ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Updates for Samsung
تکنولوژی

اپلیکیشن Updates for Samsung به دلیل کلاهبرداری از گوگل پلی برداشته شد

هفته گذشته گروه امنیتی CSIS از حضور یک اپلیکیشن بسیار مشکوک در پلی‌استور به نام Updates for Samsung خبر داد که ادعا می‌کرد آپدیت‌ اندروید دیوایس‌های سامسونگ را زودتر از خود این شرکت به دست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

هفته گذشته گروه امنیتی CSIS از حضور یک اپلیکیشن بسیار مشکوک در پلی‌استور به نام Updates for Samsung خبر داد که ادعا می‌کرد آپدیت‌ اندروید دیوایس‌های سامسونگ را زودتر از خود این شرکت به دست کاربران می‌رساند.

این ادعا دروغ نبود، چرا که با نصب اپلیکیشن واقعا آپدیت‌های نرم‌افزاری سامسونگ را دریافت می‌کردید. اما مسئله از آنجا به کلاهبرداری تبدیل می‌شد که برای دریافت این آپدیت‌های رایگان از اپلیکیشن Updates for Samsung باید هزینه می‌پرداختید.

به همین دلیل، گوگل امروز در گفتگو با وبسایت ورج اعلام کرده که اپلیکیشن مذکور را به دلیل تخطی از قوانین پلی استور به حالت تعلیق درآورده است. البته هنوز مشخص نیست که منظور گوگل دقیقا چه قوانینی بوده است.

اپلیکیشن Updates for Samsung

هفته گذشته Updato، توسعه‌دهنده اپلیکیشن در گفتگو با وبسایت BleepingComputer  مدعی شد که او و تیمش اپلیکیشن را برای «حذف سرویس فرمویر و پرداخت‌های غیر گوگلی» از پلی استور خارج کرده‌اند و نیت‌شان از ارائه این محصول کمک و «تسهیل کار کاربران» بوده است.

جالب است بدانید که این اپلیکیشن بیش از شش سال در پلی استور حضور داشته و طی این مدت به آمار بیش از 10 میلیون دانلود دست یافته بوده که برای یک اپلیکیشن کلاهبرداری رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

ارائه آپدیت‌های سیستمی برای گوشی‌های اندروید معمولا پروسه زمان‌بری است و بسیاری از انتظار برای دریافت این آپدیت‌ها متنفر هستند، به همین دلیل حاضرند برای دریافت سریع‌تر این آپدیت‌ها پول هم بپردازند و دقیقا همین موضوع بود که به دستمایه سازندگان اپلیکیشن Updates for Samsung برای کلاهبرداری تبدیل شد.

اگر چه Updates for Samsung واقعا آپدیت‌های سامسونگ را توزیع می‌کند، اما به دلیل دریافت پول بابت این کار در دسته محصولات کلاهبرداری قرار می‌گیرد. تا این لحظه افراد زیادی با دانلود این اپلیکیشن فریب خورده‌اند، اما گوگل امیدوار است که حالا با حذف اپلیکیشن از پلی استور بتواند از فریب خوردن افراد بیشتر جلوگیری کند، هر چند که خیلی دیر به این کار اقدام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    این که کلاهبرداری نیست.
    تو با دست خودت بری یه چیز رو بخری و بگیری و اتفاقا درست هم کار کنه کلاهبرداریه؟
    اینجوری سونی هم کلاهبرداری کرد چون ps classic رو به کاربرای اول با قیمت بیشتری فروخت.

  • abbasalim
    abbasalim | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    الان از هرسایتی میخوای آپدیت گوشیت رو بگیری میگه پول بده.

مطالب پیشنهادی