ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن و فورد احتمالا در زمینه تولید خودروهای برقی نیز همکاری می کنند

چند ماه پیش پیش فولکس واگن و فورد همکاری خود در زمینه تولید مشترک خودروهای تجاری سبک را رسانه ای کردند. حال خبر می رسد این دو کمپانی بزرگ آلمانی و آمریکایی به دنبال افزایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

چند ماه پیش پیش فولکس واگن و فورد همکاری خود در زمینه تولید مشترک خودروهای تجاری سبک را رسانه ای کردند. حال خبر می رسد این دو کمپانی بزرگ آلمانی و آمریکایی به دنبال افزایش سطح همکاری ها بوده و قصد دارند در حوزه خودروهای برقی نیز از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

آنطور که یک منبع ناشناس واقف به امور دو شرکت به رویترز اعلام کرده، "چارچوب توافقات" مشخص شده و فولکس واگن پلتفرم MEB را در اختیار شریک آمریکایی خواهد گذاشت.

vw meb platform

پلتفرم MEB به طور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته و هاچبک برقی I.D. 3 اولین اتومبیل برقی است که بر اساس آن تولید می شود. به غیر از I.D. 3، مدل های دیگری مثل نسخه خیابانی کراس اوور کانسپت I.D. Crozz و مدل احیا شده ون معروف میکروباس روی این پلتفرم ساخته خواهند شد.

در جلسه ای که 11 جولای (بیستم تیرماه) برگزار می شود، کمیته نظارت فولکس واگن به بررسی گسترش همکاری های این کمپانی با فورد خواهد پرداخت. تاکنون هیچ یک از سخنگوهای دو برند چیزی را تایید نکرده و فقط از در جریان بودن مذاکرات خبر داده اند.

vw concept

در ماه ژانویه و هنگام رسانه ای شدن شکل گیری ائتلاف فورد و فولکس واگن، همکاری در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و توسعه فناوری خودران جزو برنامه های آتی احتمالی اعلام شده بود.

در حال حاضر دو کمپانی همکاری های خود را بر تولید خودروهای تجاری متمرکز کرده اند. طبق برنامه ریزی ها، فورد تا سال 2022 پیکاپ های سایز متوسط را برای بازارهای بین المللی توسعه خواهد داد؛ این خودروساز مطرح همچنین یک ون تجاری بزرگ را برای بازار اروپا ارایه خواهد کرد. فولکس واگن نیز ساخت ونی با ابعاد کوچک برای کاربردهای شهری را در دستور کار قرار داده است.

بد نیست اشاره کنیم پیش از این فورد با ریوین وارد همکاری شده و 500 میلیون دلار در این استارتاپ میشیگانی سرمایه گذاری کرده است. انتظار می رود فورد از پلتفرم موسوم به "اسکیت برد" ریوین در محصولات برقی خود استفاده کند. این پلتفرم مخصوص پیکاپ ها و شاسی بلندهای الکتریکی طراحی شده است.

فولکس واگن

پیش بینی می شود فورد مدل های شهری کوچک خود را بر اساس پلتفرم MEB فولکس واگن و پیکاپ ها و شاسی بلندهایش را بر اساس پلتفرم اسکیت برد ریوین تولید کند.

در کنار محصولی مشترک با ریوین، فورد در نظر دارد در آینده نه چندان دور نسخه تمام الکتریکی پیکاپ فوق العاده پرطرفدار F-150 را عرضه کند. علاوه بر این پیکاپ، ارایه یک شاسی بلند الکتریکی برگرفته شده از کوپه محبوب ماستنگ دیگر هدفی است که فورد دنبال می کند.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی