ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی a70
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A70

سامسونگ با تلفن‌ های هوشمند سری A جدیدش حمله‌ای همه جانبه به موبایل‌ های میان رده را کلید زده است. این دستگاه ها با مدل‌ های متعدد تمام بازه‌ های قیمتی این قسمت بازار را ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

سامسونگ با تلفن‌ های هوشمند سری A جدیدش حمله‌ای همه جانبه به موبایل‌ های میان رده را کلید زده است. این دستگاه ها با مدل‌ های متعدد تمام بازه‌ های قیمتی این قسمت بازار را هدف قرار داده‌اند؛ از گلکسی A10 گرفته که رده پایینی را نشانه رفته تا A80 که با فاصله کمی نسبت به قلمرو پرچمداران حرکت می کند. در این مقاله قصد بررسی گلکسی A70 را داریم، میان رده‌ای که با صفحه نمایش بزرگ سوپر امولد، دوربین چندگانه، حسگر اثر انگشت زیر صفحه، باتری بزرگ و سخت افزاری قوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گلکسی a70

سامسونگ برای طراحی میان رده‌ های جدیدش تصمیم گرفته اولویت‌ هایش را از نو تعریف کند، در نتیجه شاهد تغییراتی بنیادی در موبایل‌ های سری A جدید این شرکت هستیم. کمپانی کره‌ای قید فریم آلومینیومی، پوشش پشت شیشه‌ای و مقاومت در برابر آب را زده و تصمیم گرفته برای قابلیت‌ های مهم‌ تر مانند کیفیت صفحه نمایش، دوربین‌ ها و سخت افزار هزینه کند.

به همین علت میان رده‌های جدید سامسونگ در ازای برخی مشخصه‌ های فیزیکی که شاید زیاد هم متعلق به این رده نبودند، بسیاری قابلیت های مهم دیگر که در استفاده روزمره اهمیت بیشتری دارند را به کاربران عرضه می کنند.

گلکسی A70 سامسونگ از بسیاری جهات نسخه‌ای بزرگ شده از برادر کوچکترش یعنی گلکسی A50 (بررسی دیجیاتو) به شمار می رود. در ادامه مشخصات اصلی این تلفن هوشمند را مرور می کنیم:

  • بدنه و فریم پلاستیکی
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت 20 به 9
  • 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم
  • پردازنده اسنپدراگون 675
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا 1 ترابایت با حافظه میکرو اس‌دی)
  • دوربین پشتی سه گانه (5+8+32 مگاپیکسلی)
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
  • اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری One UI 1.1
  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی
  • وزن 183 گرم
  • قیمت حدودا 6 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A70 با مشخصات سخت افزاری مناسب، صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت به همراه باتری بسیار قوی می تواند در بخش میان رده های پریمیوم به یکی از بهترین گزینه ها برای کاربران بدل شود، اگرچه قیمت آن ممکن است کمی زیاد باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا به بررسی این تلفن هوشمند بپردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی a70

همانطور که قبلا اشاره شد گلکسی A70 در بسیاری موارد نسخه بزرگ شده گلکسی A50 به شمار می رود، در نتیجه با زبان طراحی بسیار مشابهی طرفیم. برای بدنه پشتی از همان پوشش 3D Glasstic استفاده شده که در نگاه اول ممکن است شیشه‌ای به نظر برسد، اما واقعیت این است که جنس آن پلاستیکی بوده و علاوه بر جذب مقدار زیادی اثر انگشت، در برابر خط و خش نیز کمترین مقاومتی ندارد و به راحتی آسیب می بیند. در نتیجه پیشنهاد ما این است که به محض باز کردن جعبه تلفن آن را در قاب پلاستیکی قرار دهید که سامسونگ همراهش ارائه می کند. این قاب شفاف است و باعث می شود بازتاب جذاب و رنگین کمان گونه نور در بدنه پشتی از چشم کاربر پنهان نماند.

