ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فورد از نسخه مسابقه ای تولید محدود GT در فستیوال سالیانه گودوود پرده برداری کرد

فورد از نسخه مخصوص سوپرخودرو افسانه ای خود یعنی GT پرده برداری کرد. این سوپرخودرو که تنها امکان حضور در پیست های اتومبیل رانی را دارد توسط بخش پرفورمنس شرکت فورد و شریک تجاری فورد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

فورد از نسخه مخصوص سوپرخودرو افسانه ای خود یعنی GT پرده برداری کرد. این سوپرخودرو که تنها امکان حضور در پیست های اتومبیل رانی را دارد توسط بخش پرفورمنس شرکت فورد و شریک تجاری فورد در مسابقات اتومبیل رانی، یعنی مولتی ماتیک توسعه پیدا کرده است. طبق اعلام فورد این مدل سطح جدیدی از عملکرد نسل فعلی فورد GT MKII را به نمایش خواهد گذاشت.

از آن جا که این محصول قرار نیست در هیچ مسابقه اتومبیل رانی شرکت کند توسط قوانین اتومبیل رانی محدود نشده است و این امکان فراهم شده تا در تمامی بخش ها فورد و مولتی ماتیک این سوپرخودرو را به نهایت مرزهای عملکردی آن برسانند.

تنها 45 دستگاه از این سوپرخودروی تاریخی برای مشتریان متمول و خوش شانس با برچسب قیمت پایه ای 1.2 میلیون دلاری به فروش خواهد رسید. سال گذشته فورد به دلیل استقبال بسیار زیاد از این سوپرخودرو تولید محدود تعداد مدل های تولیدی را از 1000 دستگاه به 1350 دستگاه افزایش داد.

موتور 3.5 لیتری V-6 دو توربو با نام تجاری Ecoboost در این مدل توانایی تولید حداکثر قدرت 700 اسب بخار را دارد. مدل شهری فورد GT قدرتی برابر با 647 اسب بخار و مدل مخصوص مسابقات اتومبیل رانی استقامت (لمانز) در کلاس GTEPro  نیز با توجه به قوانین این مسابقات تنها 493 اسب بخار تولید می کند.

جدای از تغییرات در بخش قوای محرکه، بیشترین تغییرات در بخش آیرودینامیک و شاسی خودرو صورت گرفته است.

با استفاده از بال و دیفیوزر عظیم الجثه و اسپیلیتر بزرگ در بخش جلویی خودرو در مجموع این مدل در حدود 400 برابر نیروی رو به پایین بیشتری به نسبت مدل شهری تولید می کند.

مدل شهری دارای سیستم تعلیق و فنربندی هیدرولیکی است که این سیستم به کلی در این مدل تولید محدود حذف شده تا کاهش وزن 150 کیلوگرمی را تنها در این بخش شاهد باشیم. به جای این سیستم تعلیق، شرکت مولتی ماتیک سیستم اختصاری خود یعنی DSSV را بر روی این مدل نصب کرده است که به معنای سیستم تلعیق و فنربندی دینامیک مجهز به شیر اسپولی است. این سیستم با ارتفاع پایین تر اما ثابت امکان افزایش هندلینگ خودرو و همینطور بهبود عملکرد آیرودینامیکی را ممکن می سازد.

ترمز خودرو تغییری نداشته است و شاهد استفاده از همان ترمزهای گران قیمت کربن سرامیکی مدل شهری هستیم. رینگ های خودرو نیز از نوع 19 اینچی آلومینیومی فورج کاری شده با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت GT مخصوص پیست های اتومبیل رانی است.

فورد از سیستم خنک کننده جدیدی برای این مدل استفاده کرده است. با پاشش آب سرد پر فشار درون سیستم خنک کننده موتور خودرو از کاهش عملکرد موتور تحت دمای بالا جلوگیری کند.

ورودی هوای سقفی نیز مشابه با مدل مسابقه ای GTE Pro است که هوای اضافی را برای موتور و همچنین خنک کردن کلاچ و جعبه دنده فراهم می کند.

فورد GT

صندلی های مسابقه ای اسپارکو با کمربند 6 نقطه ای، سیستم اطلاعت مخصوص پیست های اتومبیل رانی و همچنین یک دوربین دید عقب نیز از مهم ترین تغییرات داخل اتاق این خودرو به شمار می رود.

رئیس بخش فنی شرکت مولتی ماتیک در مورد این سوپرخودرو می گوید:

به دلیل محدودیت های بسیار زیاد خودروهای شهری، فورد امکان عرضه تمامی پتانسیل GT در مدل شهری را نداشته است و از آن جا که GT ذاتا یک خودروی مسابقه ای به شمار می رود با برداشتن این محدودیت ها می توان به عمق توانایی های این سوپرخودرو پی برد که در نتیجه شاهد افزایش عملکرد در تمامی بخش های خودرو هستیم.

اولین نمایش از این سوپرخودرو بسیار خاص در فستیوال گوودوود خواهد بود و به طور مستقیم توسط شرکت مولتی ماتیک به خریداران عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی