ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس بانک مرکزی: دولت به دنبال قانونمند کردن استخراج ارز دیجیتال است

رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت تاکید کرد که کماکان ارزهای دیجیتال غیرقانونی هستند اما دولت تلاش دارد استخراج این ارزهای دیجیتال را قانونمند کند. «عبد الناصر همتی» در حاشیه جلسه هیئت دولت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت تاکید کرد که کماکان ارزهای دیجیتال غیرقانونی هستند اما دولت تلاش دارد استخراج این ارزهای دیجیتال را قانونمند کند.

«عبد الناصر همتی» در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه‌ای برای قانونی کردن ارز دیجیتال دارد، اظهار کرد:

«بانک مرکزی انحصار انتشار پول را دارد، بنابراین ارزهای مبتنی بر طلا یا ریال اگر غیر از بانک مرکزی منتشر شود غیر قانونی است. اما قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال در دستور کمیسیون اقتصادی دولت است و هدف ما این است که استخراج این ارزها را قانونمند کنیم، البته این کار باید بر مبنای هزینه برق صادراتی باشد و مهمتر از آن این که افراد تعهد داشته باشد ارز خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.»

پیش‌تر بارها و بارها توسط نهادها و مقامات مختلف دولتی و حاکمیتی بر ممنوع بودن ارزهای دیجیتال تاکید شده است.  چندی پیش «علی بخشی» رییس سندیکای صنعت برق در نشست خبری خود اعلام کرد که قیمت هر کیلووات ساعت برق فارم‌های ماینینگ ۷ سنت خواهد بود؛ تعرفه‌ای که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

شایان ذکر است بیش از ۸ ماه از دستور دولت به وزارت نیرو و بانک مرکزی به منظور بررسی زیر ساخت های مبادله این ارز می گذرد و تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. بر اساس آمارهای اعلام شده سندیکای برق به نظر می‌رسد رقمی حدود ۵۰۰ تا هزار مگاوات مصرف کل برق ماینینگ در کشور است.

گفتنیست ارز دیجیتال صرفا بر مبنای عملیات ریاضی در برنامه های کامپیوتری و توسط نرم افزارهای خاص و با فرآیندها و الگوریتم های خاص تولید شده و هیچ پشتوانه مادی مانند طلا ندارد و بر این اساس معمولا مورد حمایت دولت ها قرار نمی گیرد ولی برخی از کشورها عرضه این ارز را در برخی از صرافی‌ها و معاملات تجاری خود، مجاز دانستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    قانون ؟
    یا باج گیری؟
    مساله اینست ...

مطالب پیشنهادی