گلکسی a70

استفاده از پوشش پلاستیکی در پشت بدنه و قاب اطراف مزایایی هم دارد، برای مثال اگر در تلفنی با این ابعاد از شیشه و فلز استفاده شده بود قیمت و وزن آن افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه می کردند. با این حال صفحه نمایش وسیع و تخت این دستگاه با شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می شود که با وجود قدیمی بودن، خیال کاربر را بابت خش نیفتادن آن در استفاده روزمره راحت می کند. گفتنی است سامسونگ علاوه بر قرار دادن قاب درون جعبه،  محافظ صفحه‌ای هم روی صفحه چسبانده تا کاربر را از خرید جداگانه آن بی نیاز کند.

گلکسی a70

حاشیه های این صفحه نمایش بسیار کم و در حد آیفون XS هستند. البته لبه پایینی نسبت به دیگر قسمت ها اندکی ضخیم تر است، اما این ضخامت حدودا نصف حاشیه پایینی گلکسی A50 است. ابعاد بسیار بزرگ صفحه و حاشیه های بسیار کم آن هم باعث می شوند بریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر که جایگاه دوربین سلفی محسوب می شود به هیچ عنوان جلب توجه نکند. در مجاورت این دوربین هم یک بریدگی بسیار کوچک برای اسپیکر مکالمات قرار داده شده؛ خبری هم از LED اعلانات نیست و به نظر باید با این قابلیت دوست داشتنی برای همیشه خداحافظی کنیم.

گلکسی a70

با وجود ابعاد بسیار بزرگ گلکسی A70 که از دستگاه هایی مانند S10 پلاس هم بیشتر است، طراحان سامسونگ با کاهش ضخامت آن و خمیده کردن لبه های پشتی موفق شده اند کاری کنند تا در دست گرفتن این موبایل 6.7 اینچی چندان هم سخت نباشد؛ به شرط اینکه دستان بزرگی داشته باشید. دکمه های تنظیم صدا و فقل هم در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند و با توجه به ارتفاع مناسبی که دارند کاملا در دسترسند و گلکسی A70 در این زمینه از پرچمداران سامسونگ بهتر عمل می کند. تنها انتقادی که می توان به آن ها داشت یکپارچه بودن دکمه های تنظیم صداست که در برخی موارد می توانند گمراه کننده باشند. لبه سمت چپ میزبان درگاه سیم کارت دوگانه و کارت حافظه است و باقی پورت ها زیر دستگاه جا گرفته اند. این قسمت محل قرار گیری پورت USB نوع C، جک 3.5 میلی متری هدفون و اسپیکر دستگاه است. میکروفون حذف نویز نیز در لبه بالایی حضور دارد.

گلکسی A70

دوربین های اصلی هم با برجستگی ناچیزشان مانند گلکسی A50 پشت موبایل و در گوشه بالا سمت چپ آن قرار گرفته اند که توسط یک فلش LED کوچک همراهی می شوند. در این قسمت با همان رنگ دودی و افکت روغن روی آسفالت خیس طرفیم که روش سامسونگ برای متمایز کردن رنگ آمیزی موبایل های میان رده‌اش از رقبا محسوب می شود. به علت منتقل شدن سنسور اثر انگشت به زیر صفحه نمایش، در این قسمت قطعه دیگری مشاهده نمی شود و تنها لوگوی کمرنگ سامسونگ است که خودنمایی می کند.

همان طور که قبلا از طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A50 تعریف کرده بودیم، گلکسی A70 نیز در این قسمت موفق عمل می کند، خصوصا اینکه ارگونومی بسیار مناسب آن باعث می شود در دست گرفتن موبایلی با این ابعاد به هیچ عنوان کار سختی نباشد.

صفحه نمایش

گلکسی A70

با در دست گرفتن این موبایل، اولین چیزی که نظر کاربر را به خود جلب می کند صفحه نمایش بسیار بزرگ و روشن آن است. اندازه 6.7 اینچی پنل سوپر امولد گلکسی A70 با نسبت 20 به 9 آن را به بزرگترین نمایشگری تبدیل می کند که سامسونگ امسال در موبایل هایش عرضه کرده، و هم رده گلکسی A80 و گلکسی S10 5G قرارش می دهد. این صفحه نمایش در حالت دستی حدودا 407 نیت و حالت اتوماتیک 607 نیت روشنایی دارد که موجب خوانایی عالی آن زیر نور آفتاب می شود. رنگ ها نیز در پنل سوپر امولد سامسونگ مثل همیشه با دقتی مثال زدنی و غلظت مناسب نمایش داده می شوند.

گلکسی A70

این صفحه نمایش تقریبا 86 درصد سطح جلویی دستگاه را به اشغال خود در آورده و اگر حالت شب را برای آن فعال کنید، سیاهی عمیق آن و لبه های بسیار باریکش باعث می شوند قادر به تشخیص مرز آن ها نباشید و حس کنید تنها یک صفحه نمایش بزرگ را در دست گرفته‌اید. علاوه بر حالت شب، قابلیت های نرم افزاری دیگری نیز برای محافظت از چشمان کاربر و شخصی سازی نمایشگر در نظر گرفته شده اند مانند فیلتر نور آبی، امکان انتخاب حالت نمایش رنگ ها بین Vivid و طبیعی و بیشتر کردن حساسیت لمسی برای استفاده از موبایل به همراه دستکش. اگرچه این قابلیت ها اتفاق جدیدی نیستند و در موبایل های قدیمی تر سامسونگ نیز حضور داشتند.

گلکسی A70

شاید تنها ایرادی که می توان از این نمایشگر گرفت رزولوشن فول اچ‌دی پلاس آن باشد، زیرا با توجه به ابعاد بزرگ صفحه استفاده از پنل QHD می توانست منجر به افزایش چشمگیر شفافیت آن شود. با این حال استفاده از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس حتی در این ابعاد هم باعث نمی شود قادر به تشخیص پیکسل ها باشید و به پردازنده و باتری هم فشار بسیار کمتری وارد می کند.

گلکسی a70

در کل پنل بسیار بزرگ و با کیفیت گلکسی A70 یکی از مهمترین نقاط قوت این موبایل محسوب می شود؛ و دستگاه ساخت سامسونگ را در بازار به شدت رقابتی تلفن های میان رده کمی جلوتر از برخی رقبا قرار می دهد.

رابط کاربری

گلکسی A70

گلکسی A70 از آخرین نسخه اندروید پای به همراه رابط کاربری One UI نسخه 1.1 استفاده می کند. اگر از اندروید خالص صرف نظر کنیم، شاید بتوان One UI را بهترین پوسته‌ای در نظر گرفت که تولید کننده‌های اندرویدی روی تلفن هایشان قرار می دهند. One UI بلوغ سامسونگ در طراحی رابط های کاربری را نشان می دهد و در آن قابلیت هایی گنجانده شده که هدف اصلیشان آسان کردن استفاده از موبایل هایی است که به صفحه نمایش های بزرگ مجهز شده اند.

گلکسی A70

تقریبا تمام منوها و آیکون برنامه ها در One UI از نو طراحی شده اند. البته ممکن است ظاهر رنگارنگ آن ها یا طراحی منوها مطابق سلیقه تمام افراد نباشند. این دسته از کاربران می توانند از فروشگاه تم های گلکسی انواع بسته‌های آیکون برنامه ها یا تم ها را به رایگان یا با پرداخت هزینه دریافت کرده و ظاهر موبایلشان را به میل خود تغییر دهند.

گلکسی A70

در One UI اکثر منوها و برنامه های پیشفرض سامسونگ طوری طراحی شده اند که آیکون ها و قسمت های پر استفاده به قسمت پایینی نمایشگر نزدیک تر باشند تا کاربران تنها با استفاده از انگشت شست خود قادر به حرکت در منوها و استفاده از موبایلشان باشند. یکی از چالش های روزمره در استفاده از گلکسی A70 و صفحه نمایش بزرگ آن می تواند پایین کشیدن نوار اعلانات باشد؛ سامسونگ برای حل این مشکل امکانی فراهم کرده که به وسیله آن می توان با سوایپ به سمت پایین هر نقطه ای از صفحه اصلی به کشوی تنظیمات سریع دسترسی داشت.

گلکسی A70

سامسونگ نیز مانند باقی تولید کننده ها روش خود را برای استفاده از جسچرهای حرکتی اندروید 9 دارد. در صفحه اصلی منوی برنامه ها به طور پیشفرض با سوایپ به بالا در دسترس خواهد بود، البته این در حالتی است که قابلیت دسترسی آسان به نوار اعلانات که پیش تر به آن اشاره شد را فعال کرده باشید؛ وگرنه با سوایپ به هر دو جهت بالا و پایین منوی برنامه ها در دسترس قرار می گیرد. علاوه بر این قابلیت حذف دکمه های ناوبری و استفاده از جسچرهای حرکتی برای جابه‌جا شدن در منوها نیز امکان پذیر است.

قابلیت Digital Wellbeing نیز میزان استفاده از برنامه های مختلف و موبایل را نشانتان خواهد داد و از طریق آن می توانید برای خود محدودیت هایی نیز تعریف کنید. اگر برای آن زمان خواب را هم مشخص کنید از آن ساعت به بعد صفحه نمایش را به رنگ سیاه سفید در می آورد تا حواستان باشد بیش از حد بیدار نمانید.

image

آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ امکانات دیگری نیز برای کاربران فراهم کرده، مانند حالت شب که با استفاده از آن اکثر منوها و برنامه های پیشفرض به رنگ تیره در می آیند تا هم در مصرف باتری صرفه جویی کنید هم چشمانتان هنگام کار با دستگاه کمتر خسته شوند.

بیکسبی نیز مثل همیشه حضور دارد اما اینجا خبری از دکمه مخصوص نیست. با این حال می توان دکمه پاور را به آن اختصاص داد که در این صورت خاموش روشن کردن دستگاه به کمک یک دکمه مجازی در کشوی تنظیمات سریع امکان پذیر خواهد بود. در کل ترکیب اندروید 9 با One UI 1.1 تجربه کاربری بسیار روان و سریعی برای گلکسی A70 فراهم کرده اند که استفاده از این موبایل را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل می کند.

سخت افزار

گلکسی a70

گلکسی A70 یکی از معدود موبایل های سامسونگ موجود در کشور است که به جای چیپست اگزینوس از اسنپدراگون استفاده می کند. چیپست اسنپدراگون 675 با فناوری 11 نانومتری نسبت به اگزینوس 9610 مورد استفاده در گلکسی A50 با معماری 10 نانومتری کمی غیر بهینه محسوب می شود، اما هسته های کورتکس A76 و A55 آن از نظر پردازشی عملکرد بسیار بهتری نسبت به A73 و A53 مورد استفاده در گلکسی A50 دارند. این چیپست دارای هشت هسته پردازشی است که از دو هسته دو گیگاهرتزی Kryo 460 Gold کورتکس A76 و شش هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی Kryo 460 Silver کورتکس A55 استفاده می کند. برای بررسی عملکرد سخت افزار مورد استفاده در گلکسی A70 به سراغ اپلیکیشن های آنتوتو، گیک بنچ، پی سی مارک و تری دی مارک رفتیم که نتایج حاصل شده در تصاویر زیر قابل مشاهده اند:

گلکسی A70

همان طور که نتایج نشان می دهند گلکسی A70 عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارد و بالاتر از برخی میان رده های مطرح حال حاضر مانند پیکسل 3a قرار می گیرد. نکته جالبی که وجود دارد برتری حدودا پنج درصدی این موبایل نسبت به گلکسی +S8 است (امتیاز پی سی مارک 7233 در برابر 6914) که نشان می دهد موبایل های میان رده کنونی از پرچمداران دو سال قبل عمکرد سریع تری دارند.

