ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوتاه مزدا 3 2019؛ جواهری از سرزمین سامورایی

مزدا 3 2019 به دلیل برخورداری از سامانه تمام چرخ محرک نسبت به گذشتگان خود متمایز گردیده است. امروز قصد بررسی مزدا 3 مجهز به سامانه تمام چرخ محرک را داریم و می‎خواهیم بدانیم که ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

مزدا 3 2019 به دلیل برخورداری از سامانه تمام چرخ محرک نسبت به گذشتگان خود متمایز گردیده است. امروز قصد بررسی مزدا 3 مجهز به سامانه تمام چرخ محرک را داریم و می‎خواهیم بدانیم که سیستم مذکور چگونه بر شخصیت این خودروی جمع و جور ژاپنی تاثیر گذاشته است.

مزدا3 2019

اگر در محدوده زندگی شما آب و هوا چندان ایده‌آل نیست و زمستان‎های سرد و یخبندان را تجربه می‎کنید، مزدا 3 چهارچرخ محرک یکی از بهترین گزینه‎ها برای شما خواهد بود.

مزدا3 2019

سامانه‎ی انتقال نیروی جدید هنوز هم در کنار همان پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر استاندارد انجام وظیفه می‎نماید.

یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز تنها جعبه‎دنده در نظر گرفته شده برای مزدا 3 مدل 2019 تمام چرخ‎محرک خواهد بود.

پیشرانه چهار سیلندر مزدا3 قادر به تولید 186 اسب‎بخار قدرت و 252نیوتن متر گشتاور است. جعبه‌دنده نیز از نظر مکانیکی کاملا مشابه مدل ۲۰۱۸ است با این تفاوت که به‎روز رسانی‎های نرم افزاری موجب شده تا تعویض دنده نرم‎تری را از سوی آن شاهد باشیم.

یک تغییر مهم دیگر در نسخه 2019 مزدا 3 ،  به جایگزینی سیستم تعلیق عقب (از نوع مالتی لینک) با یک سیستم تعلیق فنر پیچشی مربوط می‌شود که دلیل این امر نیز افزایش ارتفاع سواری خودرو اعلام شده است.

حین رانندگی با این اتومبیل در مسیرهای برفی، به وضوح مشخص می‎شود که سامانه چهار چرخ محرک چقدر در افزایش پایداری و عبور ایمن‎تر از پیچ‎ها موثر واقع شده و میزان چسبندگی خودرو را افزایش داده است.

همچنین سامانه جی وکتورینگ که به طور استاندارد در تمامی نسخه های مزدا 3 2019 یافت می‌شود نیز با کاهش گشتاور پیشرانه و انتقال جرم خودرو به محور جلو، باعث افزایش دقت سیستم فرمان حین عبور از پیچ‎ها گردیده و مانع خروج چرخ‎ها از شعاع مجاز پیچ جاده می‌شود.

در واقع سیستم جی وکتورینگ در مواقع لزوم موجب می‌شود تا دماغه خودرو از مسیر منحرف نگردد. این سیستم حتی در سرعت‎های بسیار زیاد نیز وظیفه خود را به خوبی و سریعا انجام می‌دهد.

حرکت در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی زمینه مناسبی را فراهم نمود تا مزدا 3 قابلیت‎هایش را به رخ بکشد.

غربیلک فرمان در سرعت‎های پایین مقداری سفت می‎شود اما واکنش‎های دقیقی از خود نشان داده و کنترل نمودن خودرو را تسهیل می‎نماید.

رفتار شاسی نیز به طرز مشابهی مناسب بوده و در پیچ‎های متعدد مسیر، در برابر بادی-رول (حرکت گهواره‌ای) از خود مقاومت نشان می‎دهد.

سیستم تعلیق جدید فنر پیچشی مزدا 3 بالانس مناسبی بین راحتی و ویژگی‌های دینامیکی ایجاد نموده است. طبق ادعای مهندسان شرکت خودروسازی مزدا، در تعلیق جدید از فنرهای سفت‎تر به گونه‌ای بهره برده شده که کیفیت و راحتی سواری خودرو دچار لطمه نشود؛ لازم است اذعان کنیم در عمل نیز این ادعا برای ما ثابت شد.

میزان مصرف سوخت مزدا 3 هاچبک تمام‏‎چرخ محرک معادل 9.8 (شهر )، 7.3 (جاده) و 8.7 لیتر در هر 100کیلومتر به صورت ترکیبی است که بین رقبا میزان مصرف سوخت نسبتا بیشتری را نشان می‎دهد.

تغییرات ظاهری بیرونی و درونی مزدا 3 مدل 2019 این خودرو را به یکی از چشم نوازترین محصولات این کلاس خودرویی بدل نموده است.

طراحی داخلی فوق العاده زیبا و خصیصه‌های رانندگی برتر مزدا3  این خودرو را بسیار متمایز نموده است.
قیمت مزدا 3 2019 نسخه هاچبک تمام چرخ محرک از 24 هزار دلار شروع شده که برای مدل سدان معادل 25 هزار دلار آب می‎خورد. فول آپشن‎ترین نسخه‎های مزدا3 نیز نهایتا در حدود 28 الی 29 هزار دلار هزینه در بر خواهند داشت.

مزدا 3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    ده ساله دارن مدل2009رو به اسم new تو اینجا میفروشن???

  • اینی که واس ماس از ماس که بر ماس
    اینی که واس ماس از ماس که بر ماس | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    یه جواهر لیز و لزج ?

  • Dante_May_Cry
    Dante_May_Cry | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    این الان باید ۱۰۰ میلیون میبود:|

مطالب پیشنهادی