ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن‌های فون‌پی و ریالو با کیف پول مشترک وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شوند

دو اپلیکیشن «فون‌پی»و «ریالو» کیف پول خود را مشترک کردند تا از این پس مسافران بتوانند با هر کدام از اپلیکیشن‌ها هر دو برچسب پرداخت در تاکسی‌ها را بخوانند و کرایه خود را پرداخت کنند. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۰

دو اپلیکیشن «فون‌پی»و «ریالو» کیف پول خود را مشترک کردند تا از این پس مسافران بتوانند با هر کدام از اپلیکیشن‌ها هر دو برچسب پرداخت در تاکسی‌ها را بخوانند و کرایه خود را پرداخت کنند.

تا پیش از این مسافران برای پرداخت هزینه سفرهای خود باید از اپلیکیشن همان برچسب‌ QR که در تاکسی نصب شده بود استفاده می‌کردند. برای مثال درصورتیکه اپ فون‌پی را در گوشی خود نصب کرده بودند فقط می‌توانستند با استفاده از برچسب‌های QR فون‌پی هزینه سفر خود را پرداخت کنند اما از این به بعد چنین محدودیتی برای دو اپلیکیشن فون‌پی و ریالو وجود ندارد.

«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با دیجیاتو در این باره توضیح داد که در تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی وجود که در سه دسته خطی، گردشی، تاکسی‌های تلفنی و ترمینال‌های مسافری (هواپیمایی، قطار، اتوبوس) قرار می‌گیرند که برای هر کدام بسته به نوع کاربری آنها سیستم پرداخت آنلاین مخصوصی در نظر گرفته شده است:

«بیش از ۳۲ هزار تاکسی به صورت گردشی و ترمینال‌های مسافری مشغول به خدمت رسانی هستند که بیش از ۱۰ هزار از این تاکسی‌ها مجهز به اپلیکیشن‌های پرداخت هستند. همچنین بیش از ۳۴ هزار تاکسی به صورت خطی در تهران فعال هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها یعنی عددی بیش از ۲۵هزار دستگاه تاکسی متصل به سامانه‌های پرداخت آنلاین هستند. در حال حاضر نیز ۳ اپ پرداخت فون‌پی، ریالو و تومن مشغول به فعالیت هستند که دو اپ ریالو و فون‌پی با هدف تسهیل پرداخت مسافران کیف پول‌های خود را مشترک کرده‌اند. اما تومن فعلا در این طرح همکاری نکرده است.»

به گفته قنادان مشترک کردن کیف پول‌ها فعلا در فاز اول است و در صورت موفق بودن این طرح، سایر اپ‌های قدیمی و جدید برای فعالیت در تاکسیرانی ملزم به مشترک کردن کیف پول خود خواهند شد.

«ابراهیم سوادی‌نژاد» مدیرعامل فون‌پی نیز در گفتگو با دیجیاتو در مورد مشترک بودن کیف پول دو اپلیکیشن توضیح داد که این دو کیف از یکدیگر جزا هستند اما برچسب QR موجود در تاکسی‌ها Open API است و در اختیار تمامی اپ‌های پرداخت که فعال در این حوزه قرار دارد تا بتوانند از آن استفاده کنند:

«به این صورت با اسکن کردن بارکد پرداخت، دیتای پذیرنده به سمت آن اپلیکیشن می‌رود و پرداخت انجام می‌شود. پس از آن هم ما و شرکت همکار خود در بازه‌های زمانی مشخص تسویه حساب می‌کنیم. ضمن آنکه در این فرآیند تاکسیران و مسافر مشکلی حس نخواهند کرد.»

اینطور که سوادی نژاد به دیجیاتو می‌گوید، نزدیک به ۳۰ در صد تاکسی‌های خطی و  گردشی تهران متصل به فون‌پی هستند.

گفتنی‌ست پرداخت هزینه تاکسی با اپ‌های پرداخت آنلاین در حال حاضر کارمزد ندارد و این موضوعی‌ست که باید از سوی بانک مرکزی‌ مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی