ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشی جدید از ارتباط کارمندان هواوی با ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی چین می‌گوید

مدارکی از سابقه کارمندان هواوی افشا شده که آن‌ها را به ارتش چین و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور مرتبط می‌کند. این گزارش می‌تواند تنش‌های بیشتری را بین دولت چین و آمریکا در پی داشته باشد. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

مدارکی از سابقه کارمندان هواوی افشا شده که آن‌ها را به ارتش چین و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور مرتبط می‌کند. این گزارش می‌تواند تنش‌های بیشتری را بین دولت چین و آمریکا در پی داشته باشد.

بر اساس گزارش تلگراف، رزومه کارمندان هواوی ارتباط آن‌ها را با ارتش چین و به ویژه آژانس‌های سایبری آن اشکار می‌کند. یک اتاق فکر مستقر در لندن به نام The Henry Jackson Society به همراه «کریستوفر بالدینگ» استاد دانشگاه فولبرایت ویتنام، ادعا کرده‌اند که حدود 100 کارمند هواوی با آژانس‌های اطلاعاتی و ارتش چین ارتباط نزدیکی دارند.

کارمندان هواوی

بالدینگ در این رابطه گفته:

ما رزومه کارمندان هواوی را استخراج کرده و رابطه محکمی بین هواوی و سطوح مختلف دولت چین، ارتش و نهادهای اطلاعاتی این کشور پیدا کردیم. به نظر من این روابط بسیار سیستماتیک و ساختارمند است.

این گزارش همچنین آشکار می‌کند که برخی از کارمندان هواوی پیشتر به عنوان مامور در وزارت امنیت چین مشغول به کار بوده‌اند و برای پروژه‌های مختلف با ارتش آزادی ملت (PLA) و دانشگاه تکنولوژی‌های دفاعی ارتش چین (NUDT) ارتباط داشته‌اند.

برخی از کارمندان هواوی هم تحصیلات نظامی در بهترین آموزشگاه‌های این کشور را پشت سر گذاشته و ارتباطاتی با یک یگان نظامی شناخته شده داشته‌اند. تحقیق انجام شده همچنین بیان می‌کند که 11 نفر از کارمندان هواوی فارغ‌التحصیلان دانشگاه مهندسی اطلاعات PLA هستند. این آکادمی نظامی به خاطر تحقیقات روی جنگ‌افزارهای اطلاعاتی شهره شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا پیشتر هواوی را در لیست سیاه خود قرار داده بود و شرکت‌های آمریکایی را از فروختن قطعه و محصول به این شرکت چینی منع کرده بود.  باراک اوباما نیز در دوران ریاست جمهوری‌اش فروختن تکنولوژی به NUDT را برای شرکت‌های آمریکایی ممنوع کرده بود.

بعد از اینکه رزومه حدود 25 هزار کارمند هواوی در سیستم کاریابی آنلاین چین بارگذاری شده و در دسترس عموم قرار گرفت، بالدینگ توانیت تحقیق و تحلیل مذکور را روی آن‌ها انجام دهد.

فعلا هواوی صحت و سقم رزومه‌های مورد بررسی را تائید نکرده، اما به نقل از اینسایدر، این شرکت چینی نتایج به دست آمده توسط بالدینگ را در حد حدس و گمان فرض کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    امریکا وقتی ادعایی میکنه کلی سند و مدرک پشتشه. و بر همون اساس اقدام و عمل میکنه.

  • Amir Mahmoudi
    Amir Mahmoudi | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    سلام دیجیاتوی عزیز، من خیلی به رسانه ی شما علاقه دارم، ولی متوجه شدم که شما مطالبتون رو از حیث سیاسی بررسی نمیکنین، به عنوان رسانه ی دیجیتال، هر مطلبی رو پخش میکنین، ولی دامن زدن به تله های رسانه ی دشمن،درست نیست، چون شما رسانه تراز اول هستید، این موضوعاتی که راجب هواوی گفته میشه جنگ رسانه ای هست که مثل ایران، برای چین هم اجرا میکنن، شما چرا تو دامش میفتین؟

    • آریا
      آریا | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

      آخی ? . یادشون نبود چین زن باباتونه. دوژمن داره پته اش رو میریزه رو آب.
      ولی داره میریزه .داره میریزه? ?

    • thepjt
      thepjt | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

      چرا باید فکر کنیم چین دشمن ما نیست ؟؟

مطالب پیشنهادی