ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پول مجازی ونزوئلا
تکنولوژی

دستور مادورو به بزرگ ترین بانک ونزوئلا برای ارائه خدمات با رمزارز پترو

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به یکی از بزرگ ترین بانک های این کشور دستور داد امکان دسترسی مردم به رمزارز پترو (Petro) را فراهم کند. وزارت اقتصاد ونزوئلا به مناسبت جشن ده سالگی تأسیس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به یکی از بزرگ ترین بانک های این کشور دستور داد امکان دسترسی مردم به رمزارز پترو (Petro) را فراهم کند.

وزارت اقتصاد ونزوئلا به مناسبت جشن ده سالگی تأسیس «بانک ونزوئلا» (BoV) این خبر را در توییتر اعلام کرد و به نقل از مادورو گفت:

من دستور می دهم باجه های تراکنش برای [رمزارز] پترو در تمامی شعبات بانک ونزوئلا فعال شوند.

هنوز جزئیات این دستور به طور کامل مشخص نیست ولی احتمالاً BoV به مشتریان اجازه می دهد پترو را بخرند یا سپرده گذاری کنند. این اقدام یکی از جدیدترین گام های مادورو برای تقویت پروژه رمزارز ملی به شمار می رود؛ پروژه ای که از همان ابتدا هم آینده درخشانی نداشت.

اوایل سال گذشته میلادی بود که مادورو رمزارز پترو را برای دور زدن تحریم های اقتصادی معرفی کرد و به تمامی بانک ها، مؤسسات اعتباری، شرکت ها و سازمان های دولتی دستور داد از آن استفاده کنند. این ارز دیجیتال با ذخایر غنی نفت ونزوئلا پشتیبانی می شود.

رئیس جمهور ونزوئلا حتی شهروندان این کشور را مجبور کرد پرداخت های قانونی برای دریافت پاسپورت را فقط از طریق پترو انجام دهند. البته از آنجا که اکثر مردم به این ارز دیجیتال دسترسی ندارند، اقدام فوق فقط به سخت تر شدن شرایط فرار از این کشور بحران زده انجامید.

ارز دیجیتال پترو با پول رسمی ونزوئلا یعنی بولیوار هم پشتیبانی می شود و حتی به سیستم های حقوق و دستمزد و مستمری این کشور را هم راه پیدا کرده. با این حال تلاش های نیکولاس مادورو برای تقویت رمزارز ملی به نتیجه مطلوب نرسیده است.

بسیاری از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین معتقدند رمزارز ملی با مفاهیم بنیادی این تکنولوژی منافات دارد و نمی توان این فناوری را به چارچوب های جغرافیایی محدود کرد. همزمان، پروژه رمزارز ملی با پشتوانه ریال در کشورمان هم در جریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

    دیکتاتور های احمق ? ?
    با سرنوشت محتوم خودشون میجنگند و در آخر شکست میخورند? ?

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

    این دیکتاتور دوره ش داره تموم میشه

  • naji13
    naji13 | ۱۶ تیر ۱۳۹۸

    ما هم میتوانیم ????

مطالب پیشنهادی