ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی بلاکچین
تکنولوژی

بانک مرکزی: ایجاد شبکه پولی و پرداخت بر بستر بلاک‌چین غیرمجاز است

بانک مرکزی امروز با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داده است که انتشار رمز‌ارز با پشتوانه ریال، طلا و انواع ارز صرفاً در انحصار همین بانک است. در این اطلاعیه بر اساس قانون پولی و بانکی کشور به فعالین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۲

بانک مرکزی امروز با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داده است که انتشار رمز‌ارز با پشتوانه ریال، طلا و انواع ارز صرفاً در انحصار همین بانک است.

در این اطلاعیه بر اساس قانون پولی و بانکی کشور به فعالین پولی و بانکی تاکید شده که تولید و انتشار پول رایج و تعیین ابزارهای پرداخت در انحصار بانک مرکزی است. بانک مرکزی همچنین با یادآوری مصوبه‌ی شورای عالی مبارزه با پول‌شویی در خصوص رمز‌ارزها، اعلام کرده است که انتشار رمزارز با پشتوانه‌های ریال، طلا و انواع ارز در انحصار بانک مرکزی است.

اطلاعیه بانک مرکزی همچنین فعالیت بر بستر بلاکچین جهت ایجاد شبکه پولی را غیر مجاز اعلام کرده است. در این بخش از اطلاعیه می‌خوانیم:

«تشکیل و فعالیت اشخاص برای ایجاد و اداره شبکه پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک، از نظر این بانک، غیرمجاز محسوب می شود. بانک مرکزی حق پیگرد قانونی اشخاصی که با نادیده گرفتن مقررات، به ایجاد و اداره شبکه اقدام یا نسبت به آن تبلیغ می‌کنند را برای خود محفوظ می داند.»

بانک مرکزی همچنین هشدار داده است که هرگونه ضرر و زیان ناشی از فعالیت بر اساس شبکه‌های پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره‌ای بلوک و کسب و کارهای مرتبط با آن،‌ متوجه ناشرین،‌پذیرندگان و یا متعاملان آن است.

در بخش پایانی اطلاعیه، بانک مرکزی به موضوع استخراج رمزارزها که بحث داغ این روز‌هاست پرداخته است. اطلاعیه می‌گوید که موضوع استخراج رمزارزها در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و پس از اتخاذ تصمیمات لازم، ضوابط آن مطابق با مقررات و مصوبه فوق ابلاغ می شود.

در حال حاضر جدی‌ترین بازیگری که به دنبال ایجاد چنین بستری بر بستر بلاک‌چین است، کنسرسیوم ققنوس نام دارد. بانک پارسیان، گروه توسن، بانک پاسارگاد، هلدینگ داده‌ورزی سداد از بانک ملی و بانک ملت اعضای این کنسرسیوم هستند و قرار بود در ابتدای تیرماه توکن «پیمان» با پشتوانه طلا عرضه شود تا راهی برای یک بازار مبادله کالا به کالا یا بازار مبادله توکن با توکن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    برخلاف قانون اساسی!

  • آریا
    آریا | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    عین مزرعه حیوانات جورج اورول

    1-هیچ حیوانی حق ندارد روی تخت بخوابد
    2-هیچ حیوانی حق ندارد توی خانه زندگی کند
    3- هیچ حیوانی حق ندارد مشروبات الکلی مصرف کند

    به غیر از خوک ها? ?

    همه حیوانات با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند

  • E.A
    E.A | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    چ باهال تحت انحصار ما رمز ارزا اومدن ک اصلا این انحصار شکسته بشه بعد من درک نمیکنم فازشون چیه چرا ی دفه تز های مختلف میدن

  • rezamo
    rezamo | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    الان کی تو این مملکت حاضره ریال نگه داره که شما ها هر وقت بودجه کم میارید ارزش ریالو 400درصد کاهش بدید و دستتون تو جیب تمام مردمه همون بهتر مردم طلا و دلار و بین کوین بخرن از شر بانک مرکزی راحت باشن

مطالب پیشنهادی