ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله سایبری
تکنولوژی

بزرگترین آزمایشگاه جرم شناسی بریتانیا در برابر هکرها به زانو درآمد

بزرگترین آزمایشگاه جرم شناسی بریتانیا که همکاری گسترده ای با پلیس این کشور دارد، پس از حمله توسط هکرها ناچار به پرداخت باج هنگفتی شده است. این سازمان که به نام Eurofins Scientific نام دارد، سالانه در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

بزرگترین آزمایشگاه جرم شناسی بریتانیا که همکاری گسترده ای با پلیس این کشور دارد، پس از حمله توسط هکرها ناچار به پرداخت باج هنگفتی شده است.

این سازمان که به نام Eurofins Scientific نام دارد، سالانه در ۷۰ هزار پرونده جنایی از جمله تست DNA، تحلیل سم، آزمایش سلاح و حتی پرونده های کامپیوتری به پلیس بریتانیا کمک می کند، با این حال پلیس ارتباط خود با این شرکت را به واسطه یک حمله سایبری معلق کرده است.

این حمله ماه گذشته دفتر مرکزی Eurofins Scientific در بروکسل را هدف قرار داد و ظاهرا در آن از باج افزار جدید و بی سابقه ای استفاده شده است. این موسسه بین المللی بدون به اشاره به مبلغ باج، پرداخت آن به هکرها برای دسترسی مجدد به فایل های رمزنگاری شده را تایید کرده است. حمله سایبری

Eurofins Scientific دارای ۸۰۰ آزمایشگاه در کشورهای مختلف است و در زمینه تست و تحلیل محصول به دولت ها، مراجع حقوقی و شرکت های فعال در زمینه های مختلف از کشاورزی و داروسازی گرفته تا محیط زیست و صنایع غذایی خدمات می دهد.

باج افزار مذکور اما بسیاری از سیستم های سازمان در کشورهای مختلف را با اختلال مواجه کرده بود. در بررسی های متعدد توسط متخصصان داخلی و خارجی شواهدی مبنی بر سرقت داده های محرمانه مشتریان مشاهده نشده است.

آژانس جرائم ملی بریتانیا در حال جمع آوری شواهد و تحلیل و بررسی کامپیوترهای آلوده است اما ابعاد گسترده ماجرا و پیچیدگی حمله سایبری ردیابی و شناسایی عاملان آن را بسیار دشوار کرده است. احتمالا این افراد برای اینکه کوچکترین ردپایی از خود برجای نگذارند باج مذکور را در قالب بیتکوین دریافت کرده اند.

چند روز قبل مسئولان شهری در فلوریدا نیز برای غیرفعال شدن باج افزار روی سیستم ها ناچار به پرداخت باج نیم میلیون دلاری به هکرها شده بودند.

تماشا کنید: پاویلیون انگلستان در اکسپو 2020 دبی توسط هوش مصنوعی شعر می سراید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی