ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوتاه کیا سورنتو 2019؛ تلاشی نه چندان موثر برای رقابت با شاسی بلندهای آمریکایی

به عنوان پرفروش‎ترین مدل سال 2018، می‌توان اینطور قلمداد نمود که کیا سورنتو مهمترین محصول برند کره‌ای در بازار ایالات متحده محسوب می‌شود. کیا این محصول خود را با یک به‎روزرسانی کامل برای سال 2019 ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

به عنوان پرفروش‎ترین مدل سال 2018، می‌توان اینطور قلمداد نمود که کیا سورنتو مهمترین محصول برند کره‌ای در بازار ایالات متحده محسوب می‌شود. کیا این محصول خود را با یک به‎روزرسانی کامل برای سال 2019 روانه بازار نموده است.

چراغ‎های عقب و جلوی اصلاح شده، چهره‌ی پس و پیش بهبود یافته و به‌روزرسانی فضای داخلی از قبیل به کارگیری غربیلک فرمان جدید، جایگذاری سه ردیف صندلی در کابین به طور استاندارد و به بهره‎گیری از سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی با قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو در کلیه مدل‎ها، از جمله وجوه تمایز کیا سورنتو 2019 با مدل 2018 محسوب می‎شوند.

کیا سورنتو 2019قیمت: 5 از 10

بهای مدل پایه کیا سورنتو (نسخه L) از قیمت منطقی 26,290 دلار شروع می‌شود و این درحالیست که  نسخه مورد بررسی در اینجا یعنی مدل sx لیمیتد، بعلاوه برخی آپشن‌های اضافه‌تر، برچسب قیمتی  48,820 دلاری بر روی شیشه خود مشاهده می‌کند.
در مدل sx لیمیتد آپشن‎هایی نظیر سامانه تمام چرخ محرک، نور مخفی قرمز رنگ داخل کابین، کاور و تور محفظه بار نیز وجود دارد که در نسخه sx دیده نمی‎شود.

کیا سورنتو 2019

سری sx لیمیتد به طور استاندارد از امکاناتی نظیر: چراغ‎های LED، سقف پانورامیک، کلید مجاورت، استارت دکمه‎ای، روکش صندلی از جنس چرم ناپا، نمایشگر 8 اینچی، نور بالای خودکار، کروز کنترل تطبیق‎پذیر، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط و برخی موارد دیگر برخوردار است.

لازم است بدانید با وجود آن که بهای نسخه پایه سورنتو 2019 حدود 4 هزار و 880 دلار پایین‎تر از نیسان مورانو است اما قیمت نسخه SXL به میزان 2,405 دلار فراتر از رقیب ژاپنی خواهد بود.

طراحی: 6 از 10

با وجود گذشت چهار سال از معرفی این نسل از سورنتو، اما همچنان این خودروی فیس‌لیفت شده زیبا و مدرن به نظر می‌رسید. چهره جدید نمای جلو و عقب خودرو، جلو پنجره اصلاح شده و چراغ‎های تغییر یافته، همچون عمل تزریق بوتاکس، باعث شده تا کیا سورنتو همچنان در برابر رقبای جدید از منظر ظاهری حرفی برای گفتن داشته باشد.

نسخه SX از چرخ‎های 19 اینچی بهره می‎برد و چراغ‎ها و مه‎شکن‎های هالوژن جای خود را به انواع ال ای دی داده‌اند.

فضای داخل کابین نیز همچون طراحی بیرونی، زیبا و جذاب جلوه می‌کند. از متریال با کیفیت در داخل کابین بهره گرفته شده است. از پلاستیک‎های نرم و مرغوب در اینجا استفاده شده و چرم ناپا نقاط مختلف کابین را پوشش داده است. از فولاد ضد زنگ نیز برای پوشش پدال‎ها بهره برده شده است.

کیا سورنتو 2019

راحتی:6 از 10

اگر چه رفاه و آسایش در اکثر نقاط کابین سورنتو احساس می‌شود اما ردیف سوم از این قاعده مستثنی است.

با وجود آنکه ردیف آخر کوچک و درهم فشرده به نظر می‎رسد اما دیگر ردیف‎ها کاملا جادار بوده و از صندلی‎های راحت و آسوده‎ای برخوردار هستند.

کیا سورنتو 2019

این خودروی کره‌ای از نظر رفاهی از تجهیزاتی نظیر صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو، صندلی‎های عقب گرم شونده، غربیلک فرمان گرم شونده و سقف پانورامیک بهره می‎برد.

همچنین فضاهای مکعبی فرم زیادی به منظور جای دادن وسایل شخصی در کابین کیا سورنتو قابل مشاهده است. در حالت عادی گنجایش فضای محفظه بار نسبتا کوچک بوده و حجم آن به 321 لیتر می‌رسد.

کیا سورنتو 2019

با خواباندن صندلی های ردیف سوم این حجم تا 1076لیتر قابل افزایش خواهد بود که 167 لیتر بیشتر از نیسان‌ مورانو است. خواباندن صندلی‎های ردیف دوم نیز این میزان فضا را تا 2067 واحد افزایش خواهد داد.

تکنولوژی و فناوری: 7 از 10

کیا سورنتو 2019

سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو اینک در تمام نسخه‌های سورنتو به طور پیش‎فرض ارائه شده است. در نسخه‎های L و LX از نمایشگر لمسی  7 اینچی استفاده شده اما در سری SX و SXL از یک نمونه 8 اینچی به همراه سامانه رهیاب بهره برده می‌شود.

نحوه چینش دکمه‎های مختلف در داخل کابین به گونه‎ای است که به راحتی و فورا می‌توان به آنها دسترسی پیدا نمود. همچنین یک نمایشگر 8 اینچی در پنل کیلومترشمار پشت فرمان تعبیه شده که به عنوان سرعت‎شمار، کامپیوتر سفری و نمایشگر چندرسانه‎ای می‎شود از آن استفاده نمود.

پرفورمنس و هندلینگ: 4 از 10

کیا سورنتو 2019

شرکت کیا از پیشرانه 2.4 لیتری 185 اسب بخاری در مدلهای L و LX استفاده نموده و موتور 290 اسب بخاری وی6 را نیز در مدل های EX و SX و  SXL به کار گرفته است.

سامانه تمام چرخ محرک نیز با قیمت 1800دلار در نسخه‎های EX و SX و  SXL قابل سفارش خواهد بود.

از منظر کارایی، قدرت پیشرانه شش سیلندر آن طور که باید و شاید توانمند به نظر نمی‎رسد؛ اگرچه اصلا نمی‎توان آن را ضعیف دانست اما باید گفت که اقتدار کافی را از خود به نمایش نمی‎گذارد.

کیا سورنتو 2019
لَگ قابل توجهی میان فشردن پدال گاز و شتابگیری احساس می‌شود که اصلا خوشایند نیست. تعویض دنده‎ها نیز با تاخیر همراه است، به ویژه در هنگام معکوس دادن که همین مسئله عبور از ترافیک یا حرکت در بزرگراه را کمی برای راننده متفاوت می‌سازد.

اما از سوی دیگر، کیا سورنتو برای گشت و گذار در جاده، به ویژه با برخورداری از کابین ساکت و فنرهای نرم، بسیار مناسب است. اما متاسفانه باید بگوییم که این خودرو تمایل زیادی به تکان‎های جانبی و بادی رول از خود نشان می‎دهد.

ایمنی: 10 از 10

سورنتو

این خودرو موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه امنیت بزرگراه‌های ایالات متحده شده است. کیا سورنتو SXL هرگونه امکانات ایمنی که از یک خودروی مدرن انتظار می‌رود را در خود جای داده است.

کیا سورنتو 2019

این خودرو به طور استاندارد از تجهیزان ایمنی نظیر: چراغ‎های جلویی LED، نور بالای خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق‎پذیر، هشدار انحراف از مسیر، سامانه نگهدارنده در مسیر و نشانگر میزان هوشیاری راننده برخوردار است.

کیا سورنتو 2019

مصرف سوخت: 6 از 10

کیا سورنتو SXL با موتور V6 دارای مصرف سوختی معادل 12.38 (شهر)، 9 (جاده) و 10.7 لیتر در هر 100کیلومتر به صورت ترکیبی است.

کیا سورنتو 2019
امتیاز نهایی این خودرو برابر 6.3 از 10 خواهد بود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی