ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

راه هموار برای اینترنت 5G؛ اتحادیه اروپا با ارتباطات خودرویی مبتنی بر وای فای مخالفت کرد

اوایل هفته گذشته اتحادیه اروپا مخالفت خود را در رابطه با استفاده از استاندارد وای فای برای ارتباطات خودرویی اعلام کرد. در جلسه ای که در بروکسل بلژیک برگزار شد، 21 کشور اروپایی از جمله ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

اوایل هفته گذشته اتحادیه اروپا مخالفت خود را در رابطه با استفاده از استاندارد وای فای برای ارتباطات خودرویی اعلام کرد. در جلسه ای که در بروکسل بلژیک برگزار شد، 21 کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا نظر منفی خود را درباره فراگیر شدن این استاندارد ابراز نمودند.

شرکت های بزرگی مثل فولکس واگن، تویوتا و رنو حامی وای فای بودند. در مقابل شرکت های دیگری چون ب ام و، دایملر، فورد، PSA، اینتل، کوالکام، هواوی و سامسونگ طرفدار فناوری 5G بوده و آن را برتر می دانند.

وای فای

کمیسیون اروپا در نظر دارد بنچمارک هایی را برای خودروهای متصل به هم تدوین کند. مسلما راه اندازی چنین شبکه ای باعث درآمدزایی چند میلیارد یورویی، نه تنها برای خودروسازان بلکه شرکت های سازنده تجهیزات مخابراتی و اپراتورها خواهد شد.

این مساله دودستگی در بین خودروسازان و شرکت های تکنولوژی را در پی داشته و سبب شده لابی هایی شکل بگیرد. در یک سوی این ماجرا طرفداران وای فای و در سوی مقال طرفداران 5G قرار دارند.

طرفداران 5G اعتقاد دارند این فناوری کاربردهای وسیع تری دارد و علاوه بر وسایل نقلیه در حوزه های دیگری نظیر سرگرمی، داده های ترافیکی و مسیریابی عمومی نیز به کار برده می شود.

طرفداران وای فای نیز می می گویند که برخلاف 5G این تکنولوژی سال هاست که وجود دارد و می توان به شکلی سریع تر آن را برای افزایش ایمنی عبور و مرور بهینه کرد.

در حال حاضر پیش بینی ها بر اینست که 5G به کمک توسعه فناوری خودران آمد. لوکا دی مئو (Luca de Meo) مدیرعامل کمپانی سئات ایجاد ارتباط بین خودروها و لوازم خانگی را یکی از کاربردهای مهم 5G در آینده نزدیک می داند.

وی در مصاحبه ای که فوریه گذشته انجام داده بود، در این باره گفته:

من شخصا فکر می کنم که صنعت خودرو نقش پر رنگی در توجیه سرمایه گذاری روی 5G خواهد داشت. با این حساب ما یکی از بزرگ ترین مشتریان خواهیم بود، اما نیاز داریم که خلاق باشیم.

مدیرعامل سئات در مصاحبه خود افزوده بود با توجه به پتانسیل های بالای فناوری 5G در پیشگیری از سوانح، مشتریان نسبت به پرداخت بهای بیشتر برای خودروهای مجهز به آن راغب خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی