسخ به همین پرسش گفت: «در این مورد هم‌عقیده هستیم و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا چیزی به الکامپ اضافه نشود. اما فشار و درخواست‌های زیادی روی ما وجود دارد. این‌ها نیاز‌هایی است که در سطح جامعه مطرح می‌شود و ما هم به عنوان نمایندگان بخش خصوصی باید به آنها پاسخ بدهیم. سازمان نظام صنفی، صرفاً هدفش برگزاری الکامپ نیست. الکامپ یک ابزار است تا توسعه بازار IT افزایش پیدا کند. رسالت سازمان کسب درآمد از الکامپ نیست. رسالتش توسعه بازار است و هر کدام از این رویدادها به حل گره‌ای در بازار کمک می‌کند.»

«مهدی حیدری»، دبیر اجرایی الکامپ نیز در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه که آیا بهتر نیست نمایشگاه صرفاً به جای بزرگ‌تر شدن به شکل سالانه، هدف‌مندتر فعالیت کند، گفت:

«ما به عنوان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، رسالت ایجاد بستر داریم. یعنی بخشی از نمایشگاه اگر بزرگ می‌شود، به این دلیل است که شرکت‌های بیشتری احساس می‌کنند که باید در نمایشگاه شرکت کنند. از طرف دیگر، هدف ما از برگزاری نمایشگاه، ارتقا دادن محتوای درونی نمایشگاه است نه بحث کمیت متراژ آن. بنابراین سعی کرده‌ایم مواردی را پیش‌بینی کنیم که هم سبب توسعه بازار می‌شود و هم به محتوای نمایشگاه کمک کند. مانند الکام جابز که یک نیاز ضروری جامعه است.»

البته او در ادامه خبر داد که نمایشگاه در سال گذشته حدود ۲۸ هزار متر مربع بود که امسال به ۳۲ هزار متر مربع رسیده است.

اثنی عشری در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه در سال ۹۷ سازمان نظام صنفی با کشورهای عراق و افغانستان ارتباط مناسبی را برقرار کرد و چگونه قرار است در نمایشگاه الکامپ بازتاب این همکاری و تعامل را ببینیم، گفت:

«سال گذشته برنامه‌ای را به نام «بیستون» تدوین کردیم که یکی از محورهای آن توسعه صادرات IT است. در این زمینه با عراق و افغانستان کارهایی را شروع کرده‌ایم و در الکامپ هم قطعاً به شکل‌های مختلف تحت هیات‌های تجاری یا مقامات ارشد حضور خواهند داشت. اما نهایتاً مسائل مربوط به حضور مهمان‌های خارجی، معمولا مواردی است که در روزهای آخر قطعی و نهایی خواهد شد. ما از این پلتفرم به خوبی استفاده می‌کنیم تا بخش خصوصی را به کشور‌ها معرفی کنیم. از طرفی تسهیلاتی هم از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شده که بازدید کنندگان خارجی، هزینه اقامت در ایران نخواهند داشت و این هزینه‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری پرداخت خواهد شد.»

امیر ناظمی همچنین در این نشست خبری اعلام کرد که در بخش دولت الکترونیکی، ۴۰ دستگاه دولتی در ۲۲ غرفه شرکت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی