ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتور مجازی موبایل آسیاتک در پاییز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل آسیاتک در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که این شرکت در فصل پاییز خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را در شروع با همکاری رایتل ارائه می‌دهد. «محمدعلی یوسفی‌زاده» اعلام می‌کند که آسیاتک با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱

مدیرعامل آسیاتک در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که این شرکت در فصل پاییز خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را در شروع با همکاری رایتل ارائه می‌دهد. «محمدعلی یوسفی‌زاده» اعلام می‌کند که آسیاتک با ورود به این حوزه می‌تواند ترکیب کاملی از خدمات ثابت و موبایل را به کاربران ارائه دهد.

در دو سال اخیر چندین شرکت با دریافت موافقت اصولی از رگولاتوری اقدام به راه‌اندازی خدمات اپراتور مجازی موبایل کرده‌اند اما چشم‌انداز این بازار نشان می‌دهد که دست کم به جز یک مورد، موفقیت چندان بزرگی را کسب‌ نکرده‌اند. حال با توجه به همین مسئله، سوال اینجاست که چرا آسیاتک می‌خواهد وارد این حوزه از خدمات شود؟ مدیرعامل آسیاتک در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«در تمام تحلیل‌هایی که انجام شده، یکی از نقاط موفقیت در زمینه ورود به فضای اپراتورهای موبایل، وجود مشترکین ثابت بوده است. در این میان همان شرکتی که به نوعی موفق بوده هم همان شرکتی بوده که مشترک ثابت داشته و از قبل فضای اپراتوری تجربه کرده و ادبیاتش را بلد بوده است. قطعاً یکی از محرک‌های ما برای اینکه وارد این حوزه شویم و نقشه تجاری‌ خود به حدی از اعتماد برسانیم، همین موضوع بوده است. ما اعتقاد داریم برای آینده کسب‌وکار و کامل بودن سرویس‌دهی باید ترکیبی از خدمات ثابت و موبایل و ارزش های افزوده لازم آن را ارائه دهیم و به همین دلیل وارد حوزه اپراتورهای مجازی موبایل می‌شویم.»

یوسفی‌زاده همچنین خبر می‌دهد که اپراتور مجازی موبایل آسیاتک در آغاز به دنبال اهداف بلند پروازانه و مشترک میلیونی نیست بلکه می‌خواهد خدمات و سرویس‌دهی خاص و متفاوتی در برخی از حوزه‌های نوآورانه و البته سرویس‌های سازمانی مختلف داشته باشد.

او می‌گوید آسیاتک قطعاً اعتقاد دارد که باید ارتباط ثابت و موبایل را به شکل همزمان به مشترکان خود ارائه دهد اما از چالش‌های کلیدی از فقدان رگولاتوری مناسب نیز سخن به میان می‌آورد: «ما در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، موفقت اصولی را گرفته‌ایم و مذاکرات متعددی با وندورها و اپراتورهای موبایل داشته‌ایم. اما مسئله اینجاست که قیمتی که اپراتور موبایل می‌خواهد به ما بدهد از قیمت فروش خودش بیشتر است و قانون و نظارت با نفوذی درباره قیمت وجود ندارد.»

مدیرعامل آسیاتک اعتقاد دارد که اپراتورهای موبایل (MNO) دوست ندارند سگمنتی از این بازار را از دست بدهند و تمام مشکلات اینچنینی به دلیل رعایت نشدن مصوبه ۲۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است: «اگر مصوبه ۲۵۲ اجرایی شود بیشتر مشکلات این صنعت حل خواهد شد و با حضور شرکت های چابک و جوان‌تر توسعه و نیاز های مد نظر وزارت ارتباطات و برنامه‌های مشخص شده قطعا بهتر اجرایی خواهد شد.»

یوسفی‌زاده در همین رابطه می‌گوید: «بارها از دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواسته‌ایم تا قواعد بازی را مشخص کنند. در مصوبه مربوط به خرید از اپراتور های همراه می‌خواهیم که عمده فروشی دست کم ۳۰ درصد زیر قیمت خرده فروشی باشد. پس موارد مربوط به اپراتورهای موبایل را هم مشخص کنند. اگر اپراتور موبایل هر گیگ را ۳ هزار تومان می‌فروشد، عمده فروشی‌اش باید حدود ۲ هزار الی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، نه اینکه خودش حدود ۳ هزار تومان بفروشد و ما بخواهیم آن را حدود ۵ هزار تومان بخریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    سرعت تمام سیمکارت ها تا ۲ مگابایت در ثانیه هست 4G داخل ایران هر سیمکارتی بگیری همینه

  • moslemzare
    moslemzare | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    زرشک

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    وقتی هیچ تفاوت جدی نیست بینشون قیمت ها تقریبا برابر چه یک شرکت چه صد شرکت همشون یکی هستن

  • Shayan Fathi
    Shayan Fathi | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    به جای این غلط کاری ها بهتره یه فکری به سرعت ADSL کنه که فوق العاده افتضاحه

    • taha afarinzad
      taha afarinzad | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

      آسیاتک افتضاحه??
      شاید خیلی خوب نباشه ولی افتضاحم نیست

مطالب پیشنهادی