ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا سوپرا در برابر ب ام و Z4؛ رویارویی عجیب دو خودرو همزاد [تماشا کنید]

ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا را می توان یک روح در دو بدن دانست. این دو خودرو با اینکه محصولاتی از دو کمپانی مختلف هستند، اما اشتراکات زیادی با هم دارند. در واقع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا را می توان یک روح در دو بدن دانست. این دو خودرو با اینکه محصولاتی از دو کمپانی مختلف هستند، اما اشتراکات زیادی با هم دارند. در واقع سوپرا بر اساس Z4 ساخته شده و فضای داخلی، سیستم اینفوتینمنت و موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی B58 آن از همزاد آلمانی به امانت گرفته شده است.

تویوتا سوپرا- ب ام و زد 4

شاید بسیاری بر این باور باشند که همکاری ب ام و و تویوتا در توسعه نسل اخیر سوپرا، اتفاق خوبی بوده و سبب ارتقای توانایی های فنی این سامورایی جدید شده است؛ در مقابل طرفداران متعصب تویوتا اعتقاد دارند که اگر سوپرا بدون کمک ب ام و تولید می شد، از این بهتر از آب در میامد. نکته حائز اهمیت اینکه توسعه سوپرا به صورت کاملا مستقل مستلزم زمان بیشتری بود و اگر تویوتا چنین تصمیمی می گرفت، باید هنوز در انتظار به سر می بردیم.

toyota-supra-vs-bmw-z4-drag-race (1)

خوب یا بد، Z4 و سوپرا به لحاظ فنی بسیار شبیه هم هستند، حال این سوال ایجاد می شود که میزان شباهت ها چقدر است؟ برای یافتن پاسخ مت واتسون و دوستان وی در Carwow این دو خودروی دوقلو را در مقابل هم قرار داده و با انجام چند تست سعی کرده اند به شباهت ها یا تفاوت های فنی آنها بپردازند.

Supra Vs Z4 2

همانطور که اشاره کردیم هم تویوتا سوپرا و هم ب ام و Z4 از موتوری مشترک بهره می برند. این موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با گیربکس خودکار هشت سرعته ساخت ZF، چرخ های محور عقب را به حرکت وادار می کند.

2020-toyota-supra-drag-races-bmw-z4-decimation-follows-135777-7

بد نیست اشاره کنیم موتور ب ام و Z4 مخصوص بازار آمریکا اندکی قوی تر بوده و 382 اسب بخار قدرت دارد. البته نمونه موجود در تست Carwow نسخه اروپایی Z4 است.

از آنجایی که سوپرا سقف ثابت و Z4 سقف جمع شونده دارد، این موضوع باعث شده رودستر ژرمن ها حدود 40 کیلوگرم سنگین تر از رقیب ژاپنی باشد. حال که با مشخصات فنی این دو خودرو آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی تهیه شده از رویارویی آنها را نیز مشاهده فرمایید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا کنید، باید به اطلاعتان برسانیم تویوتا سوپرا از نیروی تولیدی توسط موتور ب ام و بهتر بهره برداری کرده و در مسابقه درگ زودتر از رقیب از خط پایان عبور می کند. در تست شتابگیری ثانویه نیز باز این سوپرا است که بهتر ظاهر شده و بر Z4 پیروز می شود.

toyota-supra-vs-bmw-z4-drag-race (4)

در تست ترمزگیری ولی این ب ام و Z4 است که در مسافت کوتاهتری متوقف شده و تویوتا سوپرا را شکست می دهد. با احتساب نتایج سه تست باید گفت سوپرا در مجموع 2 بر 1 به پیروزی می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    هرچند ماشين قابلي هست، صداي موتورش جذابه، ظاهرش يادآور سوپراي افسانه اي هست و مثل غالب خودروهاي تويوتا چندان زشت نيست، و طراحي اش متناسب هست، ولي مثل اون سوپراي افسانه اي دهه 90 دلچسب نيست،

    تويوتا كمپاني كوچكي نيست، وقتي يك بار تونسته يك ماشين افسانه اي بسازه، دوباره هم ميتونه...

    نبايد به بهانه تسريع روند توسعه روح سوپرا رو با بي ام وي مخلوط ميكرد

    • Amir M Zadeh
      Amir M Zadeh | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

      کاملا باهتون مخالم و تویوتا یک ماشین جذاب و افسانه ایی و همینطور که دیدیم با قابلیت های فنی بسیار قابل توجه رو ساخته

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    پخش کننده ویدیو از این داغون تر ندیده بودم تو هیچ سایتی

مطالب پیشنهادی