ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دسته بازی اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

لذت بازی حرفه‌ای: معرفی بازی‌های موبایلی که از کنترلرهای فیزیکی پشتیبانی می‌کنند

در این سال‌ها سازندگان زیادی سعی کرده‌اند تا به محدودیت‌های صفحات لمسی غلبه کنند و اگرچه در مواردی هم به نتیجه رسیده‌اند ولی خیلی‌ها هنوز کنترلرهای فیزیکی را به تاچ اسکرین گوشی‌ ترجیح می‌دهند. یکی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

در این سال‌ها سازندگان زیادی سعی کرده‌اند تا به محدودیت‌های صفحات لمسی غلبه کنند و اگرچه در مواردی هم به نتیجه رسیده‌اند ولی خیلی‌ها هنوز کنترلرهای فیزیکی را به تاچ اسکرین گوشی‌ ترجیح می‌دهند. یکی از راه حل‌ها برای این مشکل استفاده از کنترلرهای فیزیکی در تلفن‌های هوشمند است. کافیست گیم‌پد را به موبایل وصل کرده و جای صفحه لمسی این بار با کنترلر بازی را ادامه بدهید.

در مطلب پیش‌رو به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم، عناوینی که به صورت رسمی از گیم‌پد پشتیبانی می‌کنند. روی کلمه «رسمی» تاکید می‌کنم چون در دیوایس‌های اندرویدی، اگر بازی از کنترلر پشتیبانی نکند باز می‌توان با گیم‌پد تجربه‌اش کرد. فقط تفاوت اینجاست که در این عناوین، جای دکمه‌ها دیگر ترتیب درستی ندارد و به‌همین خاطر احتمال دارد آنطور که باید لذت نبرید.

بروزرسانی: [این لیست در تاریخ 18 تیر 98 به‌روزرسانی شده است]

Horizon Chase

دسته بازی اندروید

  • بازی آفلاین است.

یکی از بهترین بازی‌های موبایل در سبک مسابقه‌ای رترو که می‌شود پیدا کرد. تقریبا 100 مسیر مسابقه برای این بازی در نظر گرفته شده و تنوع ماشین‌ها هم بسیار زیاد است. به علاوه قابلیت سیو بازی به صورت کلاود در سرویس گوگل پلی گیمز، آپگرید ماشین‌ها و حداقل 10 رویداد متفاوت در بازی گنجانده شده است. از همه مهمتر Horizon Chase یکی از بهترین پشتیبانی‌ها را از کنترلرها ارائه می‌کند و در استفاده از گیم پد هیچ مشکلی نخواهید داشت.

Horizon Chase - World Tour

Horizon Chase - World Tour

سازنده: Aquiris Game Studio S.A قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 34/672.3 مگابایت زبان:

Oddmar

دسته بازی اندروید

  • بازی آفلاین است.

بازی‌های پلتفرمر از آن دسته هستند که بازی کردنشان با گیم پد لذت خیلی بیشتری نسبت به صفحات لمسی دارد. Oddmar هم جزو همین دسته است و با مکانیزم ساید اسکرولینگ، گرافیک زیبا و مکانیک مناسب به یکی از گزینه‌های خوب این لیست تبدیل می‌شود. بازی از 24 مرحله تشکیل شده و باید به وایکینگی که از افتخاراتش خلع شده کمک کنید تا دوباره به اوج بازگردد. بازی از قابلیت‌های کلاود گوگل پلی گیمز و اچیومنت‌ها هم پشتیبانی می‌کند. نسخه دموی بازی رایگان است اما برای ادامه آن باید مبلغی پرداخت کنید.

Oddmar

Oddmar

سازنده: Mobge Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 90/271.7 مگابایت زبان:

Stickman Skate Battle

دسته بازی اندروید

  • بازی آنلاین و آفلاین است.

یک بازی ورزش آنلاین خوب که پشتیبانی مناسبی هم از کنترلر دارد. در این بازی باید با رقبا در مدهای متنوعی به صورت آنلاین مسابقه دهید و با به دست آوردن بیشترین امتیاز یا انجام دادن بیشترین حرکات ژانگولر آن‌ها را شکست دهید. Stickman Skate Battle مدهای تمرینی و تورنمنت‌های روزانه و هفتگی دارد و به صورت آفلاین هم می‌توانید آن را بازی کنید.

Stickman Skate Battle

Stickman Skate Battle

سازنده: Djinnworks GmbH قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 100/527.5 مگابایت زبان:

Dungeon Hunter 5

دسته بازی اندروید

  • بازی آنلاین است.

اگر تا به حال با انجام بازی‌های هک اند اسلش روی نمایشگر مشکل داشتید می‌توانید با کنترلر Dungeon Hunter 5 که کمی هم عناصر نقش آفرینی دارد را تجربه کنید. در بازی باید یک هیرو انتخاب کنید و آن را به سلاح و تجهیزات مورد نظر خودتان آراسته و به همراه دیگر بازیکنان به قلع و قمع شیاطین، دیوها، هیولاها و راهزن‌های پلید بپردازید. در مجموع کنترل بازی خوب طراحی شده و اگر از گیم پد استفاده کنید بهتر هم می‌شود و می‌تواند لحظات لذت بخشی برایتان رقم بزند.

Dungeon Hunter 5

Dungeon Hunter 5

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 50/3000 مگابایت زبان:

Unkilled

  • بازی آنلاین است

استفاده از دسته بازی اندروید در گوشی‌ها سه دلیل دارد؛ پورت‌های قدیمی کنسول‌ها، بازی‌های اکشن و عناوین رانندگی. به دلیل اول و سوم در ادامه مطلب می‌پردازیم ولی در ارتباط با عناوین اکشن، با وجود پیشرفت کنترل بازی‌های لمسی در یکی دو سال اخیر همچنان تجربه این بازی‌ها با کنترلرهای فیزیکی لذت دیگری خواهد داشت. UNKILLED که اثری از سازندگان شادوگان (Shadowgun) است و بازیکن را به جنگ با زامبی‌ها می‌فرستد، یکی از گزینه‌های خوب تیراندازی به حساب می‌آید که تجربه‌اش با کنترلر خالی از لطف نیست.

UNKILLED - Zombie Online FPS

UNKILLED - Zombie Online FPS

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 955.2 / 456.03 مگابایت زبان:

Modern Combat 5 Blackout

  • بازی آنلاین است

پشتیبانی از کنترلرهای فیزیکی جزئی جدانشدنی از بازی‌های گیم‌لافت بوده و خیلی از عناوین این استودیو از گیم‌پد پشتیبانی می‌کنند. چه آسفالت 8 و اکستریم که از بهترین‌های ریسینگ گوشی هستند، چه مدرن کامبت 5 که هنوز بروزرسانی دریافت می‌کند و چه Order & Chaos 2 که اثری نقش آفرینی است. البته فرانسوی‌ها در بازی‌های جدیدترشان دیگر به این ویژگی بها نداده‌اند و به همین خاطر آسفالت 9 و مدرن کامبت ورسس هیچکدام پشتیبانی رسمی از دسته بازی اندروید و iOS ندارند.

Modern Combat 5: eSports FPS

Modern Combat 5: eSports FPS

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 1400 / 1450 مگابایت زبان:

Rush Rally 2

  • بازی آفلاین است

در بازی‌های رانندگی، گوشی می‌تواند نقش فرمان ماشین را داشته باشد و بنابراین تجربه اینگونه بازی‌ها با خود صفحات لمسی حال و هوای خودش را دارد ولی برای بعضی عناوین شبیه‌سازی که در آن‌ها کنترل اتومبیل‌ها چالش‌های خودش دارد، استفاده از گیم‌پد هم پیشنهاد خوبی است. Rush Rally 2 یا گرید اتو اسپورت به لطف پیاده‌سازی خوب فیزیک ماشین‌ها توانسته‌اند ماشین‌سواری را واقعی‌تر از همیشه به تصویر بکشند و یک حرکت اشتباه می‌تواند منجر به شکست بشود. بنابراین برای دقت بیشتر، گیم‌پد جایگزین مناسبی است.

Rush Rally 2

Rush Rally 2

سازنده: Brownmonster قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 163.2 / 81.69 مگابایت زبان:

Bully: Anniversary Edition

  • بازی آفلاین است

برخلاف پورت‌های امسال، بازی‌های قدیمی‌‌تری که از پلتفرم‌های خانگی راه‌شان را به تلفن‌های هوشمند باز کردند آن‌قدرها با صفحات لمسی بهینه نشده‌ بودند. نه اینکه یک تجربه عذا‌ب‌آور انتظار مخاطب را می‌کشید ولی محدودیت‌های گوشی بعضی جاها حس می‌شد. راک‌استار همانند گیم‌لافت همیشه روی خوش به پشتیبانی از گیم‌پد نشان داده و تقریبا تمام پورت‌هایش از این کنترلرهای فیزیکی پشتیبانی می‌کنند: جی‌تی‌ای‌ها، مکس پین و بولی.

Bully: Anniversary Edition

Bully: Anniversary Edition

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2400 / 1960 مگابایت زبان:

Oddworld Strangers Wrath

  • بازی آفلاین است

از سری Oddworld سه بازی برای موبایل پورت شده است؛ Munch's Oddysee که عنوانی ماجراجویی بوده، Stranger's Wrath که یکی از بازی‌های سبک اکشن/ماجراجویی به شمار می‌شود و New 'n' Tasty که در جرگه عناوین پلتفرمر قرار می‌گیرد. بین این بازی‌ها Stranger's Wrath به خاطر ذات اکشنش گزینه بهتری است تا با دسته بازی اندروید و iOS به سراغش بروید. بازی داستان شخصیتی به اسم «غریبه» را روایت می‌کند که برای انجام کاری باید پولی را جمع آوری کند.

Oddworld: Stranger's Wrath

Oddworld: Stranger's Wrath

سازنده: Oddworld Inhabitants قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1200 / 1130 مگابایت زبان:

Implosion - Never Lose Hope

  • بازی آفلاین است

سایتوس 2 امسال منتشر شد و امیدوارم گزینه بعدی «رایارک گیمز» (Rayark Games) ادامه Implosion باشد. با وجود اینکه سال‌ها از عرضه بازی می‌گذرد ولی Implosion با گرافیک بالا و اکشن پر ریتم خودش، جزو معدود بازی‌های موبایلی بود که توانست گوشی‌ها را یک قدم به پلتفرم‌های خانگی نزدیک‌تر کند. بازی بیست سال بعد از سقوط زمین را به تصویر می‌کشد، زمانی که انسان‌ها دوباره در معرض انقراض قرار گرفته‌اند و حالا به عنوان آخرین امید زمینی‌ها باید به جنگ با دشمنان بروید.

Implosion - Never Lose Hope

Implosion - Never Lose Hope

سازنده: Rayark قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2600 / 1460 مگابایت زبان:

Portal Knights

  • بازی آنلاین و آفلاین است

Portal Knight یکی از بازی‌های شبیه به ماینکرافت بوده و با وجود اینکه هر دو از کنترلرهای فیزیکی پشتیبانی می‌کنند ولی چیزی که باعث شده از Portal Knight نام ببریم، بخش اکشن‌‌تر بازی است. در اینجا هم با چیزهایی که دارید وسیله‌های مختلف می‌سازید و در برابر دشمنان از خود محافظت می‌کنید اما به‌خاطر پر رنگ‌تر بودن المان‌های سبک نقش آفرینی می‌توانید با بقیه بازیکن‌ها همراه شده، به جنگ با بقیه بروید یا اسلحه‌های جدیدتر بگیرید.

Portal Knights

Portal Knights

سازنده: 505 Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 / 648.8 مگابایت زبان:

Sega Forever

  • بازی آنلاین و آفلاین است

سال گذشته سگا با معرفی سرویس Sega Forever عناوین کلاسیک کنسول‌هایش را به موبایل آورد. بنابراین جای استفاده از امولاتورها که هر کدام مشکلات خود را داشتند، الان دیگر کافیست به مارکت‌ها سر زده و بازی‌های مگا درایو و دریم کست را دانلود کنید. نکته اینجاست عناوین Sega Forever هیچکدام کنترل پیچیده‌ای ندارند و با همان صفحات لمسی نیز می‌توان یک تجربه نوستالژی داشت ولی برای راحتی بیشتر دسته بازی اندروید و iOS نیز پیشنهاد می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    بازی اول و دوم ..never lose hoop ..عالی بودند

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    اقای کریمی از اون جای که سال ۲۰۱۹ نزدیک هست مثل سال های قبل در مورد بازی های مورد انتظار سال ۲۰۱۹ هم یه چیزی بنویسید

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

      سلام، حتما این مطلب رو هم در برنامه‌های آتی خودمون قرار میدیم. در یکی از مطالب در ارتباط با درآمد بازی‌های موبایل نوشتید که من فراموش کردم جواب بدم، معذرت می‌خوام.

      قبلا مطلبی با این مضمون کار کرده بودیم و در اون به بازی‌هایی که بیش از 1 میلیارد دلار فروخته بودند، پرداختیم. در حالت کلی هم که فروش صنعت بازی موبایل بیشتر از کنسول هاست. حالا اگر فرصتش پیش اومد باز بیشتر به این مسئله می‌پردازیم:

      http://dgto.ir/mii

      • Mamad Shafi
        Mamad Shafi | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

        اره اون مطلب رو خونده بودم ولی مثلا بازی های مثل فیفا موبایل pes دریم لیگ ساکر و بازی های معروف و پر طرفتار و البته شرکت ها هم بیشتر به اون ها اشاره کنید ممنون میشم

مطالب پیشنهادی