ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی تاشوی سونی
تکنولوژی

سونی در حال توسعه یک گوشی تاشو 5G با زوم ۱۰ برابری است

سامسونگ و هواوی به عنوان نخستین شرکت های سرشناس پا به حوزه گوشی های تاشو گذاشتند اما تجارب آنها نشان داد که این راه با مشکلات ریز و درشتی همراه است. با این حال کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سامسونگ و هواوی به عنوان نخستین شرکت های سرشناس پا به حوزه گوشی های تاشو گذاشتند اما تجارب آنها نشان داد که این راه با مشکلات ریز و درشتی همراه است. با این حال کمپانی هایی نظیر سونی هم همزمان با زیر نظر گرفتن پیشرفت های این دو شرکت، در حال توسعه نمونه های دیگری از گوشی تاشو هستند.

خبر مربوط به پروژه سونی برای توسعه گوشی تاشو در صفحه توییتر «مکس.جی»، از فعالان حوزه فناوری و به نقل از منابع آگاه منتشر شده است.

به گفته او نمونه های اولیه این دستگاه به نمایشگر ال جی دیسپلی، چیپست اسنپدراگون ۷۲۵۰ (احتمالا همان ۷۱۰)، زوم ۱۰ برابری و باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و این در حالی است که در گمانه زنی های اولیه از پیاده سازی نمایشگر سامسونگ در این دستگاه گفته می شد.

هرچند وی مدعی شده که این موبایل یک نمونه اولیه است و احتمالا در نسخه نهایی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵، مودم سازگار با شبکه نسل پنجم X50 5G و یک باتری پر ظرفیت تر استفاده خواهد شد.گوشی تاشوی سونی

ظاهرا در گوشی تاشوی سونی برخلاف میت ایکس و گلکسی فولد از طراحی «ناتیلوس» استفاده خواهد شد. این مدل بر فرم فاکتور جمع شونده مبتنی است که در آن با کشیدن لبه های گوشی به طرفین ریل های آن باز شده و نمایشگر گسترده می شود. در صورتی که پروژه سونی طبق برنامه پیش برود گوشی تاشوی این شرکت اواخر پاییز یا اوایل زمستان سال جاری معرفی خواهد شد.

دنبال کردن این پروژه از سوی سونی در نوع خود جالب است چرا که بخش موبایل این شرکت هر سال زیان هنگفتی را به سهامداران وارد می کند. استراتژی جدید این کمپانی برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه های عملیاتی تمرکز بر بازار شرق آسیا و اروپا و کنار گذاشتن دیگر نقاط است اما ظاهرا این مساله مانع شده که ژاپنی از روی آوردن به فناوری های جدید دست بکشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی