ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری روز صفر
تکنولوژی

گوگل کروم به یک دکمه پلی مجهز می شود

به گزارش بعضی منابع خبری احتمالا مرورگر گوگل کروم به زودی از یک دکمه اختصاصی پلی برخوردار می‌شود. دکمه پلی کروم روی تولبار مرورگر قرار می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل پخش موسیقی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

به گزارش بعضی منابع خبری احتمالا مرورگر گوگل کروم به زودی از یک دکمه اختصاصی پلی برخوردار می‌شود. دکمه پلی کروم روی تولبار مرورگر قرار می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل پخش موسیقی در تب‌های باز را به دست بگیرند.

این خصوصیت که گوگل آن را Global Media Controls نامگذاری کرده، در حال حاضر روی مرورگر در حال توسعه کروم موسوم به Canary مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارند. وقتی این ویژگی را فعال می‌کنید، شاهد ظاهر شدن آیکن پلی روی تولبار و کنار نوار آدرس خواهید بود که وظیفه اطلاع‌رسانی موسیقی در حال پخش روی تب‌های باز کروم را بر عهده می‌گیرد.

دکمه پلی کروم

اگر مرورگر Canary را نصب کرده و قصد دارید دکمه پلی کروم را شخصا تست کنید، باید آدرس /chrome://flags را در مرورگر وارد کرده و Global Media Controls را جستجو کنید. وقتی نتایج ظاهر شدند، حالا قادر به فعالسازی دکمه پلی کروم خواهید بود. پس از این کار نیاز است مرورگر را یک بار ببندید و مجددا اجرا کنید تا دکمه پلی در کنار نوار آدرس برایتان ظاهر شود.

حالا اگر موسیقی گوش کنید یا ویدیو ببینید، این دکمه پلی به شما اجازه متوقف کردن و پخش مجدد را می‌دهد. همچنین می‌توانید در ویدیو یا موسیقی به جلو یا عقب پرش سریع داشته باشید. به گفته تسترهای این ویژگی دکمه پلی کروم تقریبا از تمام وبسایت‌های حاوی فایل‌های مالتی مدیا (مثل اسپاتیفای، ویمئو و پادکست‌های اپل) پشتیبانی به عمل می‌آورد.

با این وجود اگر چندین تب باز در مرورگر داشته باشید، دکمه پلی فقط کنترل پخش اولین تب را بر عهده خواهد گرفت. گوگل برای ارائه این ویژگی در نسخه نهایی کروم تاریخ معینی را اعلام نکرده ولی شکی نیست که قابلیت کارآمدی به نظر می‌رسد که احتمالا کاربران از ارائه آن در مرورگر استقبال خواهند کرد. برای تست این قابلیت می‌توانید مرورگر Canary را از این لینک دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی