ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای چهار
تکنولوژی

رزبری پای 4 با خیلی از شارژرهای USB C شارژ نمی شود

پورت یو اس بی نوع C رزبری پای چهار که آخرین مدل این میکرو کامپیوتر محسوب می شود، دارای مشکلی است که باعث می شود بسیاری از کابل های محبوب یو اس بی C قادر ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

پورت یو اس بی نوع C رزبری پای چهار که آخرین مدل این میکرو کامپیوتر محسوب می شود، دارای مشکلی است که باعث می شود بسیاری از کابل های محبوب یو اس بی C قادر به شارژ کردنش نباشند. ایراد این پورت که تنها راه شارژ کردن رزبری پای محسوب می شود باعث شده دستگاه برای بسیاری از کاربران بی استفاده باشد.

مشکل مذکور برای اولین بار در پستی توسط «تایلر وارد» عنوان شده بود و از آن موقع توسط بسیار افراد دیگر از جمله یکی از بنیان گذاران رزبری پای به نام «Eben Upton» نیز تایید شده است.

طراحی مرجع پورت یو اس بی C بی نظم و گیج کننده است

مشکل اینجاست که درگاه شارژ رزبری پای چهار بین دوتا از پین هایش از یک مقاومت استفاده می کند، اما طبق مشخصات پورت های یو اس بی C، هرکدام از آن ها باید مقاومت مخصوص به خود را داشته باشند. این مسئله باعث می شود کابل های یو اس بی C که نوع «e» هستند و معمولا برای شارژ لپتاپ ها از درگاه تاندربولت استفاده می شوند قادر به شارژ کردن رزبری پای چهار نباشند. چنین کابل هایی به چیپست هایی مجهز شده اند تا قابلیت هایی مانند مقدار برق انتقال داده شده و یا نوع وسیله ای که به آن متصل شده اند را مدیریت کنند. اگر یکی از این کابل ها را به میکرو کامپیوتر رزبری پای 4 متصل کنید، آن را یک آداپتور صوتی تشخیص می دهد و شارژش نخواهد کرد.

رزبری پای چهار

با تایید مشکل بوجود آمده، هم موسس رزبری پای اعلام کرده این مسئله در بروزرسانی های طراحی سخت افزار مدل آینده این دستگاه برطرف خواهد شد و فعلا کاربران باید با یکی از راه های جایگزین مشکل را دور بزنند. یکی از این راه ها استفاده از شارژر اصلی رزبری پای چهار است که از کابل نوع «e» استفاده نمی کند. این فرد اعلام نکرده مدل های اصلاح شده رزبری پای چه زمانی تولید خواهند شد.

گفتنی است بروز مشکلات این چنینی در طراحی پورت های یو اس بی C بسیار متداول است زیرا به گفته برخی کارشناسان طراحی بسیار بی نظم و گیج کننده ای دارد. به نظر آن ها تولید کننده ها نباید به دنبال طراحی برد های خلاقانه باشند و حتما باید مشخصات استاندارد تعیین شده برای طراحی این پورت را عیناً کپی کنند.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dadynaderi1
    dadynaderi1 | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    خسته نباشید جناب حامدی

مطالب پیشنهادی