بنابراین گلکسی A70 در استفاده روزمره و اجرای برنامه ها و بازی ها هیچ مشکلی نخواهد داشت. با این حال پردازنده گرافیکی آدرنو 612 تقریبا 15 الی 20 درصد کندتر از Mali-G72 گلکسی A50 عمل می کند (امتیاز اسلینگ شات اکستریم 975 در برابر 1301) و این موضوع در اجرای بازی ها کاملا مشخص بود. برای مثال در بازی آسفالت 9 حتی در حالت استاندارد هم موبایل قادر به اجرای روان آن نبود، در نتیجه اگر گلکسی A70 را برای انجام بازی های سنگین مد نظر دارید بد نیست کمی صبر کنید تا ببینیم آیا سامسونگ با ارائه آپدیت های نرم افزاری قادر به حل مشکلات خواهد بود یا خیر.

گلکسی a70

همانطور که قبلا اشاره شد حسگر اثر انگشت این موبایل از پشت آن حذف شده و مانند پرچمداران امسال به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است. با این وجود این حسگر که به نظر با مدل استفاده شده در گلکسی A50 یکسان است، در کارایی و دقت هیچ شباهتی با نمونه های مورد استفاده در پرچمداران ندارد و یکی از بزرگترین نقاط ضعف این موبایل محسوب می شود. با این حال طبق برخی توصیه ها برای بهبود کارایی این حسگر، هر انگشت را دوبار تعریف کردیم که تاثیر قابل توجهی در عملکرد این سنسور دارد و بسیاری مشکلات برطرف شدند.

گلکسی a70

از قابلیت های ارتباطی این موبایل نیز می توان به وای فای دو بانده با پشتیبانی از پروتکل ac، بلوتوث 5.0، NFC، رادیو FM، جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت یو اس بی نوع C اشاره کرد. درگاه سیم کارت گلکسی A70 نیز سه قسمتی است و از دو سیم کارت نانو و کارت حافظه میکرو اس دی به طور هم زمان پشتیبانی می کند.

صدا

گلکسی a70

تنها اسپیکر این موبایل در قسمت زیرین آن جا گرفته و مانند اکثر میان رده های بازار خبری از صدای استریو نیست. بلندی صدای اسپیکر هنگام پخش موزیک به 69.5 دسیبل می رسد که عدد نسبتا بالایی محسوب می شود. کیفیت صدا هم با اینکه از گلکسی A50 بهتر است ما استفاده از هدفون را پیشنهاد می کنیم. هنگام اتصال هدفون های معمولی یا بلوتوث امکان استفاده از Dolby Atmos نیز فعال می شود که به طور پیشفرض در حالت اتوماتیک قرار دارد. اما آن را می توان به طور دستی روی حالت های پخش فیلم، موسیقی و یا صدا قرار داد.

دوربین

گلکسی a70

گلکسی A70 نیز مانند برادر کوچکتر خود یعنی گلکسی A50 به سه دوربین اصلی و یک دوربین سلفی مجهز شده است. از دوربین های اصلی یکی به عمق سنجی اختصاص یافته و به طور جداگانه قابل استفاده نیست. دو دوربین دیگر اما وظیفه گرفتن عکس های استاندارد و سوپرواید را بر عهده دارند. دوربین جلو نیز از نوع استاندارد بوده و برای گرفتن عکس های سلفی و تشخیص چهره استفاده می شود. در ادامه مشخصات کامل این دوربین ها را مرور می کنیم:

  • دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی 26 میلیمتری، گشودگی دیافراگم f1.7 به همراه فوکوس خودکار PDAF
  • دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی سوپرواید 12 میلیمتری با زاویه دید 120 درجه، گشودگی دیافراگم f2.2، فوکوس ثابت
  • دوربین عمق سنج 5 مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f2.2
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f2.0، پیکسل های 0.8 میکرومتری، فوکوس ثابت
  • فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه

رابط کاربری دوربین این موبایل هم مانند اکثر دستگاه های دیگر موجود در بازار است. تنظیمات مربوط به حالت های عکاسی و فیلم برداری در نوار پایین صفحه و سایر تنظیمات بالای آن قرار دارند. از حالت های عکاسی و فیلم برداری می توان به فیلم برداری فوق آهسته، لایو فوکوس و عکاسی حرفه ای اشاره کرد؛ البته حالت حرفه ای شباهت چندانی به موبایل های پرچمدار ندارد و تنها تنظیمات ایزو (بین 100 تا 800)، نوردهی و وایت بالانس قابل دستکاری خواهند بود و خبری از تنظیم سرعت شاتر یا فوکوس دستی نیست.

گلکسی A70

همانطور که پیش تر گفته شد، گلکسی A70 در پشت خود به سه دوربین مجهز شده که عکاسی توسط دوتا از آن ها انجام می گیرد؛ یک لنز اصلی 26 میلیمتری و یک لنز سوپر واید 12 میلی متری. در تصاویر زیر می توانید اختلاف میدان دید این دو دوربین را مشاهده کنید:

image

عکس های دوربین اصلی گلکسی A70 در حالت استاندارد با تکنولوژی ترکیب پیکسل ها و رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت می شوند؛ البته ساز و کار تبدیل رزولوشن 32 مگاپیکسلی به 12 مگاپیکسلی هنوز مشخص نیست. در این حالت امکان فعال شدن قابلیت HDR به صورت خودکار یا دائمی وجود دارد، اما اگر کیفیت عکاسی به 32 مگاپیکسل تغییر داده شود، دیگر HDR در دسترس نخواهد بود و ثبت هر عکس نیز برخلاف حالت استاندارد به یک الی دو ثانیه زمان نیاز دارد. در تصویر زیر عکس سمت راست مربوط به حالت 12 مگاپیکسلی و HDR خودکار است و عکس سمت چپ مربوط به حالت 32 مگاپیکسلی و فاقد HDR است.

image

عکس های ثبت شده با دوربین اصلی در نور مناسب کیفیت بسیار خوبی دارند و رنگ ها با دقت بسیار مناسبی ثبت می شوند. داینامیک رنج آن نیز حتی در صورت خاموش بودن HDR دامنه بسیار خوبی دارد. اگرچه جزییات تصاویر ثبت شده خصوصا در حالت 32 مگاپیکسلی چندان طبق انتظار نیستند. در ادامه می توانید کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این موبایل را در نور مناسب مشاهده کنید:

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

به لطف رزولوشن 32 مگاپیکسلی دوربین اصلی و گشودگی دیافراگم f1.7، کیفیت عکاسی در نور کم و شب گلکسی A70 تا حد زیادی نسبت به گلکسی A50 بهتر است. نویز عکس ها کنترل شده و جزییات نیز برای یک میان رده در سطح قابل قبولی قرار دارند. همانطور که می توان در نمونه های زیر مشاهده کرد، گاهی اوقات ممکن است شاهد نوردهی بیش از اندازه و زرد شدن تصاویر باشیم اما در اکثر مواقع عکس های گرفته شده در نور کم کیفیت خوبی دارند.

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

دوربین ثانویه گلکسی A70 نیز با زاویه دید 120 درجه ای خود در نور مناسب کیفیت بسیار خوبی دارد و و عکس های جالبی ثبت می کند. هرچند در جزییات به پای دوربین اصلی نمی رسد که رزولوشن بسیار کمترش تا حدی این موضوع را توجیه می کند. علاوه بر این عکس ها دارای اعوجاج زیادی هستند و به نظر هیچ گونه اصلاح نرم افزاری روی آن ها صورت نمی گیرد؛ حالتی که بعضی ممکن است آن را دوست داشته باشند و برخی دیگر خیر.

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

عکس های گرفته شده توسط این دوربین در نور کم نیز به مقدار قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی تاریک تر ثبت می شوند، اما خوشبختانه نویز این عکس ها نیز کنترل شده و دوربین سعی نمی کند با روشن کردن بیش از حد تصاویر خروجی را کاملا آبرنگی و بی استفاده کند. در تصویر زیر می توانید اختلاف عکس های ثبت شده توسط دوربین های اصلی و واید گلکسی A70 در نور کم را مشاهده کنید:

image

در تصاویر زیر نیز مابقی عکس هایی که به کمک لنز واید در نور کم ثبت شده اند را مشاهده کنید:

گلکسی A70

گلکسی A70

گلکسی A70

قابلیت دیگری که دوربین های اصلی گلکسی A70 در اختیار کاربران می گذارد حالت پرتره است که سامسونگ نامش را لایو فوکوس گذاشته. با توجه به اینکه در این موبایل یک لنز سوم تنها وظیفه عمق سنجی را بر عهده دارد، انتظارات ما نیز برای تشخیص دقیق مرزهای سوژه و پس زمینه بالاست. در نمونه های زیر می بینید با اینکه این امر عموما به خوبی صورت می گیرد، در عکس آخر موبایل نواحی کوچک بین سوژه و پس زمینه را درست تشخیص نداده و قسمت هایی را دست نخورده باقی گذاشته است.

image

 

گلکسی a70

گلکسی a70

دوربین جلوی گلکسی A70 نیز با رزولوشن 32 مگاپیکسلی وظیفه گرفتن عکس های سلفی را بر عهده دارد. این دوربین به شکل نرم افزاری قابلیت عکاسی واید و عادی را در اختیار کاربران می گذارد، اما حالت معمولی صرفا نسخه کراپ شده حالت واید محسوب می شود. عکاس های استاندارد این دوربین هم مانند لنز اصلی 12 مگاپیکسل کیفیت دارند اما امکان استفاده از تمام رزولوشن سنسور نیز وجود دارد. البته کیفیت تصاویر ثبت شده 32 و 12 مگاپیکسلی تفاوت چندانی ندارند. حالت پرتره نیز در دسترس است و گلکسی A70 در تشخیص مرز سوژه و پس زمینه دقت خوبی دارد.

image
image

در کل می توان گفت کیفیت عکاس های ثبت شده توسط تمام دوربین های گلکسی A70 در سطح قابل قبولی قرار دارد. علاوه بر این عکس هایی که در نور کم گرفته شده اند بدون وجود حالت اختصاصی شب برتری محسوسی نسبت به رقبا و یا گلکسی A50 دارند و می توان دوربین این موبایل را به عنوان یکی از نقاط قوتش در نظر گرفت.

باتری

گلکسی a70

سامسونگ با وجود ضخامت کم این موبایل موفق به تعبیه یک باتری 4500 میلی آمپری در آن شده که از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می کند که از پرچمدارانی مانند S9 یا S10 نیز سریع تر است. در تست‌ های ما توسط اپلیکیشن پی سی مارک مشخص شد با استفاده سنگین از موبایل به همراه وای فای روشن و تنظیم روشنایی صفحه روی 50 درصد، می توانید حدود 11 ساعت از آن استفاده کنید، این یعنی باتری گلکسی A70 یک روز کامل با استفاده بسیار سنگین یا 1.5 الی دو روز با استفاده عادی را دوام می آورد.

گلکسی A70

البته نتایج این تست از انتظارات ما کمتر بود زیرا در عمل به نظر می رسید باتری گلکسی A70 بسیار بیشتر دوام بیاورد؛ زیرا با استفاده سنگین هم در انتهای روز مقدار قابل توجهی از شارژ باتری باقی می ماند. متاسفانه به علت کامل نبودن بسته بندی محصولی که برای ما ارسال شد، به شارژر اصلی موبایل دسترسی نداشتیم و قادر نبودیم زمان لازم برای شارژ شدن آن را اندازه بگیریم. اما طبق آمار های موجود گلکسی A70 در مدت زمان نیم ساعت 42 درصد شارژ می شود و شارژ شدن کامل آن هم کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد.

جمع بندی

گلکسی a70

گلکسی A70 را می توان یکی از بهترین میان رده های نسبتا پرمیوم بازار در نظر گرفت که با وجود نقص هایی که دارد در برخی زمینه ها مانند کیفیت و اندازه صفحه نمایش و شارژ دهی باتری عالی عمل می کند. این موبایل بین سری A سامسونگ جز گران ترین انتخاب ها قرار می گیرد و اختلاف قیمت حدودا دو میلیون تومانی آن با A50 شاید چندان منطقی نباشد؛ خصوصا اینکه گلکسی A70 در زمینه گرافیکی عملکرد ضعیف تری نسبت به A50 دارد.

از نقاط قوت این موبایل می توان به صفحه نمایش بسیار بزرگ و با کیفیت و حاشیه های بسیار باریک، شارژ دهی بسیار خوب باتری و قدرت مناسب سخت افزار آن اشاره کرد. حضور آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری One UI نیز باعث می شوند این موبایل از لحاظ نرم افزاری پا به پای پرچمداران حرکت کند. شارژر سریع 25 واتی آن نیز یکی از سریع ترین شارژرها بین موبایل های میان رده محسوب می شود و نباید از آن چشم پوشی کرد.

از نقاط ضعف آن نیز می توان به استفاده گسترده پلاستیک در بدنه و عدم مقاومت در برابر آب اشاره کرد. عملکرد حسگر اثر انگشت زیر صفحه هم با اینکه قابل بهبود است، فاصله زیادی با نمونه های به کار رفته در پرچمداران دارد و شاید بهتر بود سامسونگ نیز مانند هواوی از نمونه های سنتی استفاده کند. برچسب قیمت حدودا 6 میلیون تومانی نیز ممکن است بسیاری کاربران را به سمت گلکسی A50 یا دستگاه های دیگر متمایل کند.

مزایا
  • طراحی زیبا و رنگ آمیزی خاص
  • صفحه نمایش بسیار بزرگ و باکیفیت
  • حاشیه های بسیار باریک نمایشگر
  • خوانایی مناسب صفحه نمایش زیر نور آفتاب
  • رابط کاربری زیبا و روان در کنار اندروید 9
  • دوربین اصلی بسیار خوب و عملکرد مناسب در شرایط مختلف نوری
  • دوربین ثانویه با زاویه دید 120 درجه
  • پردازشگر سریع تر از پرچمداران دو نسل قبل
  • باتری 4500 میلی آمپری با شارژدهی عالی
  • شارژ سریع 25 واتی
معایب
  • ابعاد بزرگ می تواند برای برخی کاربران دردسر ساز باشد
  • خش پذیری شدید بدنه و جذب اثر انگشت
  • مقاوم نبودن در برابر آب و گرد و غبار
  • حسگر اثر انگشت کند
  • عملکرد گرافیکی نسبتا ضعیف
  • قیمت بالا

همکاران تحریریه

  • عکس ها از فرامرز نادری
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ماهان حسین زاده
    ماهان حسین زاده | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

    من الان A70 دارم.عالیه.راضیم ازش.

  • M.Gh
    M.Gh | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

    آلان گوشی من galaxy A70عه و خیلی ازش راصیم و دوسنش دارم?

  • MahanM93
    MahanM93 | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    Mi 9 SE رو که همین الان با قیمتی کمی پایین تر موجود است ترجیح میدم. 6 میلیون بدی بعد اسنپ 675؟

  • lovea
    lovea | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    با توجه به شرایط ارزی و قیمت چه میان رده چه پرچم دار به نظرم فقط xiaomi ! یعنی ارزش خریدخیلی بالای یک محصول با توجه به قیمت و کیفیت= محصولات xiaomi
    مثلا گوشی پوکوفون f1 xiaomi

    • sajad rezvani
      sajad rezvani | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

      یکی از رفیقای من یکی دو ساله Xiaomi داره، بسیار بی کیفیته، در ابتدا خوب بود و عملکرد قابل قبول داشت ولی الان هی هنگ میکنه، دوربینش مشکل پیدا کرده و تقریبا کار کردن باهاش غیر ممکن و نچسبه

  • hassan13766
    hassan13766 | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    شیائومی k20 pro با این هم قیمته ولی این کجا و آن کجا....واقعا اپل و سامسونگ شورشو درآوردن

    • امیر
      امیر | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

      خیلی باهات موافقم. چقدرم خوشگله این k20 لامصب هم آبیش قشنگه هم قرمزش.

مطالب پیشنهادی