ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بریتیش ایرویز
تکنولوژی

جریمه بی سابقه «بریتیش ایرویز» به خاطر افشای اطلاعات مشتریان

یک نهاد قانونی در بریتانیا شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز را به خاطر افشای اطلاعات شخصی حدود نیم میلیون مشتری، به پرداخت جریمه بی سابقه ۱۸۳ میلیون پوندی محکوم کرده است. سال گذشته هکرها با نفوذ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

یک نهاد قانونی در بریتانیا شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز را به خاطر افشای اطلاعات شخصی حدود نیم میلیون مشتری، به پرداخت جریمه بی سابقه ۱۸۳ میلیون پوندی محکوم کرده است.

سال گذشته هکرها با نفوذ به وب سایت BA.com و اپ این شرکت هواپیمایی برای ۱۶ روز مخفیانه به جمع آوری اطلاعات مشتریان پرداخته بودند. دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان یا ICO این جریمه را به خاطر تدابیر امنیتی ضعیفی در نظر گرفته که منجر به افشای نام، آدرس، اطلاعات کارت بانکی و جزییات رزرو سفر حدود ۵۰۰ هزار مشتری این شرکت شد.

این جریمه هنگفت که معادل ۱.۵ درصد از درامد سال ۲۰۱۷ بریتیش ایرویز بود، بیشترین مبلغی است که تا کنون ICO برای یک پرونده در نظر گرفته. کمپانی مذکور از حالا تا ۲۸ روز دیگر فرصت تجدیدنظر خواهی در این باره دارد.  شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز

«الیزابت دنهام»، از کارکنان ارشد ICO تاکید کرده که دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی مشتریان فراتر یک مزاحمت ساده است و شرکت ها باید اقدامات لازم را برای تامین اساسی حریم خصوصی کاربران انجام دهند:

قانون در این باره واضح و روشن است. زمانی که کاربران به واسطه اعتماد داده های شخصی را به شما می سپارند باید از آنها حفاظت کنید. آنهایی که از عهده اینکار برنیایند باید خود را برای بررسی موشکافانه سازمان ما آماده کنند.

پس از افشای هک «الکس کروز» مدیر بریتیش ایرویز به دلیل مسائل پیش آمده عمیقاً عذرخواهی کرده و مدعی شد که این شرکت با حمله مجرمانه مبتنی بر بدافزار بسیار پیچیده ای روبرو شده است. این عذرخواهی اما در تصمیم گیری ICO تفاوتی ایجاد نکرده است.

الکس کروز از تصمیم دفتر کمیسیون اطلاعات برای اعمال این جریمه سنگین ابراز تاسف و شگفتی کرده است. ویلیام والش، مدیرعامل گروه بین المللی بریتیش ایرویز نیز تاکید کرد برای دفاع از حقوق این ایرلاین صورت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • patrik
    patrik | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    سوال من همیشه این بوده این جریمه ها رو کی میگیره؟ اطلاعات مشتری ها لو میره، بعد نهاد ناظر ۱۸۰ میلیون پوند جریمه( شما بخون جایزه) میگیره!

مطالب پیشنهادی