ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: راه‌هایی برای ترغیب شرکت‌های خارجی جهت همکاری با اندروید ایرانی داریم

وزیر ارتباطات در حاشیه اختتامیه گردهمایی استارت‌آپ‌های فضایی واقع در مرکز صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با دیجیاتو خبر داد که به جز شرکت جی ال ایکس، شرکت‌های داخلی دیگری هم هستند که برای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۷

وزیر ارتباطات در حاشیه اختتامیه گردهمایی استارت‌آپ‌های فضایی واقع در مرکز صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با دیجیاتو خبر داد که به جز شرکت جی ال ایکس، شرکت‌های داخلی دیگری هم هستند که برای رشد اندروید ایرانی همکاری خواهند کرد. او همچنین در پاسخ به این سوال که اگر شرکت‌های سازنده موبایل خارجی با این پروژه همکاری نکنند، می‌توان اندروید ایرانی را شکست خورده نامید یا خیر، عنوان کرد که برای به تفاهم رسیدن با شرکت‌های خارجی راهکارهایی وجود دارد. او البته اعلام این راهکارها را به آینده موکول کرد.

از سوی دیگر معاون وزیر ارتباطات، «امیر ناظمی» نیز ضمن تایید گفته‌های جهرمی و تاکید براینکه شرکت‌های داخلی دیگری جز GLX نیز در زمینه همکاری با اندروید ایرانی وجود دارند، به دیجیاتو می‌گوید که معمولاً سازنده‌های موبایل حساسیتی روی سیستم عامل ندارند:

«در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های سامسونگ و چند مدل گوشی دیگر قابلیت نصب اندروید ایرانی را دارند، به خصوص مدل‌های جدید سامسونگ. کاربر ایرانی اگر تمایل داشته باشد می‌تواند این نسخه را نصب کند، اگر تمایلی وجود نداشته باشد هم اجباری نیست. معمولا تولید کننده موبایل، سیستم عامل را الزام نمی‌کند. ممکن است بگوید اگر از یک سیستم عامل دیگر استفاده کردید، دیگر برخی سرویس‌ها را گارانتی نمی‌کنم. اینجا کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که از این نسخه اندروید استفاده کند یا نکند.»

ناظمی می‌گوید آنها چرخ را از اول اختراع نکردند که حالا اسم آن را سیستم عامل بومی بگذارند: «ما از نسخه متن‌باز استفاده کرده‌ایم و پولی هم به کسی نداده‌ایم تا این کار را انجام دهد. صرفاً پلتفرم متن بازی که وجود داشته، کاستومایز (سفارشی) شده است.»

معاون وزیر ارتباطات تاکید می‌کند که اندروید داخلی برای این توسعه پیدا نکرده که همه از آن استفاده کنند، بلکه یک جایگزین در برابر تحریم‌های گوگل است. او می‌گوید که اندروید ایرانی یک پروسه است و جزییات روند آن به آرامی اعلام خواهد شد: «برخی از قسمت‌ها ممکن است تبدیل به پروژه‌های علمی شود و کم کم این موضوع بیزینس مدل خودش را پیدا می‌کند.»

ناظمی همچنین گفت: «نه این ادعا وجود دارد که این نسخه اندروید بهتر از نسخه اصلی کار می‌کند نه می‌گوییم همه مردم باید از آن استفاده کنند. حرف این است که حالا جایگزینی برای اندروید گوگل وجود دارد و در بدترین سناریوی احتمالی، یک جایگزین در داخل کشور وجود دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

    لاشخور های یک سنتی چقدر میسوزن از این خبر ها...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی