ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلاسکا

موج گرمای بی سابقه تابستان آلاسکا را هم درنوردید

بعد از اروپا، حالا نوبت آلاسکا شده که گرمای بی سابقه تابستان امسال را تجربه کند. در روز سالگرد استقلال آمریکا یعنی 4 جولای، رکوردی برای گرمای هوا در تاریخ این ایالت ثبت شد. در ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بعد از اروپا، حالا نوبت آلاسکا شده که گرمای بی سابقه تابستان امسال را تجربه کند. در روز سالگرد استقلال آمریکا یعنی 4 جولای، رکوردی برای گرمای هوا در تاریخ این ایالت ثبت شد. در Anchorage که بزرگترین شهر این ایالت است بیشینه دمای 32 درجه سانتیگراد به ثبت رسیده که از سال 1952 در این شهر بی سابقه بوده است.

البته دما در شهرهای دیگر آلاسکا قبلا به 32 درجه رسیده بود اما چنین دمایی در 60 سال اخیر برای Anchorage تکرار نشده است. در واقع پیش از این بالاترین دمای این شهر در سال 1969 به ثبت رسیده بود که با 29.4 درجه سانتیگراد تا امسال رکورد گرما را در دست داشت.

آلاسکا

میانگین دما برای Anchorage در روز 4 جولای 18 درجه سانتیگراد ثبت شده که سرویس هواشناسی ملی (NWS) با استفاده از مجموعه داده‌های خود از سال 1954 محاسبه کرده است.

علاوه بر Anchorage، شهرهای دیگر آلاسکا هم رکورد دمایی از خود به جا گذاشتند. مثلا دما در شهرهای Kenai و King Salmon هم به 31.6 درجه سانتیگراد رسید. پیش‌بینی‌های NWS نشان می‌دهند که مردم منطقه باید در روزهای آینده انتظار تداوم هوای گرم را تا هفته آینده داشته باشند.

این گرما در واقع به خاطر یک موج پرفشار بزرگ و ایستاست که هوای گرم را از جنوب به سمت آلاسکا هدایت کرده و از وارد شدن هوای خنک اقیانوسی به این منطقه جلوگیری کرده است.

آلاسکا همچنین مقادیر بارش کمی در ماه ژوئن داشته است که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه و 6 درصد از بارش‌های معمول این منطقه کمتر بوده است. به خاطر همین هوای خشک، مارشال آتش نشان ایالتی فروش و استفاده از وسایل آتش‌بازی را در بیشتر آلاسکا ممنوع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    همش 32 درجه؟!!!!!!!!

    • آریا
      آریا | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

      برای الاسکا که تقریبا تو قطبه خیلیه

مطالب پیشنهادی