ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزارهای مشتقه مالی مبتنی بر رمزارز
تکنولوژی

بریتانیا در پی ممنوعیت عرضه دارایی‌هایی مبتنی بر رمزارز

سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) به دنبال ممنوع کردن عرضه اسناد قابل معامله در بورس (ETNs) و ابزارهای مشتقه مالی مبتنی بر رمزارز است. این سازمان معتقد است کاربران خرد قادر به ارزیابی ریسک و ارزش مشتقات رمزارزها و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵

سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) به دنبال ممنوع کردن عرضه اسناد قابل معامله در بورس (ETNs) و ابزارهای مشتقه مالی مبتنی بر رمزارز است.

این سازمان معتقد است کاربران خرد قادر به ارزیابی ریسک و ارزش مشتقات رمزارزها و اسناد قابل معامله در بورس نیستند و به همین خاطر ممکن است سرمایه گذاری در این به زیان آنها تمام شود.

در صورت عملی شدن این طرح فروش، بازاریابی و توزیع تمامی ابزارهای مشتقه مالی از جمله قراردادهای تفاضلی (CFD)، قراردادهای آتی، اختیار معامله و اسناد قابل معامله در بورس که به دارایی های مبتنی بر رمزارزهای غیرقابل کنترل وابستگی داشته باشد، ممنوع خواهد شد.

به عبارت دیگر تمام اپلیکیشن های داد و ستد یا صرافی های ارائه کننده CFDهای مبتنی بر رمزارز، از ارائه سرویس در بریتانیا محروم خواهند شد. با این حال هیچ چیز مشتریان را از خرید خود رمزارزها باز نخواهد داشت، در نتیجه احتمال متضرر شدن آنها کماکان به قوت خود باقی است. ابزارهای مشتقه مالی مبتنی بر رمزارز

FCA دلیل این مساله را ماهیت ذاتی دارایی های پایه عنوان کرده که پایه مشخصی برای ارزیابی ندارند. به باور آنها رمزارزها نه تنها فاقد پایه مشخصی برای ارزیابی هستند بلکه اغلب برای کلاهبرداری و ارتکاب جرم از آنها استفاده شده و شاهد نوسان های شدیدی هستند. این موارد باعث می شود که کاربران از سرمایه گذاری در این زمینه متضرر شده و سرمایه شان را از دست بدهند.

این نوسان به قدری شدید است که ارزش هر واحد بیتکوین طی چند ماه از ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار سقوط کرد. هفته گذشته نیز بهای این رمزارز طی مدتی کوتاه از ۱۴ هزار دلار به زیر ۱۰ هزار دلار بازگشت.

FCA مدعی است با ممنوع کردن این موارد مشتریان خرد سالیانه بین ۷۵ میلیون تا ۲۳۴.۳ میلیون پوند منتفع خواهند شد. این طرح پیش از تصویب باید به رای گذاشته شود و در صورت تصویب نهایی از زمستان سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • poorya moh
    poorya moh | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    این قوانین می تواند قیمت بیت کوین را کاهش بدهد، یادمه زمان سقوط قیمت بیت کوین از 17 هزار دلار، کشور های آسیایی قوانین رگولاتوری جدیدی بر ارزهای رمز پایه تصویب کردند.

مطالب پیشنهادی