ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معامله رمز ارزها در کشور
تکنولوژی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: معامله بیت کوین در کشور ممنوع است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن اعلام این موضوع که مساله استخراج بیت کوین به دولت محول شده، تاکید کرد که همچنان طبق مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی، معامله رمز ارزها در کشور ممنوع ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن اعلام این موضوع که مساله استخراج بیت کوین به دولت محول شده، تاکید کرد که همچنان طبق مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی، معامله رمز ارزها در کشور ممنوع است.

با منتشر شدن خبرهای مختلفی درباره استخراج رمزارزها در مناطق مختلف کشور، موضوع رمزارزها و ماین کردن آنها بیش از پیش در نهادهای حاکمیتی مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که هنوز قانون مدون و مصوبه رسمی برای استخراج آنها در ایران وجود ندارد.

معامله رمز ارزها در کشور

«ناصر حکیمی» در گفتگو با تسنیم تاکید کرده است که مساله استخراج بیت کوین به دولت محول شده تاکید کرده که همچنان طبق مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی، معامله رمز ارزها در کشور ممنوع است. او همچنین اذعان داشته که تولید بیت‌کوین با خرید و فروش آن تفاوت دارد:

«خرید و فروش بیت‌کوین در ایران ممنوع است، در نتیجه مردم نباید وارد این حوزه شوند. نوسان قیمت بیت‌کوین بسیار زیاد است ضمن آنکه این ارزها ریسک قانونی هم دارند. لذا توصیه اکید می‌کنیم که مردم وارد این بازی نشوند.»

معامله رمز ارزها در کشور

او با اشاره به گفته‌های رییس مرکز ملی فضای مجازی درباره ساماندهی وضعیت استخراج ارزرمزها با کمک بانک مرکزی و کمیسیون اقتصاد تصریح می‌کند که مصوبه هنوز در دولت تصویب نشده است که بانک مرکزی بخواهد به تکالیف ذکر شده در آن التزام عمل داشته باشد. حکیمی همچنین دور زدن تحریم‌ها به وسیله بیت‌کوین را نه رد و نه تایید کرد و درباره آن گفت:

«در این خصوص نمی‌توان اظهار نظر صریحی کرد. اما آنچه که مشخص است باید به ظرفیت فروشنده خارجی و همچنین قابلیت تبدیل بیت کوین یا سایر رمز ارزها به ارزهای مورد قبول فروشندگان خارجی توجه داشت.»

حکیمی با اشاره به پیش نویس سیاستنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی پیرامون ارزهای مجازی نوشته شده می‌گوید که این سازمان نسبت به مساله رمزارزها بی‌اهمیت نبوده و «بنا دارد بنا به اقتضا بیانیه های لازم را در زمان مناسب به مردم بدهد تا از ورود آسیب به عموم جلوگیری شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    عین مزرعه حیوانات جورج اورول

    1-هیچ حیوانی حق ندارد روی تخت بخوابد
    2-هیچ حیوانی حق ندارد توی خانه زندگی کند
    3- هیچ حیوانی حق ندارد مشروبات الکلی مصرف کند

    به غیر از خوک ها? ?

    • آریا
      آریا | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

      همه حیوانات با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند

  • Mehran
    Mehran | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    یکی نیست بگه گاگول آمریکا با این ابهتش نتونسته بیتکوین ممنوع کنه بعد تو میخوای ممنوع کنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی